vgdev Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hvilke slanger er best, Kuriyama eller primoflex? Skal ha 1/2 id slanger. Linker til Microplex: Kuriyama: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=K0100810 Primoflex: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pf12cl&mcat=c281 Har forresten et TT Armor kabinett, hvis det skulle ha noe å si. Takker hjerteligst for svar! Mvh Vegard Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Primoflex er mer bøyelige, og har tykkere vegg. bruker dem selv og er veldig fornøyd (og har prøvd kuriyama også, men i 3/8") Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Definitivt Primoflex. Kuriyama er grusomme slanger! Absolutt helt ubøyelige og forferdelig stive. Nå skal det dog sies at Microplex har bestemt seg for å slutte med Primoflex, så du blir nødt til å velge en farget variant om du skal ha nå. Noen ganger lurer jeg virkelig på hva Microplex holder på med - men slik er det vel når du har monopol. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Definitivt Primoflex. Kuriyama er grusomme slanger! Absolutt helt ubøyelige og forferdelig stive. Nå skal det dog sies at Microplex har bestemt seg for å slutte med Primoflex, så du blir nødt til å velge en farget variant om du skal ha nå. Noen ganger lurer jeg virkelig på hva Microplex holder på med - men slik er det vel når du har monopol. 8644691[/snapback] Dritt, jeg som skulle ha klare primoflex slanger Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Kuriyama slangene er da ikke så ille som mange her sier. Kanskje de er ille i forhold til Primoflex. Men jeg har ikke prøvd sistnevnte, og må si at Kuriyama er bra nok slanger.. Hvis man skal bøye de litt mer enn de tåler, er det bare å sette på sleeves.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Kuriyama slangene er da ikke så ille som mange her sier. Kanskje de er ille i forhold til Primoflex. Men jeg har ikke prøvd sistnevnte, og må si at Kuriyama er bra nok slanger.. Hvis man skal bøye de litt mer enn de tåler, er det bare å sette på sleeves.. 8644862[/snapback] Heilt enig! Har også prøvd begge, men sjølvsagt er primoflex meir bøyelege, men derimot er den ikkje klar Vennen min har primoflex og eg har kuriyama. Begge har uv dye opp og gjett ken sin som gjer best effekt! Mine! Primoflex slangane er ikkje så klare, men kuriyama er veldig klare så det blir veldig fin effekt med uy dye og uv lys... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Men om du setter på sleeves på kuriyama slangene så blir de overraskende bøyelige! Men det er skummelt åssen de stivner etter tid! Men hvorfor skal microplex slutte med primoflex?? Virker jo som det har solgt bra også, og så er det det at de ikke gidder å ta inn for eks TC radiatorer.. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det med at de ikke tar inn ThermoChill radiatorer er et mysterium, og de tar heller ikke inn EK-vannnblokker eller D-Tek.. Bare Swiftech... Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Det med at de ikke tar inn ThermoChill radiatorer er et mysterium, og de tar heller ikke inn EK-vannnblokker eller D-Tek..Bare Swiftech... 8659281[/snapback] Ja, Microplex er rare i knollen Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det med at de ikke tar inn ThermoChill radiatorer er et mysterium, og de tar heller ikke inn EK-vannnblokker eller D-Tek..Bare Swiftech... 8659281[/snapback] Ja, Microplex er rare i knollen 8662974[/snapback] Svin dyrt er det også! Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tipper Microplex holder seg til å ta inn ting de har stor fortjeneste på. Sier seg selv at det ikke er lønnsomt å ta inn et voldsomt arsenal av vannkjølingsutstyr kun et fåtall entusiaster kjøper. Nei, tiden hvor Microplex fungerte som en entusiastsjappe er forbi. Noen skulle virkelig ha dratt i gang et alternativ. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tipper Microplex holder seg til å ta inn ting de har stor fortjeneste på. Sier seg selv at det ikke er lønnsomt å ta inn et voldsomt arsenal av vannkjølingsutstyr kun et fåtall entusiaster kjøper. Nei, tiden hvor Microplex fungerte som en entusiastsjappe er forbi. Noen skulle virkelig ha dratt i gang et alternativ. 8673888[/snapback] Skal vi starte ei butikk? Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tipper Microplex holder seg til å ta inn ting de har stor fortjeneste på. Sier seg selv at det ikke er lønnsomt å ta inn et voldsomt arsenal av vannkjølingsutstyr kun et fåtall entusiaster kjøper. Nei, tiden hvor Microplex fungerte som en entusiastsjappe er forbi. Noen skulle virkelig ha dratt i gang et alternativ. 8673888[/snapback] Skal vi starte ei butikk? 8673931[/snapback] Hehe, du vet, det er en tanke jeg har lekt litt med før. Problemet er at jeg har litt dårlig tid midt i mellom universitetsstudier ol. Ville nok blitt mye arbeid og lite fortjeneste, men på en liten skala tror jeg det ville vært morsomt som en bigeskjeft. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 22. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2007 Tipper Microplex holder seg til å ta inn ting de har stor fortjeneste på. Sier seg selv at det ikke er lønnsomt å ta inn et voldsomt arsenal av vannkjølingsutstyr kun et fåtall entusiaster kjøper. Nei, tiden hvor Microplex fungerte som en entusiastsjappe er forbi. Noen skulle virkelig ha dratt i gang et alternativ. 8673888[/snapback] Skal vi starte ei butikk? 8673931[/snapback] Hehe, du vet, det er en tanke jeg har lekt litt med før. Problemet er at jeg har litt dårlig tid midt i mellom universitetsstudier ol. Ville nok blitt mye arbeid og lite fortjeneste, men på en liten skala tror jeg det ville vært morsomt som en bigeskjeft. 8674005[/snapback] Ja, jeg er for ny butikk og vil være med Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Det kan blir litt vanskeleg. Ikkje det å selje, men dersom det skulle bli mykje retur og sånt. Går i 10. klasse og har nettopp tatt den første eksamen min Men det hadde vore kjekt å laga ei si eiga butikk, så kunne vi ha hatt konkurranse med microplex.no Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 I all hovedsak kunne en konkurrende butikk ta inn produkter som ikke finnes i Norge fra før av, slik som: ThermoChill, D-Tek, EK, Yate Loon, Masterkleer, Tygon med mer. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 I all hovedsak kunne en konkurrende butikk ta inn produkter som ikke finnes i Norge fra før av, slik som: ThermoChill, D-Tek, EK, Yate Loon, Masterkleer, Tygon med mer. 8676719[/snapback] ... men kvifor gjer ikkje dei det då? tippar på at komplett hadde kome langt med det! Lenke til kommentar
TordO Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Tenk på Petra's Techshop... Det er ikke store firmaet det, og halve XS handler fra dem.. MY GOD de tjener nok en god del til å være et så lite firma.. Det skulle vært startet en butikk som tar inn de produktene som ikke finnes i Norge (slik som Pennywise sier). Laget egne produkter med cnc-maskiner og lignende (fattern eier et stort, stort verksted med haugevis av slike maskiner ) Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 I all hovedsak kunne en konkurrende butikk ta inn produkter som ikke finnes i Norge fra før av, slik som: ThermoChill, D-Tek, EK, Yate Loon, Masterkleer, Tygon med mer. 8676719[/snapback] ... men kvifor gjer ikkje dei det då? tippar på at komplett hadde kome langt med det! 8676748[/snapback] Tja, sjapper som Komplett og lignende tjener på å ta inn enorme kvanta av alt mulig, og likeledes selge i store mengder. Dette er ikke gjennomførbart på slike "sære" produkter, så dermed er inntjeningen minimal. For min del kunne jeg godt hatt det som et hobbyprosjekt, uten for store ambisjoner om enorme inntjeninger. Cool'n'silent var et slikt prosjekt. Enestående personlig service og produkter ingen andre førte i Norge. Dessverre avviklet eieren etter relativt kort tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Jeg ville ikke valgt noen av disse to alternativene. Vil faktisk ikke ha noe mer PVC til vannkjølings-prosjektene mine. Bruker konsekvent Zalman's silikonbaserte slange som er så tøyelig og bøyelig som man kan ønske. Med litt "list, makt og lempe" lar den seg montere på 1/2'' nipler også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå