Howard Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Geil ventes snart å lansere en ny serie minnemoduler rettet mot spillere, hvor toppmodellen blir et 8 GB-sett basert på fire moduler. Les mer Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Må bare vente på OS og Spill som kan bruke 8 GB da Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Må bare vente på OS og Spill som kan bruke 8 GB da 8638887[/snapback] 64-bit støtter jo mye mer enn 8GB Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) "Geil Black Dragon: Fire moduler i samme sett." "Den kommende Black Dragon-serien fra OCZ " Her er det vel noget som ikke stemmer Endret 18. mai 2007 av Ehrgeiz Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Er det noe marked for så store pakker med ikke-registrert RAM? Endret 18. mai 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hvor mye støtter Vista 32-bit? Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hvor mye støtter Vista 32-bit? 8638941[/snapback] Litt over 3GB Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Må bare vente på OS og Spill som kan bruke 8 GB da 8638887[/snapback] 64-bit støtter jo mye mer enn 8GB 8638893[/snapback] Stusset også på dette! Francis Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Bahh.. Jeg som sperret opp øynene og trodde det var snakk om 2*4GB når jeg leste overskrifta og tenkte en øvre grense på 16GB på vanlige hovedkort for desktop. Ett sett av 4 stk 2GB er jo ikke noe mer spennende ett to sett med 2 stk 2GB i hver. Sånne sett har jo være tilgjengelig en stund i Norge allerede. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Windows støtter ikke mer enn "4GB ram" på 32bits plattform. Windows støtter heller ikke PAE (physical address extension) på annet enn win2k3 enterprise og datacenter edition. Linux og BSD støtter begge PAE, og kan derfor ha mer enn "4GB". Skriver "4GB" fordi dette inkluderer både hurtigminne på harddisk, samt skjermkortminne, etter det jeg har skjønt. http://widefox.pbwiki.com/Memory http://www.microsoft.com/whdc/system/platf...PAE/PAEdrv.mspx Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) 32-bits windows har et virtuelt adresseområde på maks 4 GB, og en del av dette vil gå vekk til reservasjoner av maskinvare og annet. I praksis får man maksimalt 2,75 til 3,5 GB tilgjengelig RAM i 32-bits windows-operativsystemer. 64-bits versjonen av Windows XP støtter opptil 128 GB RAM og har et virtuelt adresseområde på 16 TB, MEN det virtuelle adresseområdet per 32-bits prosess er uansett ikke mer enn 2 GB (8 TB pr. 64-bits prosess). Det vil altså pr. nå ikke være nødvendig med mer minne enn 4 GB for andre enn tunge CAD/CAM brukere. Ser nemlig ikke helt for meg at spill blir skrevet om til 64-bits kode helt med det første. Endret 18. mai 2007 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det vil altså pr. nå ikke være nødvendig med mer minne enn 4 GB for andre enn tunge CAD/CAM brukere. Nåja, det finnes nå flere bruksområder enn det som kan ha bruk for mer, selv på desktop. Selv får jeg av og til bruk for mer enn 4GB til HPC-oppgaver, men har grunnet 2GB på jobbmaskina måttet bruke en annen maskin for sånne oppgaver. Det er sikkert ennå flere bruksområder uten at jeg kommer på noe i farta. (Ellers så er det jo ikke alle CAD/CAM-brukere som trenger så mye som 4GB heller) Ser ikke helt for meg at spill blir skrevet om til 64-bits kode helt med det første. 8639056[/snapback] Har det ikke vært en 64bit versjon av FarCry i lange tider? Ellers så spiller det vel ikke så stor rolle om 32bit spill kjører i 32bit modus på et 64bit OS eller i et 32bit OS. Det er jo ingen oversetting eller emulering som demper ytelsen. Både 32 og 64bit kode kjører jo direkte under et 64bit OS. Ellers så kom jeg på at 32bit OS begrenser minnestørrelsen til 2,75 - 3,5GB totalt for OS + spill + programmer i bakgrunnen osv. I et 64bit OS kan et 32bit spill få et helt 4GB område å leke seg på alene om man har svært mye ram. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 er det bare meg eller mener andre at dette ikke nødvendig på en stund. syns wow gamer faktoren begynner å ta litt for mye av nå for tiden. hvem trenger 8 gig minne for å spille? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 hvem trenger 8 gig minne for å spille? 8639188[/snapback] Vel, bortsett fra navnet "black dragon" ser jeg ikke noe som tyder på at det de er ment for spillere. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ser ikke helt poenget med dette jeg heller til spillere, iallefall ikke foreløpig. Du skal være rimelig tung i bruken for å trenge såpass mye minne. Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 hvem trenger 8 gig minne for å spille? 8639188[/snapback] Vel, bortsett fra navnet "black dragon" ser jeg ikke noe som tyder på at det de er ment for spillere. 8639249[/snapback] står i artikkelen at det er rettet mot spillere skjønner du Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 kansje kjekt å ha om du har tenkt å spille 8 forskjellige spill på 8 skjermer... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Har det ikke vært en 64bit versjon av FarCry i lange tider? Aah, unntaket som bekrefter regelen. :!: Ellers så spiller det vel ikke så stor rolle om 32bit spill kjører i 32bit modus på et 64bit OS eller i et 32bit OS. Det er jo ingen oversetting eller emulering som demper ytelsen. Både 32 og 64bit kode kjører jo direkte under et 64bit OS. Nja, via WOW64, ikke direkte. Men ytelsen blir ikke merkbart dårligere. Ellers så kom jeg på at 32bit OS begrenser minnestørrelsen til 2,75 - 3,5GB totalt for OS + spill + programmer i bakgrunnen osv. I et 64bit OS kan et 32bit spill få et helt 4GB område å leke seg på alene om man har svært mye ram. Igjen nja. 4 GB gjelder kun hvis applikasjonen er kompilert med /LARGEADDRESSAWARE flagget. Ellers er det faktisk fortsatt bare 2 GB. Men for all del, multitasking med mange tunge 32-bits applikasjoner blir jo en drøm. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 hvem trenger 8 gig minne for å spille? 8639188[/snapback] Vel, bortsett fra navnet "black dragon" ser jeg ikke noe som tyder på at det de er ment for spillere.8639249[/snapback] står i artikkelen at det er rettet mot spillere skjønner du8639355[/snapback] Ahh.. Jeg ser det nå. Min feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå