Gå til innhold

Førsteinntrykk av Lord of The Rings Online: Shadows of Angmar (PC)

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg forlot WoW, til fordel for Lotro..

Var først og fremst på grunn av at jeg elsker Lotr og grafikken..

Når jeg spilte WoW hadde jeg etAthlon XP 2400+, 512MB RAM og et GeForce4 Ti4800SE system.. Fikk meg 1GiB med RAM som hjalp en del..

Også fikk jeg ny PC.. Den jeg har nå.. Core 2 Duo E6600, 2GiB RAM og GeForce8800 GTS 640MB..

Og får å være helt ærlig.. Jeg gikk fra medium / low settings til at på max..

Mitt GeForce4 kort hadde jo ikke støtte for DirectX9 engang..

Dog, kunne jeg knapt merke noen forskjell da jeg spilte.. Utenom at loading gikk litt fortere var alt så og si likt.. Merket litt forskjell fra 10-20FPS nå som jeg aldri gikk under 100FPS.. Men dog.. Grafikken ble jo ikke penere på noen måte.. Noe som jeg hadde håpet på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns LOTRO er svært likt WoW. Og syns det er morsomt at noen sier de grinder av egen fri vilje, blir de som spiller andre MMO tvunget til å grinde?

Deed systemet var mer som å holde en gullrot forran en som grinder, man grinder fortsatt. Eneste forskjell er at man får en "deed".

Questene virket så og si helt likt WoW sine, Drep X ulver, Lever Z til Y. Ikke nødvendigvis negativt, questene var helt grei for min del, og likte quest tekstene.

Community, den lille tiden jeg spilte LOTRO ble jeg ganske lei communityet. Folk skulle på død og liv rakke ned på WoW, hvis noen andre oppførste seg barnslig var de vist en WoW spiller, mens de selv spammet alskens kanaler med barnslig babbel om WoW ditt og WoW datt. Til slutt måtte jeg forlate alle kanaler utenom Advice, hvor jeg var så heldig å få hjelp hver gang jeg spurte.

Det er dog det beste LOTR spillet med tanke på å holde seg til bøkene jeg har spilt, kun noen spillere som kaller meg "omfg, wow nubb!" på en RP server fordi jeg skrev warrior istedefor Guardian med uhell :p

Lenke til kommentar
noen spillere som kaller meg "omfg, wow nubb!" på en RP server fordi jeg skrev warrior istedefor Guardian med uhell :p

8655609[/snapback]

Uff jah.. Mye sånn tragisk hakking på World of Warcraft..

Tror de fleste spillerne er generelle WoW hatere, eller folk som har følt seg for avhengig av WoW alt for lenge, og med det skal de nå plutselig slå helt kontra..

Følte det litt sånn selv i en periode..

Jeg må nesten bare slenge meg med på bølgen, ellers blir du jo stempla som den idioten.. Ser også på lotro forumet, WoW FanBoy eller WoW n00b blir du med engang du bare never World of Warcraft.. Helt tragisk :nei:

Føler at community'et er en del mer voksent enn i WoW.. I WoW er det så utrolig mange fjortiser at jeg nesten blir gal.. l33t speak over hele fjøla.. Er jo umulig å bruke chatten i The Barrens osv.. På sånn måte har jeg følt at det er mer erfarne og hyggelig folk i Lotro.. Særlig i kingshipet mitt og sånt.. De holder mye høyere standard enn noe jeg noen gang har vært borti i WoW.. Men så har vi denne tragiske "vi hater WoW mer enn alt her i verden" bølgen.. Utrolig trist..

Jeg kan ikke med hånda på hjerte si at jeg ikke savner WoW.. Og jeg skal nå faktisk anskaffe meg det igjen.. Og spillet litt sånn av og til.. Savner det på en måte, har liksom fått det i blodet nå.. Kan ikke helt forklare det..

Prøv å si det i Lotro eller på forumet og du er formelig svartelista for resten av livet..

En utrolig positiv ting med lotro kontra WoW er at Codemasters holder oss mye mer underrettet og informert til en hver tid, noe som jeg personlig følte at Blizzard aldri gjorde.. Dog oser det temmelig laber kvalitet over hele lotro hjemmesiden, og all informasjon må du jo lete etter i forumet.. Kommer ikke noen patch notes eller noe i laucher'n nei.. Her må du på forumet for å finne ut ting, blir noe drastisk gjort med spillet eller noe, vil du aldri få vite om det hvis du ikke leser forumet.. Det syntes jeg er dårlig og sinnssykt irriterende.. Mye bedre hos Blizzard der, med all informasjonen du finner direkte på hjemmesiden og i launcher'n.. Har egentlig aldri trengt å besøke WoW-Forumet når jeg tenker på det.. Mens lotro forumet må jeg besøke hver dag, opptil flere ganger i døgnet for å holde meg oppdatert..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

RamGuy, ikke noe negativt. Men føler du først sier en påstand, for så å motsi den etterpå? :)

Sånn som: Blizzard ga oss aldri updates, det er mye betre på Lotr, men i lotr må du på forumet, så blizzard var betre..?

Men, ikke noe negativt ment altså.

Lenke til kommentar
RamGuy, ikke noe negativt. Men føler du først sier en påstand, for så å motsi den etterpå? :)

Sånn som: Blizzard ga oss aldri updates, det er mye betre på Lotr, men i lotr må du på forumet, så blizzard var betre..?

Men, ikke noe negativt ment altså.

8655889[/snapback]

Var ikke det jeg mente.. Codemasters holder oss oppdatert hele tiden hvis det er problemer.. Er en server nede, så underretter de oss ca 1time med stadig oppdateringer om hva som foregår osv.. På forumet..

Noe sånt har jeg aldri opplevet at Blizzard har gjort..

Men Blizzard har et mye mer brukervennlig hjemmeside med mye informasjon om patcher osv.. Samt det at alt også popper opp i launcher'n..

Mye mer tungvindt å finne slik essensiell informasjon hos Codemasters..

Som patch notes og sånne ting, alt ligger rotete dypt inne på forumet..

Men når det først skjer noe.. En stor bug i spillet, exploit eller maintain tok et par timer lengre.. Server krasj osv.. Så kommer det nesten umiddelbart en statement angående det på forumet, og vi blir fortløpende oppdatert om situasjonen..

Blizzard sier bare det er en liten feil.. Vi jobber med saken, så får du ikke hørt noe før ting da faktisk fungerer igjen.. Hvis du får hørt noe i det hele tatt da..

Lenke til kommentar

Spillet bestilt, og jeg håper på å få noe å spille frem til AoC slippes =)

Syns for resten det er morsomt å se at folk klager på at "anmelder" sammenligner med WoW, når så og si alle her sammenligner spillet med WoW...

Av det jeg har sett av videoer/screenshots/anmeldelser osv. syns jeg forresten spillet virker mer likt EQ2 enn WoW.

Endret av Bakkem
Lenke til kommentar

Dyder er den verste formen for grind jeg har sett i noe MMO, mye verre enn f.eks reputation i WoW.

Eksempel: Når du har brukt et spell eller evne 1000 ganger, får du en dyd som gjør at den typen evne koster mindre eller gjør mer skade.. Noen slike "obligatoriske" dyder er en sann smerte å skaffe seg, hvis det ligger litt utenfor det du bruker hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-cWCmM4Uy

Det eneste som er synd med LOTRO er at spillet har jævlig lite LORE in game i forhold til hva WOW Hadde, uavhengig av om de 'endret storyen fra WC3 eller ikke'.

Går man rundt i WOW verdenen finner man alltids en bok eller flere som forteller en historie om hva som hendte før, med helter, store slag, demoner og wtf..

I lotro har man kun questene og gå etter, samt cutscenes til EPIC, her forventes det at man har kjennskap til out of game loren, noe som ikke gjør SPILLET bedre lore-messig enn WOW, når man krever kjennskap utenfor spillet.

LOTRO har mye ting som taler for seg, men det er veldig synd at de ikke ble inspirert mer av WOW og andre spill, spesielt når det gjelder bruker-grensesnittet og kartet. Forhåpentligvis klarer Turbine å endre dette over tid, men jeg tviler på at motoren dems er såpass robust at de kan skrive det opp helt fra scratch (UI) uten å bruke veldig mye ressurser på dette.

Både LOTRO og WOW er bra spill, men "teknologisk" sett vil jeg påstå at WOW er 1 generasjon forran LOTRO, og ingame LORE messig, ja, er vinner WoW også.

LOTRO er jo uansett bygget på AC2 motoren fra 2001 og DDO 2006.. så der ligger jo noen av begrensningene..

Lenke til kommentar
Dyder er den verste formen for grind jeg har sett i noe MMO, mye verre enn f.eks reputation i WoW.

Eksempel: Når du har brukt et spell eller evne 1000 ganger, får du en dyd som gjør at den typen evne koster mindre eller gjør mer skade.. Noen slike "obligatoriske" dyder er en sann smerte å skaffe seg, hvis det ligger litt utenfor det du bruker hele tiden.

8675534[/snapback]

Hvordan blir det obligatorisk og skaffe seg deeder? Og hvis den er obligatiorisk hvorfor bruker du den ikke hele tiden?

Jeg har ikke så mye tid til å spille så jeg tar stort sett quests, og har fått mange deeds gjennom de 14 levla jeg har fått til nå.

Mine 2 mest brukte skills har jeg ikke enda fått oppgradert, men det er da forde fullt brukbare.

Lenke til kommentar

Er enig med Civilix, deeds er optional og ofte får man de naturlig ved vanlig questing og generell spilling. Selv om det høres mye ut å bruke en skill f.eks. 500 ganger så vil det skje helt naturlig hvis du bruker den skill ofte. Hvis du ikke bruker den ofte hvorfor i huleste vil du at den skal være bedre da? Liker slike skill-levelup-by-use design. De er veldig naturlige for slike spill.

Her i går fikk jeg nesten to deeds, normal og advanced (med trait), for å ha knærta masse "brigands" dvs Dourhand Dwarves sammen med en kamerat. Hadde 3 quester i området og de ble jo løst ganske fort. Men så oppdaget vi at alle hadde hyppige drops av "yellow" og "purple" items og recipies (mye høyere drop av slikt enn i wow) - så vi ble der en stund og knærta en god del flere. Vips hadde jeg gjort en deed og var nesten ferdig med neste nivå. De neste questene jeg fikk senere ser ut til å lede til en annen camp og enda flere Dourhands så jeg regner med den andre deed da også er i boks uten å "grinde". Foreløpig føles det mer naturlig enn i wow, men jeg vet jo enda ikke hvordan end game blir - noe som i wow ofte har betydd timevis med grinding.

Lenke til kommentar

Hehe, grinding betrakter jeg spilling som er kjedelig og repeterende over flere timer. WoW er stappfult av slik. Ønsker man seg en Wintersabre mount i WoW så må man vel grinde i hver dag, flere timer i en måned. Flere i guildet mitt har grindet mange timer hver dag i 14 dager bare for å få kjøpt seg epic flying mount.

Å spille med en kamerat for å hjelpe han å få siste xp for neste level (så han kan bruke en ny dagger) i 30 minutter betrakter jeg ikke som grinding. Spesielt når mengden dropp var så stor og vil tjene meg en god slant på auksjonshuset. Det er for meg bare et gøyt avbrekk fra questingen. :)

Lenke til kommentar

Jada, som sagt tidligere så vet jeg ikke hvordan end game blir. Epic flying mount er jo også optional som du sier. Problemet med WoW er at det blir ofte sånn uendelig mye grinding som trengs for å få noe bra. Jeg håper virkelig LOTRO end game ikke er slik, men at det er mer tilpasset en mer casual gamer - noe resten av spillet ser ut til å legge mer opp til.

Høyeste level er nå 50. Det er det du må være for å ta hero'en din til monster play også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dersom det ligner på World of Warcrap, så er spillet dritt. 100 % infisert zombieavføring. :mad:

Den typen spill er en fornærmelse mot rollespillkategorien og ellers intelligens på generell basis. Avhengighetsdannende kommersielle pengemaskiner uten sjel.

La oss heller vente på Dragon Age fra Bioware... Eller The Witcher... De har i alle fall potensiale per dags dato.

Lenke til kommentar
Dersom det ligner på World of Warcrap, så er spillet dritt. 100 % infisert zombieavføring.  :mad:

Den typen spill er en fornærmelse mot rollespillkategorien og ellers intelligens på generell basis. Avhengighetsdannende kommersielle pengemaskiner uten sjel.

La oss heller vente på Dragon Age fra Bioware... Eller The Witcher... De har i alle fall potensiale per dags dato.

9096236[/snapback]

nånå, slapp av. Hvor kommer dette hatet fra? Er det fordi mmorpg sjangeren har blitt så populært? At du ikke lenger får ha sjangeren for deg selv?

Virker nemlig sånn.

Før var sjangeren forbeholdt über nerder, men nå som den er blitt gjort mer tilgjengelig for mannen i gata så møter den slikt hat. Det er virkelig stakkarslig.

Lenke til kommentar
Dersom det ligner på World of Warcrap, så er spillet dritt. 100 % infisert zombieavføring.  :mad:

9096236[/snapback]

Og du måtte registrer deg og poste i en 2 månder gammel tråd for å si det? :ermm: Unødvendig post jah..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...