Gå til innhold

Trenger hjelp, hvor kjøpe klær?


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brydd meg om klær og mote og lurer på hvor man eg bør kjøpe klær. Er en 15 år gammel gutt og leter etter en kul bukse, t-skjorte og genser/jakke (ikke ytterjakke). Kan noen hjelpe meg?

 

EDIT: Bor i Trosmø hvis noen lurer.

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem har kjøpt til deg tidligere?

 

Ta deg en tur på et lokalt kjøpesenter. JC, H&M, Dressman, Carlings, Cubus og diverse andre klesbutikker har jo mye klær, og hva som er kult er jo litt subjektivt. (de klesbutikkene nevnte eg fordi det er generelle, landsdekkende, relativt rimelige og kan inneholde kule klær til de fleste)

 

Men ellers har eg blitt glad i å handle på nettet. Men dette krever at du kjenner kroppen din og klarer å se for deg hvordan klærne vil ta seg ut på deg i forskjellige klesstiler og størrelser. Man sparer ikke nødvendigvis penger på det(men det går) men utvalget er langt større og komforten av å sitte i egen stue når man har tid er luksus, mener eg :)

Lenke til kommentar

Ta deg en tur på et kjøpesenter, og se rundt i butikkene etter noe du liker, og føler deg vel i. det er vel det viktigste.

 

Jeg handler selv nesten bare på jack and jones, noen unntak, men det er random butikker.

For min del er det det samme om buksa du går i er fra cubus, eller en hvilken som helst annen butikk.

 

Jeg anbefaller at du tar deg en runde, og kikker. kanskje ta med en kompis, bare ikke prøv halvparten av klærne i butikken, da blir han bare irritert :p

Lenke til kommentar

Kjøp deg en haug med skjorter, piqueer, t-skjorter og andre basisplagg du liker på H&M. Da kan du få deg en ganske stor garderobe uten å bruke mye penger. Skjorter, piqueer og t-skjorter koster gjerne 99-199. Belte, luer, hansker og så videre er også kjekt å plukke med seg der.

 

Videre er det ofte kjekt å investere litt mer i en bukse. Carlings er en grei butikk over hele landet som fører merker du er ute etter, se etter Levis og Nudie. Kjøp deg bukser som sitter fint - unngå «bootcut», sleng eller for mye detaljer (se etter en mest mulig ren bukse). Nudie Slim Jim og Levis 511 er fine modeller hvis du har tynne lår/legger.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha spurt dem i butikken om hjelp. For alt du vet har ikke de i butikken spesielt peiling, eller de vil selge deg noe som vanligvis er vanskelig å selge.

Hvis du ikke har noen utpreget stil vil de kanskje finne en bootcut-bukse til deg. Les det forrige innlegget mitt etter hva jeg mener du bør se etter når du velger bukse.

 

For øvrig ville jeg kjøpt ensfargede skjorter, t-skjorter og gensere før jeg gikk løs på ting med flere farger, mønstre og detaljer. Ta basisen først. I morgen kan det være lurt å dra på H&M hvor du har som mål å finne for eksempel to skjorter (hvit/svart), et par vhalsgensere i farger du liker (når du har svart/hvit skjorte går det til det meste), noen t-skjorter (kjøp hvit til å ha under hvit skjorte, og gjerne noen du liker med detaljer) og andre ting du føler for.

Lenke til kommentar

Hehe;) så ikke den

 

Jeg vil anbefale deg i å legge mest penger i bukser. Du bør gå på en eller annen jeansbutikk (JC, Denim et eller annet på oslo city er veldig bra) Få deg en bukse som stitter godt.. gjerne litt trang, men det viktigste er at den sitter godt. Deretter tar du deg en tur på Steen og Strøm. I andre etasje finner du hugo boss. Kjøp deg en 2 pakning med t-skjorter (svarte eller hvite). Bedre t-skjorter enn de har jeg aldri prøvd før.

 

Det neste du gjør er å gå på H&M. Kjøp deg noen tynne gensere (nå som det er sommer. Tøft med V-Hals i motsatt farge av t-skjortene du kjøpte på Hugo Boss) Ta med deg belter, sokker og diverse plagg du får lyst på :) Det er billig.

 

Jaja.. her fikk du et eksempel på hva du kan gjøre.

 

EDIT: Du kan også ha skjorter uten på t-skjorter. F eks sort skjorte uten på hvit t-skjorte og de 3 øverste knappene på skjorten oppe.

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

TDK, Jean TV og What's Up! i arkaden er vel også verdt å besøke når man først er i nærheten av Oslo City... Mest "skate-klær" på Jean TV og What's Up, men de har noen ganger behagelige bukser som ikke ser helt rare ut uten skateboard :)

Stress har også noen kule klær - selvom det ser ut som en skobutikk. Finnes i Karl Johans gate og lille grensen hvis jeg ikke husker feil...

 

"PS": Ikke vær redd for å prøve ut klær/stiler du syns ser tøffe ut, men som du tror ikke vil kle deg. Man kan bli positivt overrasket når man først er i dem ;)

Når du skal shoppe er det kanskje en fordel å ikke tenke så mye på hva du finner. Selvsagt kan du ha et mål, men ikke "let etter kule klær". Se om noen faller i smak naturlig, som får deg til å tenke "åh, den var fet!". Selvsagt har alle sin måte å shoppe på, så dette er bare forslag fra meg.

Ikke missforstå når jeg sier "ikke let etter kule klær". Mener bare det blir litt "feil" å måtte bli vant med eller bli påtvunget glad i buksa man har kjøpt, hvis du skjønner hva jeg mener... Skal liksom føles riktig og naturlig ut når man kjøper buksa eller genseren.

Endret av Peat
Lenke til kommentar
snipp

8648202[/snapback]

Tusen takk for det lange og fine innlegget ditt :) . Bor ikke i Oslo området noe jeg skulle ha nevnt i første post. Bor i Trosmø hvis noen lurer.

 

Det med å finne klær man synes er naturlige har jeg litt problemer med. Vet ikke hva jeg synes er naturlig for meg :thumbdown: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...