Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lærer og elev..

Gjest medEleven

Anbefalte innlegg

Gjest medEleven

en dag da jeg skulle hente noe innpå lærerverelse,stod en vennine av meg å klinte med læreren.og noen dager senere så jeg henne komme ut av huset hans

så jeg lurer på om han kan bli annmeldt eller om hva dette kan si for henne opp gjennom årene..tror kansje de har hatt sex...han er tredve og hun er femten....

skal jeg fortelle henne at jeg vet det eller skal jeg gå til rektor eller politiet...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke lovlig, så du kan/bør anmelde læreren. Men først ville jeg tatt en prat med jenta, og hørt hennes side av saken.

Uansett, en 30 år gammel læreren skal rett og slett ikke la dette skje. Det er fryktelig uansvarlig, særlig da han vet dette er ulovlig.

Lenke til kommentar

Sikkert fordi de har klint sammen, og en elev drar vel ikke hjem til en lærer for å ha privatundervisning, når man har et "forhold"? o_O kanskje hun vil ha litt bedre karakter, eller så er det ekte kjærlighet. Uansett så må du snakke med læreren og eleven...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest Guest

ca det samme skjedde på ungdomsskolen jeg gikk på.

Mener å huske at læreren måtte en tur i fengsel da.

Har vel noe med missbruk av tillitsstilling å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvis du faktisk så dem "kline", altså kyssing etc. (noe mer enn en uskyldig klem), så skal det absolutt reageres. Husk at en klem kan ha mange årsaker, som trøst og så videre. Men jeg regner med at du vet hva du så.

Jeg antar at du er på alder med jenta. I så fall ville jeg snakket med foreldrene dine (dersom de er til å snakke med om slikt), så kan de gå til rektor og ta opp saken. Voksne blir gjerne tatt mer seriøst (desverre) og er ikke så lett å avfeie om man vil dysse ned saken.

Selv om saken tilsynelatende tilsier det, ville jeg ikke gått rett til politiet bare på mistanke. Misbruk av et tillitsforhold som lærer er ille, men å få noe slikt hengende over seg hvis han er uskyldig er ikke så greit heller.

Geir :)

Lenke til kommentar

Dette må jo være et genialt pressmiddel om man vil ha opp karakterene litt. :!:

Men for å ikke gi noen dårlige idéer her: Det riktige å gjøre er så klart å snakke med noen om det og finne ut litt mer, så evt. anmelde det om det virkelig stemmer.

Lenke til kommentar
Dette må jo være et genialt pressmiddel om man vil ha opp karakterene litt. :!:

8642113[/snapback]

Er jo litt driti ut hvis læreren ikke er hans da.

Men vill uanset dratt til en lærer selv om det er en lærer du har, det blir gjennomskuet fort sånne utpressinger.

Lenke til kommentar

Eventuelt så kan du jo bare spørre læreren som kysset eleven om det er lov med forhold mellom lærer og elev. Kanskje skjønner han hintet og avslutter forholdet med medeleven din. Selv om hun kom ut fra huset til læreren din, så trenger ikke det å bety at noe seksuelt har skjedd.

Men håper i hvert fall at dette med lærer og elev tar slutt.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette hørtes snodig ut. Først og fremst så er læreren meget tøff som tør å stå på et lærerværelse og kline med en mindreårig elev. For det andre så er han dobbelt så gammel; Ja jeg vet enkelte kan være ganske ung for alderen, noen tredveåringer er veldig ungdommelig og barnslig, og det kan jo godt hende at jenta liker det. Han er likevel fullt klar over at han er en lovbryter og han er også fullt klar over at det han gjør strider med skolens regler og loven, og han bryr seg ikke om det.

Det kan bli mye smerter for en eller begge hvis dette kommer ut og det viser seg at det ikke stemmer eller at det stemte, uansett vil det bli rot, og det rotet tror ikke jeg at jeg ville orket å påføre meg selv hvis det var jeg som vitnet det, med mindre hun ble tvunget og hun var en venn av meg.

Do as you will, anmeld det eller fortell rektor, opp til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...