Mala Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Leste ein sammenligning mellom Elite over HDMI og komponent på boksen vi har i dag. NUll og niks forskjeller i Gears Of War ihvertfall. Har ikkje mulighet for å hoste opp link da men Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Leste ein sammenligning mellom Elite over HDMI og komponent på boksen vi har i dag. NUll og niks forskjeller i Gears Of War ihvertfall. Har ikkje mulighet for å hoste opp link da men Muligens denne Lenke til kommentar
Kopitar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Forskjellen er stor. Selv Xbox brukere som har kjøpt seg Elite innrømmer det er stor forskjell på komponent vs HDMI. Logisk nok. Nei, forskjellen er liten. Riktignok forskjell, men minimal. Gi meg gjerne en side på nettet hvor det står det er stor forskjell på HDMI og komponent på Elite. 8642356[/snapback] Sett flere brukere si forskjellen var mye større enn de forventet. Hvor stor kommer jo selvsagt an på personen. Noen er mer kravstore enn andre. Folk flest bryr seg jo null og niks om bildekvalitet. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Sett flere brukere si forskjellen var mye større enn de forventet. Hvor stor kommer jo selvsagt an på personen. Noen er mer kravstore enn andre. Folk flest bryr seg jo null og niks om bildekvalitet. 8642422[/snapback] Har du linker til disse påstandene? Etter det jeg har lest på nettet så er forskjellen mellom VGA og HDMI relativt liten utenom at HDMI er bittelitt bedre på mørke partier og på noen farger. Jeg vil påstå (etter det jeg har lest) at dette er en forskjell man ikke merker hvis ikke man kjører begge signalene rett ved siden av hverandre. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Muligens denne 8642417[/snapback] Takker Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Fasinerende at folk slenger ut av seg påstander uten å ha den minste peiling om hva de sier. Man ser ikke noen forskjell på bilde over komponent vs HDMI, de testene jeg har lest har spesielt bemerket dette. Angående påstander grafikkmessig PS3 vs X360 så har vi vært over dette uttallige ganger. Det er ca like mange titler på X360 som støtter 1080p som det er på PS3, og de fleste titlene pr i dag har også vært peneste på X360 hvor det har vært gitt ut på begge plattformene. Ikke så smart å ta den PS3 er best på grafikk når det faktisk ikke er realiteten. Lenke til kommentar
Kopitar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Selføgelig er HDMI bedre. Det er ikke noe å diskutere engang. Finnes jo fremdeles folk som mener s-video er bedre enn rgb scart så er mange som ikke har peiling. Hvorfor i det hele tatt gadd MS å lage en ny 360 som har HDMI hvis det ikke var en forbedring ? Endret 18. mai 2007 av Kopitar Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg vet at dette er off topic, men jeg så NFS:Carbon på PS3 her om dagen og det var drit dårlig.. Utrolig utrolig skuffet! Så ut som om antialiasing var et fremmedord. Veldig jagged i kantene på ALT! *riste på hodet* -C- Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Selføgelig er HDMI bedre. Det er ikke noe å diskutere engang. Finnes jo fremdeles folk som mener s-video er bedre enn rgb scart så er mange som ikke har peiling. Hvorfor i det hele tatt gadd MS å lage en ny 360 som har HDMI hvis det ikke var en forbedring ? Stor forskjell på stor forbedring og liten forbedring. Du har ennå ikke hostet opp en side hvor det står det er stor forskjell (og da en skikkelig test). Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Selføgelig er HDMI bedre. Det er ikke noe å diskutere engang. Finnes jo fremdeles folk som mener s-video er bedre enn rgb scart så er mange som ikke har peiling. Hvorfor i det hele tatt gadd MS å lage en ny 360 som har HDMI hvis det ikke var en forbedring ? 8642507[/snapback] Det du nevner kan ikke sammenlignes. Det det er snakk om her er analog vs digital overføring av bilde. Det blir som å si at CD er bedre enn LPplater fordi CD er digital. Forskjellige TV'er håndterer forskjellige signaler på ulike måter, sånn er det bare. Microsoft tok med HDMI fordi det blir mindre kabelrot av å ha en kabel for lyd og bilde, i stedet for en til hver. Dette er nok, tenker jeg, spesielt myntet på de som har en hjemmekino-forsterker med flere HDMI inputs og HDMI outputs. Man slipper en del kabelrot ved å at alt går til forsterkeren og bare en kabel inn i TV'en. I tillegg så la de nok dette til fordi "PS3 har det", enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kopitar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Selføgelig er HDMI bedre. Det er ikke noe å diskutere engang. Finnes jo fremdeles folk som mener s-video er bedre enn rgb scart så er mange som ikke har peiling. Hvorfor i det hele tatt gadd MS å lage en ny 360 som har HDMI hvis det ikke var en forbedring ? Stor forskjell på stor forbedring og liten forbedring. Du har ennå ikke hostet opp en side hvor det står det er stor forskjell (og da en skikkelig test). 8642522[/snapback] HDMI wins with no compromises. http://gizmodo.com/gadgets/xbox-360-elite/...best-255722.php Lenke til kommentar
Kopitar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Selføgelig er HDMI bedre. Det er ikke noe å diskutere engang. Finnes jo fremdeles folk som mener s-video er bedre enn rgb scart så er mange som ikke har peiling. Hvorfor i det hele tatt gadd MS å lage en ny 360 som har HDMI hvis det ikke var en forbedring ? 8642507[/snapback] Det du nevner kan ikke sammenlignes. Det det er snakk om her er analog vs digital overføring av bilde. Det blir som å si at CD er bedre enn LPplater fordi CD er digital. Forskjellige TV'er håndterer forskjellige signaler på ulike måter, sånn er det bare. Microsoft tok med HDMI fordi det blir mindre kabelrot av å ha en kabel for lyd og bilde, i stedet for en til hver. Dette er nok, tenker jeg, spesielt myntet på de som har en hjemmekino-forsterker med flere HDMI inputs og HDMI outputs. Man slipper en del kabelrot ved å at alt går til forsterkeren og bare en kabel inn i TV'en. I tillegg så la de nok dette til fordi "PS3 har det", enkelt og greit. 8642528[/snapback] Ja, digitalt er bedre. Og ikke minst kabel rotet. 5 plugger med component...ugh. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 HDMI wins with no compromises. http://gizmodo.com/gadgets/xbox-360-elite/...best-255722.php 8642548[/snapback] Greit å ta med resten av det de skriver også... ...HDMI wins, with another tie for VGA......So HDMI wins at full 1080p with no compromises, but with VGA cables you have a draw... ...And while the VGA cables are capable of 1080p for HD DVD and are capable of upscaling DVDs, the reported color issues should give you pause. HDMI wins with no compromises... Altså, det er ikke forskjell på VGA og HDMI utenom når det kommer til noen fargefeil som enkelte har rapportert. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 HDMI wins with no compromises. http://gizmodo.com/gadgets/xbox-360-elite/...best-255722.php Har du lest hele testen? F.eks. "Playing games, Command and Conquer and Virtua Tennis yielded no differences between the 1080p signals of all three cables." "The HDMI's slightly better shadow detail showed itself. That detail might be lost on a lesser TV or the untrained eye." De lot HDMI vinne hovedsaklig pga andre fordeler enn kvaliteten. De sier jo akkurat det samme som i artikkelen jeg linket til lenger oppe i tråden, kvalitetsforskjellen er liten. Lenke til kommentar
Kopitar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Er det så jævlig vanskelig ? HDMI er bedre. ALLE HDTV'er (dette er noe av det viktigste) støtter HDMI. Hjelper lite at VGA kan være like bra på noen områder hvis TV'en man har ikke støtter det. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Er det så jævlig vanskelig ? HDMI er bedre. ALLE HDTV'er (dette er noe av det viktigste) støtter HDMI. Hjelper lite at VGA kan være like bra på noen områder hvis TV'en man har ikke støtter det. Forskjellen er stor. Selv Xbox brukere som har kjøpt seg Elite innrømmer det er stor forskjell på komponent vs HDMI. Logisk nok. Dette er hva du sa tidligere. Du har tydelig rygget deg inn et hjørne nå. Inntil du kan backe opp denne påstanden om at "forskjellen er stor", så bør du tenke deg bedre om neste gang du skriver slike ting. Lenke til kommentar
Kopitar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Er det så jævlig vanskelig ? HDMI er bedre. ALLE HDTV'er (dette er noe av det viktigste) støtter HDMI. Hjelper lite at VGA kan være like bra på noen områder hvis TV'en man har ikke støtter det. Forskjellen er stor. Selv Xbox brukere som har kjøpt seg Elite innrømmer det er stor forskjell på komponent vs HDMI. Logisk nok. Dette er hva du sa tidligere. Du har tydelig rygget deg inn et hjørne nå. Inntil du kan backe opp denne påstanden om at "forskjellen er stor", så bør du tenke deg bedre om neste gang du skriver slike ting. 8642667[/snapback] For noe piss. Forskjellen er stor. For meg. Akkurat som forskjellen er stor mellom s-video og rgb scart. Mange vil si forskjellen er minimal. Det vil ikke jeg. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 For noe piss. Forskjellen er stor. For meg. Akkurat som forskjellen er stor mellom s-video og rgb scart. Mange vil si forskjellen er minimal. Det vil ikke jeg. Hvordan kan du si forskjellen er stor for deg? Sitter du og spiller på en Xbox360 Elite? Det er vel heller tvilsomt. Lenke til kommentar
Kopitar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 1. HDMI provides the best video quality as there are no loss conversions involved, unlike component. The all digital signal will create sharper pictures without the ghosting or softness found through component. Smaller, high contrast details like text display this most prominently. 2. HDMI provides superior digital audio (it supports up to 8 channels at 192kHz, uncompressed). 3. HDMI is the future standard of High Definition content. Within a few years, content producers may activate a usage restraint token that won't allow High Definition playback over unprotected interfaces (i.e. component). 4. Through an HDMI connection, the Xbox 360 will automatically detect the best settings for each television to which it is connected. In other words, users will no longer have to manually adjust resolutions and aspect ratios. These adjustments will be mad automatically according to the TV's specifications. 5. HDMI sends both audio and video through the same cable, eliminating the need for separate cables. Of course, users of optical audio will beg to differ, but it does simplify things like System Link play. http://www.xbox360fanboy.com/2007/03/28/de...-hdmi-so-great/ Her. Til og med Xbox36ofanboy.com poster dette. HDMI er best, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kopitar Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 For noe piss. Forskjellen er stor. For meg. Akkurat som forskjellen er stor mellom s-video og rgb scart. Mange vil si forskjellen er minimal. Det vil ikke jeg. Hvordan kan du si forskjellen er stor for deg? Sitter du og spiller på en Xbox360 Elite? Det er vel heller tvilsomt. 8642735[/snapback] Nei, men jeg har PS3 og har spilt på 360. Tydelig forskjell i skarpheten særlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå