John-Abruzzi Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 hallo. siden jeg skal opp i matta på mandag tenkte jeg at jeg skulle lage meg en regelbok, så hva må jeg ha med? hva er viktig? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Regler, formler, det du ikke kan 100% Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Gå inn på www.matematikk.no og finn de tingene du ikke kan, dette skriver du så inn i regelboken din Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Vet ikke hvilket klassetrinn det er snakk om her, men om det er GK og opp er det lov å ha med formelsamling osv, selges for rundt 30 kroner på bokhandlere. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Vis du hadde sett i profilen hadde du sett at det er 10. klasse Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Greit. Da ville jeg kjøpt meg boka uavhengig av det og kopiert det inn i en egenprodusert regelbok. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Brøk, ligninger, og trekanter er vell det viktigste. Kom opp i norsk skriftlig jeg (10.klasse) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Greit. Da ville jeg kjøpt meg boka uavhengig av det og kopiert det inn i en egenprodusert regelbok. 8642149[/snapback] Eller man gjør det så enkelt som å gå inn på matematikk.net og finner de tingene man ikke kan. Er ihvertfall dette jeg har gjort. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Regelbok er til ingen nytte når du ikke kan stoffet. Du skal kunne det meste i en eksamen/tentamen eller prøve. Regelbok er bare "for sikkerhetsskyld", du skal da vel ikke lære deg likninger på selve eksamen, da blir jo du aldri ferdig. Mitt tips er å gjøre masse oppgaver og prøve å forstå det du mest sliter med. IKKE HOPP OVER DE VANSKELIGE OPPGAVENE! Begynn med det grunnleggende og gå sakte oppover, hvis du bruker litt tid kommer du fort igjennom stoffet, hvis ikke skriv oppgaven her, så kan jeg hjelpe deg . Går selv i matte (digger faget). Matte er gøy hvis du forstår det og "gidder" å bruke tid på det . Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Det man og kan gjøre at at man begynner på første side i matteboken din og jobber deg gjennom den. Gjør noen oppgaver fra hvert kapitel og de kapitlene du ikke skjønner jobber du litt ekstra med. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ja, han kan klare det hvis han jobber hardt, men tro meg det blir slit. Gå igjennom hele 10.klasse pensumet på to dager :unsure:. Men det er fullt mulig, som 2mmy91 sier, begynn fra første side og jobb deg igjennom. Lykke til . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå