kimla Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei, ga denne tråden en litt generell topic siden jeg kommer til å spørre diverse spørsmål ang. PHP 4 klasser/objekter og mysql tatt i bruk i dette mylderet . Kort og godt: class db { var $host = "******"; var $dbname = "******"; var $user = "******"; var $pass = "******"; var $link = null; function db() { $this->link = mysql_connect( $this->host, $this->user, $this->pass ); } function get_SQLlink() { return $this->link; } } $obj1 = new db(); $obj2 = new db(); $link1 = $obj1->get_SQLlink(); $link2 = $obj2->get_SQLlink(); echo "Link 1: ". $link1; echo "<br />"; echo "Link 2: ". $link2; Hvorfor får jeg samme resource id fra disse, lukkes mysql-forbindelsen og åpnes på nytt fra $obj1 til $obj2? Hvis dere skjønte spørsmålet da.. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 If a second call is made to mysql_connect() with the same arguments, no new link will be established, but instead, the link identifier of the already opened link will be returned. The new_link parameter modifies this behavior and makes mysql_connect() always open a new link, even if mysql_connect() was called before with the same parameters. In SQL safe mode, this parameter is ignored. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Øhm.. Hadde faktisk lest dette for rundt 45 min siden... Skumleste da, så tror jeg satt igjen med følelsen av at det var omvendt eller noe... Uansett, takker. Kan ikke fort nevne noe man må passe seg for når man setter dette til true, evt sikkerhetsrisikoer? Blir f. eks. linken ALLTID åpen hvis man ikke lukker den med mysql_close() ? Endret 18. mai 2007 av kimla Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Nei, når du bruker mysql_connect så vil linken bli lukka av php parsaren etter skriptet er ferdig. Vist du ønskjer å halde koblinga open så finst det mysql_pconnect. Derfor så reknar eg med at det er ikkje er nokon sikkerheits risikoar i at ein kobling blir liggjande open. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Nei, når du bruker mysql_connect så vil linken bli lukka av php parsaren etter skriptet er ferdig. Vist du ønskjer å halde koblinga open så finst det mysql_pconnect. Derfor så reknar eg med at det er ikkje er nokon sikkerheits risikoar i at ein kobling blir liggjande open. 8642098[/snapback] Kjekt å vite. Takk for kjapt svar, kommer sikkert snart med flere spørsmål da jeg er ny innenfor objektorientert programmering innenfor PHP. (Begynner med PHP 5 når ISP'en min sier hva jeg skal gjøre for å kunne progge i PHP 5). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå