Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For lang nettverkskabel

Anbefalte innlegg

Det hjelper ikke at man kobler 1:1 om ikke parene blir fulgt.

Du må legge par 1 & 2 til pinne 1-2, 3-6 Hvordan du kobler resten betyr ingenting hvis du ikke skal bruke GB eller telefon over samme kabel.

1: Hvit/Grønn

2: Blå

Her bruker du ledere fra to forskjellige par og vil dermed få støy og dårligere overføring av data.

Du skal bruke ett par til sending av data og ett par til mottak.

Klipp av de pluggene du har satt på og følg fargekoden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Koble nå slik som Big_JJ sa.

Hvit / Orange

Orange

Hvit / Grønn

Blå

Hvit / blå

Grønn

Hvit /Brun

Brun

Det er slikt av en grunn.

Det vil nok virke med en annen kombinasjon over

korte strekk men ikke på 20 meter.

8642455[/snapback]

Ok, ser ut som jeg forstår dette. Men dersom jeg kobler i denne rekkeføgen oppe i uttaket på veggen, skal jeg da koble motsatt i modularkontakten som jeg setter i modemet nede? Og dersom jeg gjør dette, vil signalet da kunne gå over lenge enn 20 meter selvom det står i manualen til modemet at det støtter opptil 20 meter?

Lenke til kommentar
Ok, ser ut som jeg forstår dette. Men dersom jeg kobler i denne rekkeføgen oppe i uttaket på veggen, skal jeg da koble motsatt i modularkontakten som jeg setter i modemet nede?

8647701[/snapback]

Du kobler likt i begge endene etter 586B standaren. Da skal vanlig nettverksutstyr lett klare iallefall 100m. Kjørt linker på opp til 140m, med varierende hell.

Hvorfor manualen til modemet sier maks 20m skjønner jeg ikke. Standaren sier at man skal klare å få signalet 100m med en cat5 (eller bedre) kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...