erikstein Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Altså...dette er ikke min annonse:) Men på qxl. så kan man gjøre meget gode kjøp. Se på denne. det sier seg jo selv at dette må være et meget godt kjøp? http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/NO/...65112/_22848526 Hadde jeg vurdert sterkt ihvertfall..kanskje det er en intern enhet. men backup kassettene er jo eksterne? det er vel det som er det viktigste? eventuelt kan du jo bare skaffe deg et tower o.l hvis du ikke har en ledig 5,25" brønn? :smile: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...=1&GrpID=2&s=pl er jo samme saken, til dobbelt av prisen. (jeg føler meg så snill) _________________ Asus P4T-E 1,9Ghz P4 256mb Rambus 45gb x 2 Ibm Gxp Elsa Gladiac Gf2 Ultra 64mb Sb Live! Enlight Fileserver Tower + no stæsj [ Denne Melding var redigert av: iceraven på 2002-01-02 02:13 ] Lenke til kommentar
myhrik Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Visst er du snill! Men vet du hva, før jeg leste svaret ditt tenkte jeg faktisk akkurat på QXL selv, og var innom og fant diverse interessante ting. F.eks. en ekstern Onstream spiller INKLUDERT 3 TAPER for latterlige 1600 kr eller noe. Bare tapene er nesten verdt prisen alene!! Dessverre mistenker jeg at dette er parallellport-utgaven, som er enda tregere enn USB-utgaven igjen... Men den er jo nesten gratis! Hva skal jeg gjøre? (PS: Det er faktisk et poeng at den er ekstern, for da kan jeg ta den med til kompiser evt. andre som har raskere internettilkobling enn meg, laste ned svære ting og ta de med meg hjem! Dette er også en fordel med USB - en port som tross alt "alle" har, i motsetning til eks. SCSI.) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Multicom selger noe som heter IOMEGA peerless usb. Det er altså en basestajon hvor du kan bytte ut hd. Den er forholdsvis dyr. 4200kr med en 20gb disk. en disk koster 2000,- Å velge paralell hadde jeg ALDRI gjort. Hadde en paralell zip drive engang. maskina er umulig å bruke samtidig. helt uakseptabelt. Link til iomega saken: http://www.multicom.no/GroupsAndProducts.a...type=&HKLevel=2 Velg ihvertfall enten usb eller scsi, ikke paralell..det er dømt til å gå galt... Hva med den onstream modellen du snakket om tidligere? den virker jo som et godt valg...kanskje ikke det raskeste...men til en overkommelig pris og alle har vel usb nå? (nesten alle). Skal den brukes til å frakte data mellom to plasser, så er jo usb mye kjekkere... Lenke til kommentar
sailave Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hei igjen! Vist du ikke ønsker å legge så mye penger i det så ville jeg gått for OnStream usb eller ide utgaven.. USB dersom den skal være portabel(ekstern)... Den har kapasitet nok til å spille av musikk (mp3) og dvd (blir noe hakkete bildeoverføringen). Men dog da har du ett drive som fungerer som harddisk og backup, i tillegg så kan du lagre mediet et brannsikkert sted.. Tror du ville blitt fornøyd med en slik løsning...! koster heller ikke så mye.. http://www.psdata.no selger denne for: Onstream Tapestreamer 15/30GB External USB 3895,- :smile: [ Denne Melding var redigert av: sailave på 2002-01-02 23:35 ] Lenke til kommentar
myhrik Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Jepp, det blir nok til at jeg gjør det, må bare vente på svar fra han som skulle selge den for 1600 først - det KAN jo tross alt hende at det ikke er parallell-versjonen, selv om det sto det på bildet i annonsen... De ser jo helt like ut. Hadde jeg fått USB- eller SCSI-versjonen for 1600 inkludert tre taper... Ja, da hadde jeg i alle fall ikke klaga! Lenke til kommentar
sailave Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Lykke til, uansett er det biiiillliiig... he he har nesten lyst på den selv e...!! hehe :smile: Lenke til kommentar
myhrik Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Da kan du bare kjøpe den, for det gjorde ikke jeg. Det er parallellportversjonen, og 1600 inkludert tre taper er jo nesten gratis. Uansett tok jeg deres råd om å IKKE kjøpe parallell samme hva, så jeg bestilte USB30, og satser på å bli fornøyd med den. Tusen takk for at så mange gadd å svare! :smile: Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Jeg ville seriøst ha vurdert en ekstern SCSI harddisk. Du har da en "løs enhet" som du kan frakte med deg, og du slipper å ha den montert inne i PC-en. Dette er billigere og raskere enn både USB og Firewire. Tape stasjoner er ufattelig trege, især når det er snakk om 20-30 Gb. Men si meg, hvorfor har du 2 scsi kontrollere? Du trenger da bare 1 av dem, siden man kan koble til 7 (eller 14) scsi enheter på en vanlig scsi kontroller? Lenke til kommentar
myhrik Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Takk for forslaget, men - for ørtende gang - jeg er altså ikke ute etter noen harddisk, siden jeg trenger et BACKUPmedium, og en harddisk blir jo tross alt full før eller senere (helst før). Jeg trenger utskiftbare saker, jobber med store og større prosjekter innen lyd og bilde som må lagres en trygg plass, og synes egentlig at 3GB i timen høres upåklagelig ut til mitt bruk. :smile: Onstream'en er dessuten allerede bestilt, og befinner seg snart i postboksen min... :smile: Det er mer eller mindre tilfeldig at jeg har 2 SCSI-kontrollere. Først kjøpte jeg en fordi jeg skulle bruke en SCSI-brenner, og senere installerte jeg et Iomega BUZ kort for å redigere video, som viste seg å inneholde en SCSI-kontroller som et ekstra "bonus". Så jeg har faktisk to. Jeg kan jo bare ta ut det gamle og få en ekstra kortplass, og heller putte SCSI-brenneren i Buz-kortet, men har ikke hatt behov for en ekstra kortplass, så det har bare ikke falt seg slik. Er vel ikke fælt mye penger jeg får for å selge et SCSI-kort heller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå