Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye for min gamle golf?


Anbefalte innlegg

Etter 15 år er vel de fleste biler klare for dynga ?

 

Dvs. at vanlig service + noen ekstra reservedeler fort overstiger verdien på bilen.

 

Da er det vel egentlig mer fornuftig å vrake dem enn å putte masse "bling-bling" utstyr, ta noen mørke bilder når biler er nypolert og skjuler alle feiler/mangler og prøve å lure noen fattige mennesker til å tro at de har kjøpt noe annet enn det er: Nemlig en gammel sliten bil.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Golf er jo generelt driftsikre biler, så en Golf 3 med under 200k på telleren er etter min mening så absolutt ikke klar for dynga.

 

Dessuten er det mange som har såpass gamle biler som ikke går til service med bilen, da de trolig er siste eier, og en EU-kontroll annenhvert år ofte er nok. Om du kan mekke litt selv kan du ha et billig bilhold med en slik Golf, da de er enkle å mekke på, og delene du kjøper MÅ jo ikke være originale. ;)

Lenke til kommentar
Etter 15 år er vel de fleste biler klare for dynga ?

 

Dvs. at vanlig service + noen ekstra reservedeler fort overstiger verdien på bilen.

 

Da er det vel egentlig mer fornuftig å vrake dem enn å putte masse "bling-bling" utstyr, ta noen mørke bilder når biler er nypolert og skjuler alle feiler/mangler og prøve å lure noen fattige mennesker til å tro at de har kjøpt noe annet enn det er: Nemlig en gammel sliten bil.

8661514[/snapback]

 

Ja det var lurt. Kanskje jeg bare skulle vrake den heller. Takker for tipset.

Lenke til kommentar
Jojojo, jeg ble overbevist Spartan's geniale innlegg. Bilen skal på dynga!

 

1500,- rett i lomma. At jeg ikke tenkte på det selv.

8662909[/snapback]

 

Kanskje ikke i dag eller neste mnd får den del, men før eller siden ryker en del som overstiger verdien på kjerra og da må man ta noen helt enkle økonomiske valg.

 

Når dere slutter å blande følelser med fornuft når det gjelder bil så ser dere hvor dårlig en deal på 20-30 000+ kan være.

 

Jeg er helt sikker på at vanvittig mange har brent seg på å bli blendet av pen lakk o.l. istedenfor å se fakta i øynene om bilens tilstand.

 

There is a sucker born every second ;)

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Jojojo, jeg ble overbevist Spartan's geniale innlegg. Bilen skal på dynga!

 

1500,- rett i lomma. At jeg ikke tenkte på det selv.

8662909[/snapback]

 

Kanskje ikke i dag eller neste mnd får den del, men før eller siden ryker en del som overstiger verdien på kjerra og da må man ta noen helt enkle økonomiske valg.

 

Når dere slutter å blande følelser med fornuft når det gjelder bil så ser dere hvor dårlig en deal på 20-30 000+ kan være.

 

Jeg er helt sikker på at vanvittig mange har brent seg på å bli blendet av pen lakk o.l. istedenfor å se fakta i øynene om bilens tilstand.

 

There is a sucker born every second ;)

8663151[/snapback]

 

Så din konklusjon er at siden bilen er gammel men likevel pen i lakken så må det være et dårlig kjøp. Det er nok helt sikkert et forsøk på å bare dekke over grove feil og mangler. Og hvertfall ikke at bilen har vært oppussingsprosjekt over syv-åtte år for en bilmekaniker og har fullt servicehefte?

Lenke til kommentar
There is a sucker born every second  ;)

8663151[/snapback]

Det er jo sant :)

 

Du står jo frem som et lysende bevis på akkurat det :thumbup::yes:

8663478[/snapback]

 

Ingen grunn til å si bli personlig selv om du tydeligvis liker gamle VAG vrak til overpris.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Jojojo, jeg ble overbevist Spartan's geniale innlegg. Bilen skal på dynga!

 

1500,- rett i lomma. At jeg ikke tenkte på det selv.

8662909[/snapback]

 

Kanskje ikke i dag eller neste mnd får den del, men før eller siden ryker en del som overstiger verdien på kjerra og da må man ta noen helt enkle økonomiske valg.

 

Når dere slutter å blande følelser med fornuft når det gjelder bil så ser dere hvor dårlig en deal på 20-30 000+ kan være.

 

Jeg er helt sikker på at vanvittig mange har brent seg på å bli blendet av pen lakk o.l. istedenfor å se fakta i øynene om bilens tilstand.

 

There is a sucker born every second ;)

8663151[/snapback]

 

Så din konklusjon er at siden bilen er gammel men likevel pen i lakken så må det være et dårlig kjøp. Det er nok helt sikkert et forsøk på å bare dekke over grove feil og mangler. Og hvertfall ikke at bilen har vært oppussingsprosjekt over syv-åtte år for en bilmekaniker og har fullt servicehefte?

8663291[/snapback]

 

Hvorfor var bilen et oppussingsobjekt i 7-8 år ??

Høres ikke helt bra ut.

Lenke til kommentar

Spartan har jo et poeng da.. Det er utrolig lett å kjøpe katta i sekken ;) Men bilen det er snakk om i denne tråden virker jo utrolig fin da, og om den er i så god stand som eier sier, så er nok den et godt kjøp i prisklassen rundt 20,000++ :yes:

 

En kamerat kjøpte en bil til 20,000 nå nettopp. Han måtte reparere bilen for nesten 10,000 den første uka og det er kun delepris. Vi gjorde alt selv da. Nå begynner jo bilen å bli bra, men det er fortsatt masse småplukk igjen. Og bilen er ikke verdt 30,000 nå. :hrm:

Lenke til kommentar
Jojojo, jeg ble overbevist Spartan's geniale innlegg. Bilen skal på dynga!

 

1500,- rett i lomma. At jeg ikke tenkte på det selv.

8662909[/snapback]

 

Kanskje ikke i dag eller neste mnd får den del, men før eller siden ryker en del som overstiger verdien på kjerra og da må man ta noen helt enkle økonomiske valg.

 

Når dere slutter å blande følelser med fornuft når det gjelder bil så ser dere hvor dårlig en deal på 20-30 000+ kan være.

 

Jeg er helt sikker på at vanvittig mange har brent seg på å bli blendet av pen lakk o.l. istedenfor å se fakta i øynene om bilens tilstand.

 

There is a sucker born every second ;)

8663151[/snapback]

 

Så din konklusjon er at siden bilen er gammel men likevel pen i lakken så må det være et dårlig kjøp. Det er nok helt sikkert et forsøk på å bare dekke over grove feil og mangler. Og hvertfall ikke at bilen har vært oppussingsprosjekt over syv-åtte år for en bilmekaniker og har fullt servicehefte?

8663291[/snapback]

 

Hvorfor var bilen et oppussingsobjekt i 7-8 år ??

Høres ikke helt bra ut.

8663802[/snapback]

Du, skal det gjøres skikkelig, så skal det gjøres skikkelig. Er jo flere som bruker såpass lang tid på et prosjekt. Har gjerne jobb og familie itillegg. ;) Og så spørs det jo hva han har gjort disse årene, han kan jo ha hatt et rullende prosjekt.. Selv har jeg det, en gammel golf, og gjett om det er mye småplukk! Men jeg tar det når det passer, og bilen er i topp stand når det gjelder sikkerhet og drift, motor, gear osv...

Lenke til kommentar
Selv har jeg det, en gammel golf, og gjett om det er mye småplukk!

8663850[/snapback]

 

Skulle tro du drev med negativ reklame :!:

8663919[/snapback]

Hehe, det er egentlig bare min bil ;) Itillegg er min endel eldre, 87modell. Har plukket den fra hverandre og satt den isammen igjen, men kvaliteten på arbeidet er så som så.. min første bil, men jeg har lært endel underveis da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom Golf 1.4 CL var min drømmebil, ville jeg heller kjøpt en for en billig penge av en pensjonist, som har kjørt 2000 km pr år, hatt full service hvert år, og forsikret meg, så langt det er mulig, at bilen er i god stand. Deretter ville jeg gjort det jeg ville med den, med visshet i at grunnlaget er bra. Hjelper ikke med flotte felger og mye plaststæsj dersom bilen er råtten av rust, motoren bruker mer olje enn bensin, og gearkassen synker kun mellom 3. og 4.

 

Jeg har hatt Golf III 1.4 CL, og oppsummerer:

 

- Tung å ratte med fete hjul, ikke servo

- Kraftløs motor med både dårlig drag på både bunn og topp. Liker seg best mellom 2500-4500.

- Ikke turteller.

- Mye motorstøy på motorvei pga bare 4 gear, og lav gearing

- Massive (ikke-ventilerte) skiver foran som må byttes ofte (mine holdt 60')

 

Dersom noen antyder at 30' er en passende pris for denne, kan jeg fort finne tusenvis av alternativer med både mer motor, mer komfort og langt mer kjøreglede til samme pris på f.x. finn.no. Men for de som absolutt vil ha en Golf med 60 hk og 4 gear, velbekomme!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fint å se at Diskusjon.nos brukere ikke har blitt mindre påståelige med tiden.

 

Velkommen til den grusomme verdenen, der det er om å gjøre å tjene mest mulig penger. Jeg går ut i fra at dere pruter på alt, for de store kjedene lurer dere.

 

Når noen selv legger inn et bud er det opp til dem å finne ut av om det er for mye. Selvfølgelig takker man ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...