Gå til innhold

Secondary monitor mister bilde etter ett sekund

Saftis

Anbefalte innlegg

Har begynt å oppleve problemer med monitor nr. 2 her, bruker extended desktop i windows. Noen ganger når jeg skrur på secondary monitor, viser den windows-desktopen i ett sekund, før den mister bilde. Den har fortsatt strøm og virker til å få signal (får ikke noe signal-error eller power saving modus).

Det hører med til historien at dette begynte å skje ca. samme tid som jeg byttet hovedkort til et MSI K8 Neo4, skjemkortet er det samme som alltid.

Er det CCFL(backlight) som begynner å streike, eller er det noen innstillinger som ødelegger?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Først må du finne ut om det skyldes skjermkort eller skjermen selv, ved å bytte høyre skjemen med venstre.

Se hva skjer når du stiller inn "no hardware accelleration" på begge "heads".

Dersom skjermkortet er skylden, må du laste ned de nyeste drivere til begge hovedkort og skjermkort. Hvis det ikke hjelper, last ned & flash det nyeste BIOS til SKJERMKORTET - (ikke til PC-en!)

Ellers kan du prøve å bytte plass (hvis det er ikke et AGP kort). Rens kontaktene til kortet først.

Du kan finne ut om du har nyeste drivere på www.driveragent.com

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Takk for svar, har ikke gjort noe av det der ennå, men har notert meg at skjermen alltid funker hvis den har stått på (uten å vise bildle) en 10 minutters tid, når jeg da slår den av og på igjen. Virker som om ett eller annet må varme seg opp eller noe sånt der. Tviler på at det er signalkilden sin skyld, da heller ikke skjermens menysystem vises når den er "bugget".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...