Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Lyse/trådløst

Anbefalte innlegg

Har en Linksys WRT300n v2 router som jeg har brukt uten problemer med lyse fiber, men da jeg jeg skulle sette den opp hos svigers så ble det bråstopp.

Hvis jeg kobler med kabler gjennom routeren går det greit, men så fort jeg prøver nå koble opp en maskin til så blir det problemer. Kommer ikke på nett med maskin to.(ikke med bare en heller hvis den kobles til trådløst). Lyse boksen er en svart telsey sak og ip er i 10.+ rangen hvis jeg ikke husker feil. Har ikke akkurat stål kontroll på nettverk for å si det pent og trenger hjelp for å komme på nett trådløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm.. er det flere maskiner i nettverket? husk evnt. å sett på dhcp på routern din om du har.. ellers vil du ikke klare å koble opp flere maskiner. Ellers skal ikke lyse sitt nett ha noen invirking på ditt trådløsnett.. husk å plugge kabelen fra lyse's apparat i riktig port på routern.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

DHCP står på automatic, kobler kabelen som vanligvis går rett i maskinen fra lyseboksen inn i wan?porten på router(Den det står internet på) . Har to bærbare der som jeg prøver meg frem med, Satt opp slik når jeg prøver meg frem: kabel fra lyseboks inn i router, kabel fra router til pc1, pc2 trådløst mot router. . Ellers er det både tv og ip telefon fra lyse der hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...