Targa_PC Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hardware har dette skjermkortet som anbefalt skjermkort. Men jeg lurer på om det finnes noen rimeligere alternativ. Endret 24. mai 2007 av Targa_PC Lenke til kommentar
evero* Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 du burde forandre topic hvis det er råd på skjermkort du er ute etter. regner med at du er ute etter tv-kort uansett (?) siden du nevner dette skjermkortet. som nevnt tidligere her er det isåfall bedre å gå for separat tv-kort og skjermkort. (eneste grunn til å gå for et All in wonder-kort er vel for å få analoge innganger om skal digitalisere analoge opptak, dette er sjeldent) leste for øvrig guiden om råd til videoredigeringsmaskin, syntes mye av det som stod der var merkelig. bl.a. å bruke 3000 på et slikt skjermkort er meningsløst, har ingen ting med videoredigering å gjøre. har akkurat kjøpt ny redigeringmaskin selv. Jeg gikk for et passivt kjølt skjermkort (for å slippe støy), men med grei open-GL ytelse som hjelper endel i f.eks. adobe after effects. det var et msi 8600gt-kort til ca. 1300 kr (finner det lett i prisguiden). husker ikke mer detaljer i hodet, og har ikke voldsomt med peil på dette selv heller.. om en virkelig skal ha proffkort for videoredigering /3d-rendering etc. der GPU hjelper til (som jeg ser på som uaktuelt med måten du spør på) koster dette fort over 10000. Utenom dette duger de fleste nyere skjermkort idag. Les forøvrig maskinvare-krav på programmene du kommer til å bruke. Av og til er det spesifisert noe i forhold til skjermkort og.. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Takker for innspill her. Jeg kan heller ikke begripe at det skal være nødvendig med et så dyrt skjermkort. Men det skyldes kansje manglende kunnskap. Løsningen dere skisserer er et standar skjermkort + tv-kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå