Gå til innhold

[LØST]Freelancefotograf, hva trenger jeg?

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Heisann

Jeg har lyst å bli skikkelig freelancefotograf. Jeg har lyst å leve av det. Sikkert ikke veldig vestentlig men jeg bor i Bergen. Jeg lurer på hva jeg trenger av utstyr. Jeg har et Nikon D200 med diverse objektiver så kamera skal nok ikke sette noe stopper. Det jeg lurer på er hva annet utstyr jeg trenger. Som politiscanner osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger mest er et nettverk med aviser og publikasjoner som er interresert i bildene dine.

Det nest viktigste er vel en bil slik at du kommer deg raskt dit det skjer. Hjelper lite med politiscanner om du må vente på bussen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
_ART_ skrev:
Det du trenger mest er et nettverk med aviser og publikasjoner som er interresert i bildene dine.

Det nest viktigste er vel en bil slik at du kommer deg raskt dit det skjer. Hjelper lite med politiscanner om du må vente på bussen.

8639106[/snapback]

Hehe..Enig i det. Bil er ikke noe problem. Aviser er heller ikke noe problem..:) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Mr. Olsen skrev:
Tja god erfaring og kunnskaper er vell alfa omega :!:

Øye for flotte motiv er også et must.

Så skader det jo ikke med rett utstyr ;)

8641582[/snapback]

Takk takk for svar Mr. Olsen. Joda erfaringer er godt å ha. Føler jeg har en del av det ettersom jeg jobber som fotograf for avis en gang i uken, ubetalt da vel og merke.

Lenke til kommentar

Om du jobber ubetalt så må mitt beste tips til deg være: Ta betalt! Du hjelper ikke bare deg selv, men også mange andre som MÅ jobbe som frilansere. De kan umulig konkurrere mot gratis arbeidskraft.

Du kan sjekke frilanssatsene for å se ca hvor mye du kan få for et bilde. Nå skal det jo selvsagt sies at de færreste avisene i landet følger takstene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
_ART_ skrev:
Om du jobber ubetalt så må mitt beste tips til deg være: Ta betalt! Du hjelper ikke bare deg selv, men også mange andre som MÅ jobbe som frilansere. De kan umulig konkurrere mot gratis arbeidskraft.

8642636[/snapback]

Saken er den at det er en del av skolegangen min. Så jeg får ikke lov å ta betalt. Jeg har selvfølgelig jobbet en del utenom skolen også, men dette har liksom aldri vært noe tema å ta betalt for.

Men takk for en flott kommentar..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...