Gå til innhold

Pc slår seg av under spilling!

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med et veldig irriterende og stort problem.

Jeg har en MPX Notebook MW1 og jeg har et problem når det kommer til spilling og loaden på CPUen.

Jeg la inn Counter strike Source i går og tenkte jeg skulle kose meg med det, men den gleden ble kortvarig fordi pc'n slår seg av under 10 minutter med spilling. Det er jo skikkelig irriterende og er det ikke noe jeg kan gjøre med dette?

Alt er bra de første 5-6 minuttene, men så faller FPS ned på 15-20 (normalt 70) og så bare slår den seg av.

Eller så går CPU på MAX hele tiden, selv om jeg bruker speedswitchXP og dynamic switching. CPU load er på 1 %, men uansett så faller ikke "viften" ned ett hakk. Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykkluft på boks er også velfungerende, da sipper du å skru også. Bruk gjerne noe for å sette fat vifta så den ikke går rundt, en q-tip elelr noe. Blås inn i utkast og inntak, så får du nok bort litt hybelkaninull.

Lenke til kommentar
Kan nok høres ut som et varmeproblem.

Skru opp lett tilgjengelige deksler og se om det er mye støv der :)

8640155[/snapback]

Jeg gjorde det en time etter jeg postet denne tråden. og det var, som du skrev, akkurat det som var problemet :)

Det skumle var at det var 2-3 cm tykt lag med støv som lå og sperret for luftinntaket og det var faktisk begynt og blitt litt svidd. Avverget vel kanskje en bitteliten brann der :cool:

Uansett så er pc'n nå så god som ny. At jeg ikke har tenkt på dette før. hehe! uansett, takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...