Gå til innhold

Problemer med distupdate Ubuntu!

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg endelig skulle oppgradere til ubuntu 7.04, rett og slett for å få den nyere kjernen slik at jeg kunne få i gang cam'et mitt. Skal skifte distro i sommer, derfor gidder jeg ikke ta en clean install, bare gjennom pakkebehandleren. Problemet oppstår da jeg får denne meldingen:

Failed to fetch http://theli.free.fr/packages/dists/edgy/listen/binary-i386/Packages.gz 301 Moved Permanently

Virker som pakka er fjernet, noen som vet om jeg kan gjøre noe for å komme rundt dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som pakka er fjernet, noen som vet om jeg kan gjøre noe for å komme rundt dette problemet?

Fjern den linjen i /etc/apt/sources.list som inneholder det repositoriet, så skriver du apt-get update og prøver på nytt.

Ellers så vil jeg anbefale deg å bruke update-manager til å oppgradere istedenfor. Det kan du gjøre ved å skrive:

gksu update-manager -c -d

Lenke til kommentar

Fant det ut etterhvert. Trudde det var en spesifik pakke der jeg trengte og at det var derfor jeg trengte den, men skjønte at det bare var at hele stedet var borte da jeg forsøkte å oppdatere sources via sudo aptitude update og jeg da fikk samme meldinga. Så nå oppdateres det :D

EDIT: Hadde alt startet oppdateringa når du sa jeg burde bruke update-manager istede. Er egentlig ikke veldig farlig siden jeg skal oppdatere enten til arch eller slackware når jeg får tid i sommer, føler for å lære mer linux. Men det jeg lurte på er hva forskjellen på å oppgradere gjennom update-manager og aptitude?

EDIT: Fant nettopp ut at jeg hadde brukt update-manager allikevell gjennom system-administration.

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...