Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjon av xp stopper, og restarter!

Anbefalte innlegg

Problem:

Den gamle pcen vandret heden, så jeg satte sammen en ny. Hardware:

Club3d 8800 gts 320mb

Asus m2n-E sli

AMD 5600+

Seagate 250 GB (sata)

Geil 1 gb PC 6400 (512 x2)

I tillegg beholdt jeg den gamle harddisken som er en 80 GB Samsung.(IDE)

På denne HDen var det installert xp home, men det virket ikke som den skulle da jeg skrudde på pcen for første gang. Jeg regnet med at alt ville bli bra om jeg installerte xp på nytt. Desverre fant jeg ikke den gamle xp cd en, så jeg prøvde å installere en pirat versjon av pro stedetfor.

Den forberedene installasjonen gikk bra, om pcen restartet som den skulle da den var ferdig. Problemet oppstod når den skulle gjennomføre den andre installasjonen. Slik jeg har forstått det foregår denne installasjonen slik at den først kopierer filene til pcen før den etterpå installerer dem. Og det er her problemet oppstår;

Under den installerende delen stopper det plutselig opp, og maskinen restarter seg selv noe som fører til at installasjonen må begynne på nytt. (jeg trenger ikke å gjøre den forberedene installasjon om igjen). Jeg har ikke sett noen feilmelding etter at dette har skjedd.

Det merkelige er riktignok at jeg kunne ungå dette problemet ved å ta ut cden under de installerende periodene. Da restartet den ikke.

Dessverre fugere ikke dette "trikset" hlt på slutten da den "registrerer komponenter". Da restarter den og man må begynne på nytt.

Jeg regnet med at denn feilen hadde noe med piratcden å gjøre, så jeg skaffet meg en ekte originalversjon av xp pro. (oppgraderingsversjon)

Desverre er det samme problemet der enda, til tross for skikkelig xp versjon.

Kan noen hjelpe meg? (det holder faktisk på å klikke for meg)

:wallbash:

Endret av larstveito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...