Gå til innhold

Usb mus/tastatur og formatering

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Hver gang jeg har formatert og skal legge inn win xp på ny, virker ikke usb tastatur og mus før win er innstallert (og usb portene aktive igjen).

Har derfor måtte koble til et ps/2 mus og tastatur for å få tatt de nødvendige valg i innstallasjonen.

Dette har skjedd på alle pcer jeg har prøvd.

Ser at mange tastatur og mus selges kun som usb, hva gjør de når de skal innstallere fra scratch?

Kan man innstallere vista fra scratch med et usb mus og tastatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen hovedkort har mulighet for å sette på USB-støtte i BIOS.. Man kan velge mellom OS og BIOS så vidt jeg husker.

Og ja det går an å installere vista fra scratch med USB muz og tastatur.. HVis du ikke skulle ha mulighet for å fikse dette i bios så kan du jo bare bruke en av de grønne overgangene man får med samtlige tastatur og mus.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

OK.

Ser at på nettbutikkene skilles det mellom noen som står som usb og noen som står som usb / ps/2 (ofte via overgang), slik som her:

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10267

Trodde derfor at tastatur og mus måtte støtte slik overgang i seg selv for å kunne bruke slik overgang.

Hvis det alltid følger med overgang, hvorfor spesifiserer butikkene om det er usb eller usb / ps/2 da?

Ellers, hvis jeg så velger usbstøtte fra bios, så vil jeg kunne bruke usbportene selv før win er lagt inn.....det hørtes bra ut.

Man hvis usbstøtten allerede er satt til os så er man vel like langt?

Så kan man ta et hvilket som helst usb tastatur og en hvilken som helst usb mus og plugge inn i en ps/2 overgang og så virker det?

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...