Gå til innhold

Guide om mikrofoner

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

bruker analog mixer og så til DAW, liker ihvertfall og ha grønt (nesten opp til orange) på bordet fra mikkene...

Lenke til kommentar

jaja samma det vel gjør det som funker best for dere.

nå har jeg tenkt til å kjøpe meg en dynamisk mikk. altså live mikk for vokaler. hva anbefaler du meg? vet shure sine er gode. hørt mye bra om shure. bør jeg gå for shure? hva anbefaler du meg? og ja tenkte å punge ut 1400. ikke noe mer for en live mikk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg ville ha kjøpt en Shure SM58 en klassiker som aldri blir ødelagt..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Det er nå en sannhet med modifikasjoner. En vanlig feil på SM58 er at kobbertråden ryker over membranen, altså fra spolen og over til loddepunktet på siden av elementet. Nytt element er så dyrt, at det er like greit å kjøpe en ny.

8738476[/snapback]

selvfølgelig blri ting ødelagt hvis man ikke tar vare på utstyret!

SM58 er en solid mikk, ikke tenk på det..

jeg har brukt en sm58 i mange år, ingen som har tatt kvelden..

Lenke til kommentar

Jeg synes du drar vel bastante slutninger, Nird. Jeg har brukt mikrofoner siden 70- tallet, og er forsiktig med utstyret mitt. Har vel hatt to defekte sm58 opp gjennom årene. De er solide, men å hevde at de aldri blir ødelagt, som du sier, er å ta i alt for hardt. Snakk med en erfaren servicetekniker, og han/hun vil fortelle deg det samme.

Direkte frekt blir det når du kjapt finner ut at jeg ødelegger ting fordi jeg er uforsiktig med sakene mine.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Jeg synes du drar vel bastante slutninger, Nird. Jeg har brukt mikrofoner siden 70- tallet, og er forsiktig med utstyret mitt. Har vel hatt to defekte sm58 opp gjennom årene. De er solide, men å hevde at de aldri blir ødelagt, som du sier, er å ta i alt for hardt. Snakk med en erfaren servicetekniker, og han/hun vil fortelle deg det samme.

8739435[/snapback]

ikke ta alt så veldig bokstavlig da...frøktlig hårsår du var, var ikke dirkete men mot deg at du var uforsiktig, det vet jeg ingen ting om, ting blir defekt, men det er ikke slik at de blir ofte defekt slik det virket som du sa... 2 defekte er ikke dårlig..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Synes også det var rart. Nevnte dette for min faste teknikker. Han viste meg en hel kasse (tuller ikke) med ødelagte SM58- elementer, og forklarte at det var en ganske vanlig feil. Jeg var ikke klar over at det var en svakhet.

(Hvorfor han fyren har samlet på en kasse med defekte mikrofonelementer, blir en annen sak)

En del av disse mikrofonene har sikkert fått smake litt av hvert av mishandling, men som sagt- det å påstå at de aldri går i stykker, er like feil som å si at de ikke tåler noen ting. Det er poenget. Mikrofonene er solide de, ingen tvil om det. Kjenner til og med en som som et del av et veddemål hang en SM 58 i ledningen på hengerfestet på en bil, og kjørte en kilometer. Mikken virket etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

har ikke vært borti usb mikker, men har ikke hørt noe særlig bra om dem.

mikking av akk, gitar kan gjøres på forskjellige måter.

finnes mange artikkler om det på nett..

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det ble en RØDE mikrofon på meg. Alltid bedre å legge litt ekstra penger i det enn man hadde tenkt :)

69nt1000stormembranmikryc5.jpg

slenger den på bestilling sammen med to andre produkter til hjemmestudioet :) Ser dette greit ut? Eller er det noe dere (spesielt du NiRD) ville kuttet bort eller lagt til? Prisene ser hvertfall rimelige ut tror jeg.

ordreux7.jpg

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

er sikkert greit det der, selv om pre.ampene i det kortet ikke er så veldig bra, er de fine å starte med, så kan du oppgradere senere..

men hva skal du men den yamaha saken?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du kan få mange kule soft synther da! mye billigere, bare kjøp et Midi keyboard.

nei mikken er helt fint til det lydkortet, da har du en mikk som er bra.

skal du ha pre-amper som er sikkelige saker må du ganske høyt i pris dyrere enn den synthen din, eller ett mackie bord, de har ganske bra pre-amper

men det lydkortet funker bra i massevis, lær deg å bruk ting før du bruker bøtter og spann med penger

Lenke til kommentar

ja. enig med deg :) Men jeg skal ha den synten der uansett. Aner ikke hvorfor. Det er sikkert penger å spare og sånn, men jah.. Har bare så lyst på den. Jo mer man betaler jo bedre. som regel hvertfall. Sikkert gode tangenter osv. Lydene er nok gode og.

Lenke til kommentar

ikke noen spesiell annen grunn enn at jeg har leita rundtforbi etter hva som kunne være bra til en ikke så veldig dyr penge.

Og btw.. jeg liker ikke å handle brukt =P er pingle jeg.. :p

Edit: + at jeg vil kunne spille uten å ha på pc !?

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...