Anterialis Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei, Jeg har et 400D kamera. Etter at jeg kjøpte ekstern blits (430EX) har jeg aldri tenkt på å bruke den innebygde blitsen, men i dag skulle jeg bruke den fordi jeg ikke orka sette på 430'en. Men blitsen ville ikke fungere? Den vil ikke reise seg engang. Har prøvd flere forksjellige moduser inkl. grønn firkant, men ingen vil reise blitsen. Er dette en innstilling eller noe? Når jeg trykker på knappen på siden av kameraet for å reise blitsen manuelt skjer heller ingen ting. Virker som den fortsatt tror jeg har ekstern blits, og derfor ikke vil reise seg grunnet plassmangel på toppen der.. Noen som har forslag til hva som har skjedd? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Dette skrev: buitre i dag, 15:43 Post #3 "I selve blitzskoen finns det et par "brytere"( under sporene på blitzskoen) Sjekk at disse ikke er nede. Det er nemlig slik at når man setter i en ekstern blitz, blir disse bryterene presset ned, og da vil ikke den innebygde "poppe" opp. Det kan hende at disse ikke har kommet opp igjen etter du tok blitzen av." Kanskje dette som har skjedd hos deg? =/ Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg ser en slik bryter på den ene siden, men på den andre siden ser jeg bare et hull. Det ser ut som om bryteren har kommet så langt ned i hullet at den sitter fast i åpningen/blitt dyttet til siden under åpningen. Hva kan jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Ok fant en side som tar for seg hvordan man får disse to (Feil, er bare én bryter, men to hull slik at det ser ut som det skal være to brytere) bryterne opp igjen om de har satt seg fast: Trykk her Jeg fikk det til! Canon EOS 400D har forøvrig bare én slik microbryter på høyreside (når man holder kameraet slik man gjør når man tar bilder). Man må bare ta av den øverste metallplata og trykke denne bryteren opp og ned noen ganger slik at evt. smuss og slikt blir dratt vekk. PM meg om noen har problemer med dette, da det viser seg at dette skjer ganske ofte. Endret 21. mai 2007 av w3p Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg ser en slik bryter på den ene siden, men på den andre siden ser jeg bare et hull. Det ser ut som om bryteren har kommet så langt ned i hullet at den sitter fast i åpningen/blitt dyttet til siden under åpningen. Hva kan jeg gjøre med det? 8640349[/snapback] Klage til forhandler kanskje? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Problem løst! Les mitt forrige innlegg om DU har samme problem. Endret 18. mai 2007 av w3p Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Takker og bukker, fiksa mitt kamera i en fei etter og ha lest din post :) Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Canon har en del tungvindte saker, jeg trenger ikke gjøre slik med mitt kamera i alle fall Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Dette "inngrepet" er faktisk veldig lett og raskt unnagjort =) Om noen har problemer, bare si ifra. Lenke til kommentar
Tia Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Kan w3p hjelpe meg å fikse blitsen, den funker ikke helt som den skal. Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 va ikke nødvendig og demontere noe som helst pirka bare litt i den "pinnen" som stakk opp på høyre side i blitskoen.. Eos 400d Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2007 Ja det hender man kun trenger å gjøre dette. Det mener jeg det står på siden jeg linket til. Tia, hva slags problemer har du? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Canon har en del tungvindte saker, jeg trenger ikke gjøre slik med mitt kamera i alle fall 8662898[/snapback] Har vel sine svakheter Nikon også som lukkeren til D70... Høres ut som folk er litt harde på lanken når de trykker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå