Spartan Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Ja, idioter er født hver eneste dag. Som eks. på hva du kan få for den summen så viser jeg her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3asxUh1_w862053 Stasjonsvogn Hengerfeste Metallic lakk Sommerhjul Takrails Vinterhjul Farget glass Oppvarmede seter Radio/CD Sentrallås Servostyring ABS-bremser Antispinn Startsperre Det er bare å telle hvor mye av dette utstyret som mangler i Golf, hvor mye eldre den er osv. så vet du hvor dårlig kjøp det er for den summen. Vil du absolutt sammenligne Golf så kan man se her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3asxUh1_w127588 Endret 7. juni 2007 av Spartan Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Ja, idioter er født hver eneste dag. Som eks. på hva du kan få for den summen så viser jeg her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3asxUh1_w862053 8810127[/snapback] Huff ja den var vakker. Ellers kan gjerne jeg gå gjennom den fine lista di: Stasjonsvogn, det er vel ikke akkurat en positiv sak at bilen er stv? Hengerfeste, fjernet pga utseende. Mange foretrekker det slik. Metallic lakk, det hadde golfen min også det.. fargekode LA9V Sommerhjul, hadde da min også..? på 17" alu. 225/40/17 Takrails , hadde ikke og savnet ikke.. Vinterhjul, hadde jeg også.. på 15" alu. Farget glass, hadde min bil også. Oppvarmede seter, det manglet jeg ja. Radio/CD, hadde min også Sentrallås, hadde min også Servostyring, hadde min også ABS-bremser, manglet Antispinn, manglet Startsperre, manglet edit: Ser forresten at likbilen din mangler xenon lys, lakkerte lister, lakkerte speil, senkesett, alufelger sommer og vinter. Har faktisk ikke like kapsler engang. iPod adapter, ordentlige høyttalere, hvite blinkere, spoiler, sportspeil, effektanlegg, og utseende generellt sett.. Markedspris blir bestemt av hva markedet er villig til å betale for varen. Min bil var meget pen å se på og i god teknisk stand. Slikt betaler folk for. Føler ikke at jeg har lurt noen jeg. Endret 8. juni 2007 av phax Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 xenon lys koster jo liksom 2000 og er lett å montere.. samt du får en 1er feil på eu godkjenninga... Så ikke alla verdens liksom. effektanlegg på en 1,4l off så harry og senkesett er smak å behag jeg ville alldri montert det på bilen min i hvertfall da måtte det vært full kit med både dempere og fjærer ifra kjent produsent eller coilovers. Siden fyren har betalt så mye tyder det på at golf er en populær bil i bruktmarkedet. Nei du har ikke lurt noen. Lenke til kommentar
trra Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Bare å gratulere phax, jeg hadde aldri trodd du skulle få så mye, maks 30.000, men jomen tok jeg feil. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Jeg ville gjettet på noe under 30k for den der. Kanskje 25. Men de som skulle påstå at du har lurt noen kan gå å grave seg ned. Tåpelige argumenter, lite innsikt og påstander som ikke stemmer (at den f.eks. ikke hadde servo..) synest jeg stinker gjennom hele tråden. måtte bare si det. Pen golf forresten For å drive tråden videre, hva slags bil har du kjøpt deg/skal kjøpe? eller skal du ikke ha bil lengre? Endret 8. juni 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Har en pen 99. mod Golf 4, 1.6 highline på hånden nå, så blir å holde meg innenfor samme sjanger. Forhåpentligvis er den min iløpet av uka! Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hvorfor gå for en så kjedelig motor når du har 40 000 å rutte med? Da er kun en 1.8 liter et alternativ i mine øyne... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Og så er det ting som heter innsikt. Kanskje ikke alle er interessert i en sterk motor, men liker fordeler som lite forbruk. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 For ikke å snakke om komfortoppgraderingen. Man får ikke en Golf 4 til 40 000,-, så han har nok gått opp i prissegment. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 blablaa snakket om 3'er golfen som ble solgt for 40'000... Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 blablaa snakket om 3'er golfen som ble solgt for 40'000... 8823660[/snapback] Noen prioriterer utseende forran ytelse. Hvem bryr seg om hvor raskt dama springer 60 meteren hvis hun ikke ser ut i dagslys sier nå jeg. Ser forresten ut til at det blir en mk4 på meg nå, 100k er vel grei pris for en 99.mod 1.6 highline som har gått 90.000 km? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Noen prioriterer utseende forran ytelse. Hvem bryr seg om hvor raskt dama springer 60 meteren hvis hun ikke ser ut i dagslys sier nå jeg. Ser forresten ut til at det blir en mk4 på meg nå, 100k er vel grei pris for en 99.mod 1.6 highline som har gått 90.000 km? 8825680[/snapback] Hvem bryr seg egentlig om hvor fort ei dame løper, dårlig sammenligning Ang prisen var den midt på 3ern.. Men denne er litt mer morsom: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1503510 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hmm, den 4-er GTI`n var det faktisk ganske grei pris på... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 noen som aner hva en golf IV gti veier? Jeg lurer sånn på om noen av gti golfene faktisk er bedre enn ener golfen.. Utenom den helt nye gti'en da.. Lenke til kommentar
trra Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Iforhold til toppfart\aks så skal golf 2 16v, golf3 16v og golf4 gti 1,8T være raskere. I england får fikk man G4 med 2,0 8v på 115hk, trege saker , samme med golf3 med 2,0 8v. Golf4 gti veier tett opptil 1300kg. Endret 10. juni 2007 av trra Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 vil ikke tyngre biler med større motor klare høyere toppfart? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Etter 15 år er vel de fleste biler klare for dynga ? Dvs. at vanlig service + noen ekstra reservedeler fort overstiger verdien på bilen. Da er det vel egentlig mer fornuftig å vrake dem enn å putte masse "bling-bling" utstyr, ta noen mørke bilder når biler er nypolert og skjuler alle feiler/mangler og prøve å lure noen fattige mennesker til å tro at de har kjøpt noe annet enn det er: Nemlig en gammel sliten bil. 8661514[/snapback] Selv om det koster like mye å reparere bilen som det bilen er verd, så betyr jo ikke det at det mest økonomiske er å vrake bilen. Dersom du reparere og kan kjøre den et år eller to til har du i hvertfall en bil du ikke trenger å bekymre deg for verditap på. Vraker du og kjøper ny har du jo ikke akkurat tjent penger da heller. Bruksverdi og salgsverdi er jo to forksjellige ting, de aller fleste 15 år gamle biler har en relativt lav salgsverdi, men så lenge de har bruksverdi er det jo ikke noe poeng å vrake bare fordi bilen "ikke er verd noe". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå