Gå til innhold

Hvilket anti-virus synes du er best!

Hvilken anitivirus programvare synes du er best?  

54 stemmer

1. 1. Hvilken anitivirus programvare synes du er best?

• Norton
      7
    • Nod32
      7
    • Avast!
      4
    • AVG
      6
    • McAfee
      1
    • sophos
      0
    • F-secure
      3
    • Panda
      1
    • Norman
      2
    • Kaspersky
      4
    • Antivir
      1
    • BitDefender
      1

Anbefalte innlegg

Hvilket Anti-virus program synes du er best?

*Norton

*Nod32

*Avast!

*AVG

*McAfee

*sophos

*F-secure

*Panda

*Norman

*Norman

*Kaspersky

*Antivir

*BitDefender

*Trend Micro Pc-cillin

kom med flere hvis du kan noen andre! :thumbup:

Endret av Bob_mafia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemte for AVG, det er det jeg bruker nå og det er det jeg har brukt stort sett hele tiden. Har også prøvd Norton siden det fulgte med hovedkortet mitt, men likte det ikke og det bruker mer ressurser enn avg. Norman har jeg også prøvd men det slukte ressurser under oppstart. AVG derimot har jeg ikke noe særlig å utsette på :thumbup:

Endret av Mevon
Lenke til kommentar

Skal ikke kritisere denne pollen, men spør allikevel: Hva er hensikten med en slik poll?

Hvilket antivirus-program man synes er best, er så subjektivt og har ingen nytteverdi med tanke på hva de ulike antivirus-programmene faktisk står for. Det er helt greit at man foretrekker et antivirus-program framfor et annet, men da er det nettopp det det er og ikke noe annet. Håper ikke denne pollen blir en slags "anbefaling" av hvilket antivirusprog. man skal bruke.

Til det kan man heller lese tester, bla. http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2007_02.php :thumbup:

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Det største problemet i dag er ikke virus men alt annet:

- Trojaner

- Worms

- Backdoors

- Spyware

- Malware

- Hijackers

- Osv... ;)

De aller fleste Antivirusprogrammene er stort sett hjelpeløse mot s.k. annen dritt som herper maskinene.

Lenke til kommentar
Vel, i følge tidligere nevnte test er ikke antivirus-programmene sååå hjelpesløse mot "annen dritt som herper maskinene."  :)

8641798[/snapback]

Vel! Sliter daglig med disse problemene med kundemaskiner så det så... :)

Joda, alle har et eller annet AV-Prog. men maskinene er allikevel full av uønskede elementer som tidligere nevnt i posten min.

Ang. Norton, aller først sletter jeg alt av Norton og scanner med Avast ved neste boot, gjett om det kommer frem noe dritt? :whistle:

jeg trodde Trojaner, Worms og Hijackers gikk under kategorien virus jeg!
Glem det....
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jarmo, det nytter ikke :) Vi brukere er sta, det vet du.

Du burde kanskje ta med Antivir i listen? Da det er et veldig godt gratis antivirus program som så og si er mye bedre enn AVG og Avast i slike serøise tester som AV-Comparatives.

Og siden du - trådstarter - sier kom med flere, så ja, her er noen andre gode:

- Kaspersky

- Antivir

- BitDefender

- Trend Micro Pc-cillin

Selv, har slike tråder vært oppe mange mange ganger før, så jeg skjønner ikke vitsen med en til. Florerer jo med 'Hvilket antivirus er best?', og da blir det jo akkorat samme konsept, jo man sier det antivirus programmer man liker best selv ;)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jarmo - håper du lærer disse kundene opp til å holde av-programmet oppdatert og at de ikke skal klikke Yes og Install på alt som spretter opp. Har du forresten prøvd å oppdatere Norton og kjørt en scan med dette før du avinstallerer og installerer Avast? Det kan hende at Norton viser seg like så effektiv som Avast.

Ellers så har jo NightBlade rett. Slike poster finnes det muligens flere av på dette forumet.

Men for all del, poll i vei :p

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Jarmo - håper du lærer disse kunde opp til å holde av-programmet oppdatert og at de ikke skal klikke Yes og Install på alt som spretter opp. Har du forresten prøvd å oppdatere Norton og kjørt en scan med dette før du avinstallerer og installerer Avast? Det kan hende at Norton viser seg like så effektiv som Avast.

Ellers så har jo NightBlade rett. Slike poster finnes det muligens flere av på dette forumet.

Men for all del, poll i vei  :p

8642138[/snapback]

Norton er jo dobbelt så resurskrevnde enn avast.

Jeg har faktisk ikke sett en eneste tråd som dette her, og jeg synes det var rart, så jeg starten en ny! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har du prøvd de nyeste versjonene av Norton? De bruker faktisk mye mindre ressurser enn forgjengerne. De fleste sier bare at Norton bruker mye ressurser med en gang fordi de fleste bare har testet de eldre versjonene. Norton har tatt seg opp de siste årene :)

Dog bruker også Norton mer ressurser enn Avast fordi Norton har flere funksjoner.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Må si det igjen. Norton bruker ikke 3/4 av minnet i de nyeste versjonene. Hvis man ikke sitter på en pc med under 128 mb ram da. Selskaper skjerper seg faktisk og leverer ikke de samme produktene hvert år.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Har ikke testa det nye, men all erfaringen min går på de eldre norton og den er ikke direkte positiv!

8642265[/snapback]

Der kommer den igjen. Eldre Norton. Det er det som er problemet. De fleste hakker ned på Norton fordi de bare har tester versjoner fra 2004. Skjønner du problemstillingen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...