Goscinny Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei! Har nå kjøpt brukt HK av en venn. Alt funker toppers, bortsett fra lyden. Jeg får rett og slett ikke lyd ut i høyttalerne! Har prøvd drivere fra Realtek sine sider, fra Asus sine og de på CD-en (kjørt i XP SP2-modus). Noen som har opplevd det samme problemet? Noen som kan linke til drivere de vet fungerer? Jeg klarer å spille av musikken og slikt, og på ikonet i system tray, kommer det opp sånn at jeg ser at det egentlig er lyd der, men jeg hører ikke noe i headset eller høyttalere. OS: Win Vista 32-bit Håper på raske svar! Goscinny Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei! Har nå kjøpt brukt HK av en venn. Alt funker toppers, bortsett fra lyden. Jeg får rett og slett ikke lyd ut i høyttalerne! Har prøvd drivere fra Realtek sine sider, fra Asus sine og de på CD-en (kjørt i XP SP2-modus). Noen som har opplevd det samme problemet? Noen som kan linke til drivere de vet fungerer? Jeg klarer å spille av musikken og slikt, og på ikonet i system tray, kommer det opp sånn at jeg ser at det egentlig er lyd der, men jeg hører ikke noe i headset eller høyttalere. OS: Win Vista 32-bit Håper på raske svar! Goscinny 8639158[/snapback] Regner med at du har eliminert høyttalerne som feilkilden.. Har selv samme hk, har ikke noe problem med lyden, hvilken bios bruker du? Har brukt 0402, 0502 og premium bios 1302 som jeg bruker i dag. Mulig hw feil dette.. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Etter alt klusset med drivere resinnstallerer jeg nå Vista og bruker driveren på CD-en i SP2-modus. Det gjorde jeg ikke første gangen ... Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg antar det er standard bios på HK. Lyden har jo virket hos forrige eier ... Hjalp ikke å reinstallere Vista SKal prøve en siste ting nå før jeg installerer XP og sjekker lyden der ... Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Først vil jeg bare si at jeg beklager tre poster på rad av megselv. Dog håper jeg at folk som har vært innom tråden før får nye innspill ettersom jeg har prøvd nye ting ... Nå har jeg installert XP på maskinen. HEller ikke der fikk jeg lyden til å virke med driverne på CD-en. Er det noe galt med hovedkortet? Kan det hjelpe å bytte bios? Goscinny Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Han kjøpte hovedkortet av meg og det fungerte uten problemer før jeg solgte det til han:S Jeg har hatt samme problem før Jeg satte sammen en pc for foreldrenen mine av brukte deler.Etter det så fungerte ikke lydkortet lenger(integrert). Det er litt rart for ingenting ble ødelagt på hovedkortet da jeg satte det sammen og det fungerte før jeg flyttet hovedkortet. Vet ikke om det er noe jeg har gjort feil, men tviler da sterkt på det :S Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Regner med at du har aktivert lydkortet i bios ? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Det står enabled der, ja. Takk for responsen Noe annet du kan tenke deg kan være galt? Goscinny Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Prøv å resett bios manuelt. Hvis det har hengt seg litt så kan det kansje hjelpe Det gjør du ved å ta ut batteriet i 30 sec + Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Nå har jeg tatt batteriet i biosen ut og inn, jeg har prøvd forskjellige drivere og jeg har prøvd i XP. Er det rett og slett noe galt med hovedkortet? ER det ingen som kan tenke seg noe annet jeg kan prøve? Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå