Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye for min gamle golf?


Anbefalte innlegg

Ja, idioter er født hver eneste dag. Som eks. på hva du kan få for den summen så viser jeg her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3asxUh1_w862053

 

Stasjonsvogn

Hengerfeste

Metallic lakk

Sommerhjul

Takrails

Vinterhjul

Farget glass

Oppvarmede seter

Radio/CD

Sentrallås

Servostyring

ABS-bremser

Antispinn

Startsperre

 

Det er bare å telle hvor mye av dette utstyret som mangler i Golf, hvor mye eldre den er osv. så vet du hvor dårlig kjøp det er for den summen.

 

Vil du absolutt sammenligne Golf så kan man se her:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3asxUh1_w127588

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, idioter er født hver eneste dag. Som eks. på hva du kan få for den summen så viser jeg her: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3asxUh1_w862053

8810127[/snapback]

 

Huff ja den var vakker. :wee:

 

Ellers kan gjerne jeg gå gjennom den fine lista di:

Stasjonsvogn, det er vel ikke akkurat en positiv sak at bilen er stv?

Hengerfeste, fjernet pga utseende. Mange foretrekker det slik. :)

Metallic lakk, det hadde golfen min også det.. fargekode LA9V

Sommerhjul, hadde da min også..? på 17" alu. 225/40/17

Takrails , hadde ikke og savnet ikke..

Vinterhjul, hadde jeg også.. på 15" alu.

Farget glass, hadde min bil også.

Oppvarmede seter, det manglet jeg ja.

Radio/CD, hadde min også

Sentrallås, hadde min også

Servostyring, hadde min også

ABS-bremser, manglet

Antispinn, manglet

Startsperre, manglet

 

edit: Ser forresten at likbilen din mangler xenon lys, lakkerte lister, lakkerte speil, senkesett, alufelger sommer og vinter. Har faktisk ikke like kapsler engang. iPod adapter, ordentlige høyttalere, hvite blinkere, spoiler, sportspeil, effektanlegg, og utseende generellt sett.. :green:

 

Markedspris blir bestemt av hva markedet er villig til å betale for varen. Min bil var meget pen å se på og i god teknisk stand. Slikt betaler folk for. Føler ikke at jeg har lurt noen jeg. :)

Endret av phax
Lenke til kommentar

xenon lys koster jo liksom 2000 og er lett å montere.. samt du får en 1er feil på eu godkjenninga... Så ikke alla verdens liksom.

effektanlegg på en 1,4l off så harry og senkesett er smak å behag jeg ville alldri montert det på bilen min i hvertfall da måtte det vært full kit med både dempere og fjærer ifra kjent produsent eller coilovers.

 

Siden fyren har betalt så mye tyder det på at golf er en populær bil i bruktmarkedet.

Nei du har ikke lurt noen.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjettet på noe under 30k for den der. Kanskje 25. Men de som skulle påstå at du har lurt noen kan gå å grave seg ned. Tåpelige argumenter, lite innsikt og påstander som ikke stemmer (at den f.eks. ikke hadde servo..) synest jeg stinker gjennom hele tråden.

 

måtte bare si det. Pen golf forresten :)

 

For å drive tråden videre, hva slags bil har du kjøpt deg/skal kjøpe? eller skal du ikke ha bil lengre?

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
blablaa snakket om 3'er golfen som ble solgt for 40'000...

8823660[/snapback]

 

Noen prioriterer utseende forran ytelse. ;)

 

Hvem bryr seg om hvor raskt dama springer 60 meteren hvis hun ikke ser ut i dagslys sier nå jeg. :green:

 

Ser forresten ut til at det blir en mk4 på meg nå, 100k er vel grei pris for en 99.mod 1.6 highline som har gått 90.000 km?

Lenke til kommentar
Noen prioriterer utseende forran ytelse. ;)

 

Hvem bryr seg om hvor raskt dama springer 60 meteren hvis hun ikke ser ut i dagslys sier nå jeg. :green:

 

Ser forresten ut til at det blir en mk4 på meg nå, 100k er vel grei pris for en 99.mod 1.6 highline som har gått 90.000 km?

8825680[/snapback]

 

Hvem bryr seg egentlig om hvor fort ei dame løper, dårlig sammenligning :p

 

Ang prisen var den midt på 3ern..

Men denne er litt mer morsom:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1503510

Lenke til kommentar

Iforhold til toppfart\aks så skal golf 2 16v, golf3 16v og golf4 gti 1,8T være raskere. I england får fikk man G4 med 2,0 8v på 115hk, trege saker :(, samme med golf3 med 2,0 8v. Golf4 gti veier tett opptil 1300kg.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Etter 15 år er vel de fleste biler klare for dynga ?

 

Dvs. at vanlig service + noen ekstra reservedeler fort overstiger verdien på bilen.

 

Da er det vel egentlig mer fornuftig å vrake dem enn å putte masse "bling-bling" utstyr, ta noen mørke bilder når biler er nypolert og skjuler alle feiler/mangler og prøve å lure noen fattige mennesker til å tro at de har kjøpt noe annet enn det er: Nemlig en gammel sliten bil.

8661514[/snapback]

 

Selv om det koster like mye å reparere bilen som det bilen er verd, så betyr jo ikke det at det mest økonomiske er å vrake bilen. Dersom du reparere og kan kjøre den et år eller to til har du i hvertfall en bil du ikke trenger å bekymre deg for verditap på.

 

Vraker du og kjøper ny har du jo ikke akkurat tjent penger da heller.

 

Bruksverdi og salgsverdi er jo to forksjellige ting, de aller fleste 15 år gamle biler har en relativt lav salgsverdi, men så lenge de har bruksverdi er det jo ikke noe poeng å vrake bare fordi bilen "ikke er verd noe".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...