Stigma Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hei, Jeg holder på å planlegge et RAID med 2 stk. Raptor disker, og jeg årøver å researche litt på hva som er best egnet stripe size til arrayet. Jeg vet hva stripe size gjør i praksis, men den beste testen jeg kunne finne på nettet var fra anandtech for mange år tilbake, så jeg mangler data på hva som gir best ytelse med dagens disker og RAID kontrollere. Jeg bruker maskinen til gaming, photoshop og diverse, så alt i alt ikke normalt sett så vanvittig store datamengder som behandles på denne, sånt bruker jeg servermaskinen min til ' Hva bør jeg sette RAID stripe size til? Pek gjerne til tester eller gode forumposter som er relevante EDIT: Jeg har også et stripe-size relatert spørsmål.... om du holder disken din nær 0% fragmentert, vil du da få noe særlig ytelsesredusjon ut av å f.eks. lage en 100meg fil med 32KB stripes? (mao. sykt mange fragmenter) ? Greit nok at RAIDkontrolleren må sette sammen fragmentene, men jeg ville tro at dagens kontrollere er såpass raske at de kan takle en del, og i forhold til den fysiske manøvreringen for leserhodet på harddisken så spiller det vel ingen role så lenge alle fragmentene ligger på rekke og rad bortetter diskoverflaten sant? Eller tar jeg feil? =) -Stigma Endret 19. mai 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Tramell Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ahh.... Det har jeg aldri tenkt på MEGET interessant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå