Bibendum Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg har altså en harddiskopptaker av typen Pioneer DVR-545H med 160GB lagringskapasitet og den er helt glimrende. Jeg har likevel lurt på noe som kanskje noen av dere har svar på: Da jeg ønsket å overføre ulike konsert DVDer over på den innebygde harddisken, måtte jeg først cracke kopisikringen og da lot det seg fint gjøre. Jeg måtte imidlertid legge en DVD over på 2 DVDer, altså dele opptaket i 2. Det som er merkelig er at det lot seg fint gjøre å overføre opptak 1 av konserten (altså begynnelsen) over til Pioneerens HD, mens med opptak 2 har det ikke fungert. Dette har også skjedd med andre konsertopptak, men alltid med opptak 2. Sikkert vanskelig for dere å svare om dere ikke har akkurat denne spilleren eller lignende spillere, men håper på svar! Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Her er svaret så opplagt at jeg må bare svare Du sier at harddisken din er på 160 GB, dermed får du garantert plass til en full original dvd9(dobbeltlags-dvd) som er på ca 9 GB. Når du derimot skal kopiere over på en dvd-r, blir det straks mer komplisert. En dvd-r kan være både dvd5, enkeltlags-dvd - billig, og dvd9, dobbeltlags-dvd som koster litt mer. Jeg er nesten sikker på at du har prøvd å kopiere dvd-filene fra harddisken din over til en dvd5, som nøyaktig er på ca 4,7 GB. Dermed får du ikke plass til en bare cracket original dvd på over 4,7 GB. Det du kan gjøre er å ikke bare cracke men bruke et genialt program som for eksempel dvd shrink, som komprimerer ned en dvd9 til dvd5. Kvaliteten blir litt dårligere, men til gjengjeld kan du også velge hvilke ting du vil komprimere mest og hvilke ting du vil prioritere kvalitet på. Eller du kan kjøpe dvd-r dual layer som gir deg muligheten til å kopiere hele dvd-en men disse er da dyrere. Mulig at du også må finne ut om spilleren din støtter dual layer dvd.... Håper dette hjalp Endret 24. mai 2007 av pat2004 Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Nå vet jeg ikke om du har misforstått, men det jeg ønsker er å legge konsertopptaket over på den innebygde harddisken i Pioneer. Jeg kjenner til DVD shrink men har ikke villet brukt det siden jeg må ned endel på kvalitet. Jeg ønsker derfor å opprettholde 100% kvalitet og heller dele opptaket i to deler. Det er her det oppstår problemer fordi spilleren KUN godtar å kopiere første halvdel av konserten, mens andre halvdel ikke blir kopiert. Spilleren bare begynner å kopiere, for så å slutte med en gang. Er jo litt merkelig at den ikke vil kopiere inn også den andre delen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå