Gå til innhold

bilde album på internett?

Anbefalte innlegg

Hei

Finnes det en side på internett, der du kan legge ut bildene dine i et slags fotoalbum eller lignende, og velge/skrive inn java script så det ikke går an å kopiere bilde?

Vis ikke, så tar jeg til takke med fotoalbum, eller noe lignende

Takker for svar

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Finnes det en side på internett, der du kan legge ut bildene dine i et slags fotoalbum eller lignende, og velge/skrive inn java script så det ikke går an å kopiere bilde?

Vis ikke, så tar jeg til takke med fotoalbum, eller noe lignende

Takker for svar

8642077[/snapback]

Hei, teknologien er nå sånn at dersom du legger det ut på nett, så får folk lastet ned bildene dine/kopiert de.

Det er slik at alt som vises på skjermen din når du surfer på nettet 'mellomlagres' på din datamaskin, og da er det fullt mulig å kopiere det.

Det er bl.a. derfor mange velger å legge ut mindre bilder, i lavere oppløsning, slik at de i realiteten ikke er brukbare til f.eks utskrifter, men kan fremdeles fint vises på en skjerm i ok kvalitet.

Det finnes nok helt sikkert alternativer der du kan begrense HVEM som får se bildene dine, dersom det er det du mener.

En annen løsning er jo å lage 'fotoalbum' på din egen datamaskin, uten å legge det på nett.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er helt hva du ser etter, men SmugMug gir meg den kontrollen jeg ønsker over tilgang til bildene mine - dvs. tilgangsstyring vha. passord til enkeltgallerier, slik at jeg kan dele med familie og venner. Man kan videre velge om det skal være mulig å laste ned bildene i original størrelse for print, eller om man vil begrense til 800x531 for skjerm. Du kan også lage helt skjulte gallerier, som ikke syns for tilfeldige besøkende, men som rette vedkommende kan få en link til.

30 dager gratis prøvetid.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er helt hva du ser etter, men SmugMug gir meg den kontrollen jeg ønsker over tilgang til bildene mine - dvs. tilgangsstyring vha. passord til enkeltgallerier, slik at jeg kan dele med familie og venner. Man kan videre velge om det skal være mulig å laste ned bildene i original størrelse for print, eller om man vil begrense til 800x531 for skjerm. Du kan også lage helt skjulte gallerier, som ikke syns for tilfeldige besøkende, men som rette vedkommende kan få en link til.

30 dager gratis prøvetid.

8643685[/snapback]

Flickr gir samme funksjoner og er gratis hele tiden

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale å legge et vannmerke over alle bilder du legger ut. Det vil jo såklart ikke bli et lekkert fotoalbum, men... Google har jo en tjeneste, der du kan legge inn bilder, så kan du logge på et helt annet sted og vise bildene for andre folk...

Lenke til kommentar

I Adobe Lighroom (se Adobe.no) så kan du lage fotoalbum av alle bildene dine og eksportere dem til flash. Sånn at hele albumet er i flash altså.

Vil likevell anbefale deg å bruke vannmerke på dem ettersom det ikke er noe problem for dem som vil å lagre ett bilde selv om høyreklikk og lagre er slått av. Det finnes jo en rekke screenshot programmer.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet om et sted hvor du kan legge ut bilder,få gode komentarer og en god kontakt meg tegne/bilde/skrive/fotografere verden.

www.deviantart.com

Der kan du legge ut alt å bruke det som linker eller vise de frem, hvis du føler for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...