A!1 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 92xx har 3D-støtte gjennom driveren i X.org.8673309[/snapback] Hvilken driver? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 kunne vært fglrx men han fikk jo ikke noe bilde med radeon Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Maskinen starter vanligvis opp med ditt primære grafikk-kort som jeg mener kan stilles i bios. - Om ikke annet så kan man vel velge om PCI eller AGP initialiseres først. Siden Intelkortet blir oppfattet av maskinen som det første grafikk-kortet må du vente til xserveren lastes av Linux før du kan bruke ATI-kortet. Når du bruker ati-driveren så får du ikke noe hardware 3D-rendering. Det er forskjellen fra radeon-driveren. Den proprietære driveren til ATI heter fglrx. Men jeg tror ikke fglrx støtter 9200 - og det ser ikke ut som radeon driveren gjør det heller. - Så du må nok ta til takke enten med 2D-støtte på ATI-kortet eller med å bruke Intelkortet med en viss 3D støtte. 8673058[/snapback] Jeg er ganske sikker på at det er 3d støtte i "ati" driveren også. Beryl fungere i hvertfall fint for meg under denne driveren (med samme kort som tråstarter). Skal foresten teste dette litt mer ut før jeg sier noe sikkert. Edit: Testen ga ingen forskjell i glxgears mellom "ati" og "radeon" driveren, både med og uten beryl aktivert. Det tyder på at ati drivere inneholder det samme som radeon driverne... Endret 22. mai 2007 av Turgon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå