brage_sk Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei alle der ute! Jeg lurte på siden jeg på utkikk etter bærbar pc og sånt, burde jeg vente til etter sommerferien så de nye grafikk kortene og santa rose kommer ut for fult eller burde jeg kjøpe en nå.. Fint med noen expert råd. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hei alle der ute! Jeg lurte på siden jeg på utkikk etter bærbar pc og sånt, burde jeg vente til etter sommerferien så de nye grafikk kortene og santa rose kommer ut for fult eller burde jeg kjøpe en nå.. Fint med noen expert råd. 8639476[/snapback] Kommer jo helt ann på hva du har tenkt å bruke PC-en til.. Kan du ikke fortelle litt om bruksområdet ditt, hva du helst ønsker å ha i en bærbar-PC og hvor mye du vil gi for en Endret 18. mai 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Dette spørsmålet stilles gang på gang, og svaret er som alltid: kjøp bærbar når du trenger det. Kjøper du før du trenger, kunne du ha ventet lenger og fått mer for pengene, men hvis du derimot skal vente til du får mest for pengene, vil du heller aldri få kjøpt. Spørsmålet du heller bør stille, og som du selv vet svaret best på, er: "trenger jeg pc nå, eller kan jeg vente?", og hvis svaret er at du kan vente, spør også om "hvor lenge kan jeg vente?" Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg bruker pcen til CSS. Helst skole også. Men jeg vurderte og vente fordi santa rosa er mer batteri effektiv. 0-14 tusen Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg bruker pcen til CSS. Helst skole også. Men jeg vurderte og vente fordi santa rosa er mer batteri effektiv. 0-14 tusen 8642167[/snapback] Du trenger vell ikke allverdens av kraft i en PC da.. Det å vente på Santa Rosa, vil du jo ikke tape på.. Bedre prosessor, og som du sier mer batteri effektiv.. Noe som alltid er velkomment i en bærbar-PC.. Dog, så vil jeg tro at disse PC-ene med Santa Rosa, vil som stortsett alt innen dataverdenen koste litt vell mye enn det strengt tatt burde og er verdt i starten.. Så hvis du skal vente på Santa Rosa, burde du nok kanskje vente et par måneder etter det har kommet, sånn at prisene rekker å få sunket seg ned på et stabilt og akseptabelt nivå først.. Og da er jo spørsmålet, ønsker du å vente såpass lenge? Og er det i det hele tatt noe poeng, behovet ditt virker ikke som at krever en så kraftig PC.. Når det gjelder da GeForce 8 - serien, for bærbare.. Jeg personlig ville ha ønsker, og ventet på det selv.. Men jeg ser jo ikke helt hvorfor du skulle ha behov for DirectX10 og Shader Model 4 support i grafikkortet til dine behov.. Og da klarer du deg nok helt fint med et fra GeForce 7 - serien, og ikke det engang.. Klart, 8 - serien blir jo også sikkert en del kraftigere og bedre ytende enn det andre som er ute nå, men jeg ser ikke helt at du skulle ha behov for så heidundranes mye kraft til det behovet du skriver.. For meg virker det som at.. God batteri levetid.. Mye og raskt RAM, stor og rask harddisk.. Og et helt middels greit skjermkort er hva du trenger.. Noen formening om du ønsker å kjøre Vista (noe jeg strengt tatt ikke ville anbefale enda) eller XP? Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg har jo god tid ettersom sommerferien kommer nå vil jeg bli borte 2-3 måneder. Tror du den kan ha gått ned i pris på den tiden? Jeg har nå en 2002 verson av windows home edition, er det dårlig. Og hvis jeg skulle kjøpt nå hvordan maskin ville du anbefalt meg? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Skulle du ha kjøpt nå.. Kunne du jo tatt en titt på disse: HP Pavilion DV9380 Denne skulle vell gi deg all den kraften du måtte ønske.. Core 2 Duo, 2GiB med RAM.. Samt 160GB lagringskapasitet.. Og et GeForce 7600 skjermkort.. Ankom nylig HP Pavilion DV9377 Kan vell omtales som lillebroren til DV9380 ovenfor Packard Bell EASYNOTE SW86-004 Et litt svakere alternativ sånn allover.. Dog 2GiB med RAM, samt en litt kvassere prosessor.. Men et skjermkort som er på et mye lavere nivå.. Endret 18. mai 2007 av RamGuy Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hva med denne? 1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 9) 1 stk. S_Zepto tastatur 6x15WD Norsk layout (På lager 6) 1 stk. S_Zepto 15,4" WSXGA+ 1680x1050 barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT (Ubekreftet 23.05.2007) 1 stk. Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 25.05.2007) 1 stk. Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 (Ubekreftet 18.05.2007) 1 stk. Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 (Ubekreftet 18.05.2007) 1 stk. Hitachi 2,5" 80GB S-ATA 7200RPM Travelstar 7K100, 8MB cache (Ubekreftet 20.05.2007) 1 stk. Samsung DVD brenner SN-S082D Svart, IDE, bulk SN-S082D/BEBN (Ubekreftet 21.05.2007) 1 stk. Zepto Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk OEM (Ubekreftet 21.05.2007) 1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express Intel 802.11A B G DRAFT-N1 4965AGN (Ubekreftet 25.05.2007) - 14 283, da får du jo Santa Rosa, DX10, meget bra skjermoppløsning og annet kos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå