Lamp1 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei! Har nå tenkt til å slette hele XP partisjonen, så jeg bestemte meg for å formatere. jeg går inn på Datamaskin i Vista og høyre klikker på D disken (Der hvor Xp er) Blar ned til formater og der kommer det opp en boks med forskjellige ting. Jeg har ikke gjort dette før så jeg bare trykker start. Der kommer det en sånn meldiong hvis jeg gjør dette sletter jeg alt på harddisken. Trykker Ok og der kommer det en feilmelding at jeg windows ikke klarte å fullføre. Noen som vet hvordan man kan formatere? Takker for svar! Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei! Har nå tenkt til å slette hele XP partisjonen, så jeg bestemte meg for å formatere. jeg går inn på Datamaskin i Vista og høyre klikker på D disken (Der hvor Xp er) Blar ned til formater og der kommer det opp en boks med forskjellige ting. Jeg har ikke gjort dette før så jeg bare trykker start. Der kommer det en sånn meldiong hvis jeg gjør dette sletter jeg alt på harddisken. Trykker Ok og der kommer det en feilmelding at jeg windows ikke klarte å fullføre. Noen som vet hvordan man kan formatere? Takker for svar! 8639385[/snapback] Dette er ofte nettop pga av at det er innstallert en winversjon på hardisken. Du må dermed starte opp maskinen på nytt med win cden din og følge innstruksene der for å formatere disken. Da vil det fungere Lenke til kommentar
Lamp1 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Hei! Har nå tenkt til å slette hele XP partisjonen, så jeg bestemte meg for å formatere. jeg går inn på Datamaskin i Vista og høyre klikker på D disken (Der hvor Xp er) Blar ned til formater og der kommer det opp en boks med forskjellige ting. Jeg har ikke gjort dette før så jeg bare trykker start. Der kommer det en sånn meldiong hvis jeg gjør dette sletter jeg alt på harddisken. Trykker Ok og der kommer det en feilmelding at jeg windows ikke klarte å fullføre. Noen som vet hvordan man kan formatere? Takker for svar! 8639385[/snapback] Dette er ofte nettop pga av at det er innstallert en winversjon på hardisken. Du må dermed starte opp maskinen på nytt med win cden din og følge innstruksene der for å formatere disken. Da vil det fungere 8639444[/snapback] Bare det at jeg kun har Vista cd'en og ikke Xp cd'en siden jeg kjøpte den via Dell. Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Du kan vell bare bruke Vista cden akkurat som winXp? Du bare booter fra cden Endret 18. mai 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
Lamp1 Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Du kan vell bare bruke Vista cden akkurat som winXp? Du bare booter fra cden 8639684[/snapback] Men blir jeg da kvitt XP? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Du kan vell bare bruke Vista cden akkurat som winXp? Du bare booter fra cden 8639684[/snapback] Men blir jeg da kvitt XP? 8639701[/snapback] Du kan formatere hardisken, så Ja. Vær dog forsiktig med hvem disk du sletter. Lenke til kommentar
KjQttkak Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hvis du booter fra Vista CDen, begynner du installasjonsveiviseren for Vista. Når du kommer til der hvor du skal velge harddisk/partisjon skal du ha en knapp for flere alternativer under der. Da kan du bare formatere XP partisjonen, og reboote. Dette er helt trygt, i og med at du ikke har begynnt selve installasjonen av Vista enda når du gjør dette. Edit: *pynte på* Endret 18. mai 2007 av KjQttkak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå