Gå til innhold

Hvilket anti-virus synes du er best!

Hvilken anitivirus programvare synes du er best?  

54 stemmer

1. 1. Hvilken anitivirus programvare synes du er best?

• Norton
      7
    • Nod32
      7
    • Avast!
      4
    • AVG
      6
    • McAfee
      1
    • sophos
      0
    • F-secure
      3
    • Panda
      1
    • Norman
      2
    • Kaspersky
      4
    • Antivir
      1
    • BitDefender
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Da kan vi vel si at vi ikke trenger å legge til flere antivirusprogrammer. De som er nevnt opp nå er de mest kjente og brukte programmer. Blir litt dumt hvis det kommer et til alternativ så må man nullstille stemmene igjen.

Lenke til kommentar
Da kan vi vel si at vi ikke trenger å legge til flere antivirusprogrammer. De som er nevnt opp nå er de mest kjente og brukte programmer. Blir litt dumt hvis det kommer et til alternativ så må man nullstille stemmene igjen.

8642324[/snapback]

AVG ftw.

Men sleng på Trend, kjenner og veit om en haug av folk som bruker det også ;)

8642316[/snapback]

oppdaterer etter en stund :thumbup:

Endret av Bob_mafia
Lenke til kommentar
Skal ikke kritisere denne pollen, men spør allikevel: Hva er hensikten med en slik poll?

Hvilket antivirus-program man synes er best, er så subjektivt og har ingen nytteverdi med tanke på hva de ulike antivirus-programmene faktisk står for. Det er helt greit at man foretrekker et antivirus-program framfor et annet, men da er det nettopp det det er og ikke noe annet.

8641624[/snapback]

Jeg skjønner hva du mener Norbat, men alikevel kan et faktisk være noe i en slik undersøkelse, men da må man få fram hvorfor.

Jeg karakteriserer et godt antivirus ved at det er effektivt mot utøy, lite ressurskrevende, oppdateres ofte, brukervennlig, maser ikke og klarer seg selv. Pris kan også komme inn.

Har NOD32 i dag og det er perfekt etter mine kriterier. Har hatt både Norman og F-secure før, men synes disse både brukte for lite, og at de faktisk slet med noe dritt en gang. Har også erfaring med Avast og AVG, og synes de er greie. Et minus med avast er registeringen hvert år, og at den kunne hatt bedre brukergrensesnitt. Sistnevnte kunne også vært bedre på AVG etter min mening.

Og hva sitter man igjen med da, jo kanskje en favoritt, men som du sier kommer det ut fra folks preferanser (selv om jeg regner med at de ikke er veldig ulike når de kommer til at antivirus).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

I den linken som det refereres til ett par ganger her

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2007_02.php

så var det kun nod32 og norton som klarte å finne alle 12 polymorphic virusene.

Det er vel også kjøpeversjonene som er testet her, og ikke gratisversjonene.

Man har vel også "kun" testet antivirusprogrammene, og ikke sikkerhetspakkene (som norton internet security) som vel forklarer hvorfor enkelte ting glapp for alle programmene.

Måtte jo smile litt av Ms sitt onecare, kanskje på tide å døpe det om til don`tcare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...