Gå til innhold

HP pavilion 9312, særlig usikker på prosessoren

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe meg en ny PC og har i den forbindelse lest og diskutert litt her på nettet. Foreløpig er det denne maskinen jeg har i kikkerten:

HP 9312

Den har 2 GB ram og GO 7600 skjermkort, noe jeg tror passer bra til mitt bruk. Prisen er også sympatisk, jeg vil helst finne en maskin under 10000.

Maskinen skal hovedsakelig brukes til tekstbehandling, bilderedigering og litt spilling. Tar ikke sikte på å kjøre de tyngste spillene, men vil gjerne kunne spille nettspill type WoW, D&D online, samt nyere strategispill.

Det som gjør meg usikker med maskinen er prosessoren. Det er en AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-52 prosessor i maskinen, og jeg lurer på om noen av dere har erfaringer med den. Hvordan fungerer den i forhold til Intel sine prosessorer, og har dere noen forslag til alternative maskiner med tilsvarende oppsett men Intel prosessor rundt 10000??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg planlegger å kjøpe meg en ny PC og har i den forbindelse lest og diskutert litt her på nettet. Foreløpig er det denne maskinen jeg har i kikkerten:

HP 9312

Den har 2 GB ram og GO 7600 skjermkort, noe jeg tror passer bra til mitt bruk. Prisen er også sympatisk, jeg vil helst finne en maskin under 10000.

Maskinen skal hovedsakelig brukes til tekstbehandling, bilderedigering og litt spilling. Tar ikke sikte på å kjøre de tyngste spillene, men vil gjerne kunne spille nettspill type WoW, D&D online, samt nyere strategispill.

Det som gjør meg usikker med maskinen er prosessoren. Det er en AMD Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL-52 prosessor i maskinen, og jeg lurer på om noen av dere har erfaringer med den. Hvordan fungerer den i forhold til Intel sine prosessorer, og har dere noen forslag til alternative maskiner med tilsvarende oppsett men Intel prosessor rundt 10000??

8639045[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331334 koster ca 2000mer, men den har en Intel core 2 duo prosessor, men kun 1gb ram, Skjermkortet har 512mb ram, den med amd hadde 256mb

Endret av Pavilion4
Lenke til kommentar

17" er ikke noe must, men dersom jeg klarer det til under 10000 så er jo det et ekstra pluss. Også fint om dere knytter noen kommentarer til den HPen jeg linket til. Har ikke helt greie på det, så kan jo være prosessoren funker greit til mitt bruk...

Lenke til kommentar
17" er ikke noe must, men dersom jeg klarer det til under 10000 så er jo det et ekstra pluss. Også fint om dere knytter noen kommentarer til den HPen jeg linket til. Har ikke helt greie på det, så kan jo være prosessoren funker greit til mitt bruk...

.

Selve pcen er grei, men prosessoren er ikke en av de beste, du burde heller gå for en med Intel core 2 duo, TL-52 er tregere i forhold til en 1,6ghz Core 2 Duo, Amd'en har også lavere cache 512kb per kjerne, mens Intel har 1 eller 2 mb per kjerne som gjør den raskere.

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar

Har gått fra Dell til HP, og jeg angrer ikke på det. AMD-prosessorene på HP sine pc-er er dårlig. Det er bedre å gi ett par tusenlapper ekstra for en Intel-prosessor. Jeg synes selv at AMD-prosessorene er ustabile, samtidig som varmeutviklingen er enorm. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...