Gå til innhold

Chaintech 7NJS Zenith

StefanDahl

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om dette er et bra hovedkort for min AMD xp2000+ (skal klokkes :D )?

Jeg syntes det var litt dyrt, men da må det jo også være litt bedre enn andre kort?

Kortet har også nforce2 chipset, og det er veld det man burde kjøpe nå?

www.chaintech.com.tw/eng/products/socka/7njs.asp

mvh stefan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
chaintech er ikke noe trygt kjøp, kjøp heller asus

Hvorfor ikke det da? Er det noen ulemper med dette kortet? Det sies at det er meget bra, men bare litt dyrt!

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=71136&forum=24

er eier av dette kortet min bror skal overta, er overbevist om at jeg ikke skal bevilge ETT rødt øre til det firmaet på lang, lang tid. hadde troen på dette jeg og, nå sitter jeg (min bror da som fikkd et til jul) igjen med et kort som ikke kan kjøres på 1/5 divider slik som lovd pga de drittungene i chaintech har levert en feil på jumperen som styrer dette. Biosoppdateringer ser jeg ikke snurten til. Max mp i bios er 12x133, holder ikke til nyere prosessorer, dvs kortet var utdatert med det samme jeg kjøpte det pga chaintech BEDRO meg. De skal sikkert ha meg til å oppdatere til det nFROCE2 kortet FAENS DRITTFIRMA! Er ikke til å stole på.

Lenke til kommentar
chaintech er ikke noe trygt kjøp, kjøp heller asus

Hvorfor ikke det da? Er det noen ulemper med dette kortet? Det sies at det er meget bra, men bare litt dyrt!

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=71136&forum=24

er eier av dette kortet min bror skal overta, er overbevist om at jeg ikke skal bevilge ETT rødt øre til det firmaet på lang, lang tid. hadde troen på dette jeg og, nå sitter jeg (min bror da som fikkd et til jul) igjen med et kort som ikke kan kjøres på 1/5 divider slik som lovd pga de drittungene i chaintech har levert en feil på jumperen som styrer dette. Biosoppdateringer ser jeg ikke snurten til. Max mp i bios er 12x133, holder ikke til nyere prosessorer, dvs kortet var utdatert med det samme jeg kjøpte det pga chaintech BEDRO meg. De skal sikkert ha meg til å oppdatere til det nFROCE2 kortet FAENS DRITTFIRMA! Er ikke til å stole på.

Og hva betyr at det ikke har 1/5 divider og hva er det? Er det noe envær bruker må ha?

Lenke til kommentar

Så dårlig er det veld ikke da normal!!

Conclusions

The Chaintech ZENITH 7NJS nForce2 board rocks. Not only does it have the best features one can find in a motherboard but it also has the performance and stability one would look for in an enthusiast board. My first experience with an nForce board was not that amazing. The Chaintech nForce2 changed all of that with the release of this ZENITH. This has to be the best feature packed board I have ever seen and tested. I mean what else could you ask for? Supports the latest 166mhz FSB AMD Athlon (333mhz),Dual Channel DDR400, Integrated USB 2.0, Integrated LAN, 6 Channel Hardware Sound and Dolby Digital 5.1 Sound, SPDIF Support, 8x AGP Support, Serial ATA, Integrated IEEE1394 Firewire Controller, Integrated RAID and System Monitoring via DigiDoc. This is the ultimate when it comes to having the best of all worlds. Not mention the inclusion of free rounded cables, front panel, keychain and case badge.

Having introduced new technologies, the Chaintech ZENITH 7NJS nForce motherboard finally showed to the enthusiast market that it is not all hype. The nForce2 chipset has finally matured and though we have waited for a long time for that, it is worth the wait. It easily beats the current crop of KT400s and has delivered to AMD the best platform for their new processors. The integration of DUAL DDR has really helped a lot in the performance and stability of the board. Unlike the very first nForce where we had a lot fo memory issues, the ZENITH never had any that we have encountered. It has been as solid as a rock and never faltered even once during the duration of its stay here in our labs. Except only of course wehn overclocking to its limits.

Speaking of overclocking, with all the adjustments you can do in the BIOS, this board has a lot of potential for that. With a cpu voltage adjustment of up to 2.15v, you never have to do any soldering mod to be able to push your chip to its limits when supercooling. This is a really good news for the overclockers out there. With just fsb overclocking, we got our XP2400+ to run XP2800+ speeds easily and solidly. At 153mhz fsb, we were running our 2Ghz chip at 2.3 Ghz on air! I know it could do more but I think we have hit our CPUs limit at this level of cooling. The only gripe I have was the missing multiplier option which I was assured by Chaintech will be out soon for everyone to download. I will have an update when I receive that BIOS from them. Once I have the multiplier option, the synchronous 200/200mhz cpu/mem mode will be easily achieved. I have seen other reviews of this board with unlocker processors hit that speeds and the performance was just phenominal. Even at just 153/153, you can see the magnitude of what this board can achieve as evidenced by the results we got during our testings.

Lenke til kommentar

Joda, det støtter AMD XP- prosessorer.

For tiden har jeg kun Intel- prosessorer Stefan, men jeg driver og skal bygge meg et AMD- oppsett også, så derfor bestilte jeg et Zenith kort.

Jeg skal benytte en AMD XP2000+ eller XP2100+ sammen med det kortet.

Minne blir vel TwinMos et eller annet i 512 Mb størrelse.

Lenke til kommentar
Joda, det støtter AMD XP- prosessorer.

For tiden har jeg kun Intel- prosessorer Stefan, men jeg driver og skal bygge meg et AMD- oppsett også, så derfor bestilte jeg et Zenith kort.

Jeg skal benytte en AMD XP2000+ eller XP2100+ sammen med det kortet.

Minne blir vel TwinMos et eller annet i 512 Mb størrelse.

jeg har en xp2000 og har planer om og kjøpe meg 2x256mb twinmos pc3200 brikker, men nå har jeg bare 256mb micron pc2100

Da er det kortet her ganske bra og kvalifisert til meg også da?

det sies at kortet er drit bra(se conclusions)

Lenke til kommentar

Selv har jeg aldri prøvd et Chaintech hovedkort.

Jeg har et ASUS A7N8X Deluxe.

Jeg må spørre hvorfor bruker Chaintech ikke APU enn C-Media 8738. C-Media lager ikke så gode.

Men ASUS Bruker Realtek ALC650, den dekoderer BARE Digital til analog, ikke noe annet tror jeg.

Jeg ser Chaintech har med vifte på nord brikkesett, engentlig unøsvendig. nVidias referansekort har ikke noe kjøling.

Selv har jeg prøvd uten passiv eller vifte på den, den blir ikke så varmt.

Jeg bryr meg ikke helt om kvalitet, jeg bryr meg om: stabilitet, tåle mye varme, lite BIOS oppgradering, mange tillegg.

Lenke til kommentar

normal; fordi om du èn gang i ditt liv har opplevd problemer med Chaintech, så betyr ikke det at Chaintech sucks forever, skjønner du..........

Se rundt omkring på dette forumet her, og se hvem som har problemer - jo ASUS- kort. Garantert masse brukerfeil, men da bør man ta et annet kort hvis det er slik at ASUS- kortene er lite brukervennlige.

Lenke til kommentar

det er pga alle HAR asus kort, ingen har chaintech kort.

Og det jeg sier er ganske vesentlig, fordi det kortet jeg hadde var det første i den nye apogee/zenith serien. Og denne feilen er svært graverende.

Hadde det vært ett av tusen kort chaintech hadde gitt til entusiast markedet hadde ikke denne hendelsen vært av like stor betydning, men når det er det første, og nforce2 kortet er den andre i serien er det absolutt grunn til å stille spørsmål ved om chaintech er trygt å gå for.

For meg virker det som et firma som bare gir en .faen så lenge de får penga, de har ikke samme tradisjon som asus, abit osv etablerte produsenter, som gir bios oppdateringer og oppdatert brukerstøtte i årevis etter utgitt kort.

Dessuten bruker det kortet der CMedia 8738 lydchip istedet for den overlegne innebygde nforce APU lydbrikken som er minst like bra som creative audigy (man trenger ikke ekstra lydkort utenom med nforce apu), bare dette alene bør veie tungt i disfavør til chaintech.. møkkafirma spør du meg.

som sagt er det stilig stash som følger med, men dete er av dårlig kvalitet, det første som dukker opp i hodet på en når en pakker det opp er: billig skvip for å imponere fjortiser.

for å nevne noe:

lydforstyrrelser på c-box

dårlig revolverte, løse og HELT løse kappefester på Runde kablene som følger med. ingen skjerming på de heller som andre runde kabler ofte har.

dessuten er det chipsettvifte på kortet. hvis denne viften holder samme billigkvalitet som det andre (noe det HELT sikkert gjør) ødelegges denne fortere enn svint, begynner å bråke ENDA mer osv osv. Da må man enten sende kortet inn eller bytte vifte sjøl og miste garantien.

Spar heller pengene man tjener på å kjøpe et etablert merke og få skikkelig utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...