k1mzor Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hei. Nå er det min tur med ploblemer med min trofaste og "god gammel" sliter av en PC. Har hatt den i snart 5 år,og den har fått kjørt seg skjikkelig "hardt" i PC-spill spesielt FS.. Systemet er: ABIT NF7S Hovedkort(32 systemet) AMD 2800+ CPU ATI 9800 PRO Skjermkort 1GB DDR 3200 Minne 200GB 7200 harddisk Følgende ting skjer når jeg slår den "on": *Den starter, med den kjente "pip" lyden kommer ikke ved oppstart. *"No Signal" vises på skjermen. THATS IT Følgende ting er sjekket opp: Skjerm virker. Prøvd ett annet skjermkort (er ikke kommet så langt og fått sjekket det eksisterende) harddisk virker Er det "Game over" for CPU eller Hovedkort? Noen formeniger? Einar.. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Har du prøvd å ta ut og inn cpu og rammen? Evt sjekket rammen i en annen maskin. Sånn piping har jeg hatt 2-3 ganger ene gangen satt ikke skjermkortet og rammen ordentelig i. Lenke til kommentar
Wingthor Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hei. Nå er det min tur med ploblemer med min trofaste og "god gammel" sliter av en PC. Har hatt den i snart 5 år,og den har fått kjørt seg skjikkelig "hardt" i PC-spill spesielt FS.. Systemet er: ABIT NF7S Hovedkort(32 systemet) AMD 2800+ CPU ATI 9800 PRO Skjermkort 1GB DDR 3200 Minne 200GB 7200 harddisk Følgende ting skjer når jeg slår den "on": *Den starter, med den kjente "pip" lyden kommer ikke ved oppstart. *"No Signal" vises på skjermen. THATS IT Følgende ting er sjekket opp: Skjerm virker. Prøvd ett annet skjermkort (er ikke kommet så langt og fått sjekket det eksisterende) harddisk virker Er det "Game over" for CPU eller Hovedkort? Noen formeniger? Einar.. 8637900[/snapback] Går viftene inne i maskinene? Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 Ja,alle viftene starter og diskene prøver å spinne opp,det er alt som skjer. CPU er ikke sjekket Følgende ting er gjort uten resultat. * Nullstille BIOS * Rengjort kabinett og skjermkort * Dratt ut lydkortet * Prøvd ett annet skjermkort og skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå