Njål Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Får ikke håpe at dette får noen innvirkninger slippdatoene på HD DVD utigivelser. Det er vel denne oppdateringen av AACS de franske Canal + utgivelesene har gått og ventet på og de skal etter planan bli sluppet i slutten av mai. Får vel bare håpe at de ikke blir utsatt ytterligere på grunn av dette, har Terminator 2, Le Pacte des loups og L'Armée des ombres under bestilling og de har blitt utsatt nok nå synes jeg 8638210[/snapback] Alle titlene i denne franske omgangen med SC-utgivelser har vært å få kjøpt i enkelte franske (fysiske) butikker i i overkant av en uke, så det blir nok ingen ytterligere forsinkelser på disse (annet enn hvor lang tid det evt tar før amazon.fr får ting på lager). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Må vi snart ha kraftigere utstyr for å kjøre DRM'ene enn å se på innholdet? år 2016 "Wow dude! you gotta look at my brand new DRM decode rack i bought this weekend. It actually decodes the movie in realtime!... Wow thats awsome dude! no more nice lady voices telling us "please wait while we prepare our movie for you... 65 minutes left for the movie to be able to play... please wait *elevator music*". Endret 18. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Vel uansett hvor mye DRM beskyttelse de kaster på, vil det ennå ta ikke mer enn 2 timer å kopiere en 2 timer lang film. Og voila ute på nettet fritt for alle å laste ned. Så man oppnår ikke noe annet enn å plage lovlydige kunder. Endret 18. mai 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 "DRM decode rack" tenk. For meg er dette en selvfølge. Alt kan knekkes med tid og stunder, og alt vil knekkes med tid og stunder. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 hva er vitsen med beskyte lese på denne måten ? det er til plage for oss som ønsker å se en film på dette formatet . men blir tvunget til å bytte ut mye av utstyret . f.eks. - ny pc ? alternativt ny dvd spiller og skjermkort - ny skjerm - ny tv - ny videospiller selv om det gamle var helt i orden. dette kan belaste miljøet en del i tillegg Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 hva er vitsen med beskyte lese på denne måten ?det er til plage for oss som ønsker å se en film på dette formatet . men blir tvunget til å bytte ut mye av utstyret . Det er et godt poeng. Greenpeace og Framtiden i våre hender burde kaste seg ut i kampen mot Hollywood. Tenk dere at du har en relativt ny og fancy flatskjerm med topp kvalitet og full HD-oppløsning, men du må bytte den fordi det kommer en oppgradering i HDCP-kopibeskyttelsen. Vips -> den flotte TVen blir til ørten kilo med avfall på Grønmo, kun pga en dustete kopibeskyttelse som likevel aldri vil fungere som planlagt Vi snakker om security through obscurity her, som i beste fall bare funker i en kort periode - derfor er hele greia dødfødt! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Jeg kommer aldri til å dumpe min ikke-hdcp kompatible 24" WS LCD skjerm pga hollywood. Endret 18. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 je trodde ikke at det også gikk ut over det som var nytt i år også men jeg tenkte egentlig på oss som må kaste den nesten nye CRT tven ( før lcd tok av ) bare fordi den ikke har rette oppløsningen på skjermen. altså hvis jeg ønsker å se en film som tilfeldigvis kun kan skaffes i hd skal ikke være nødvendig å kjøpe alt nytt av de grunnen. selv om det er hd / blu-ray så må man få lov til spille av filmen i en lavere kvalitet. fint hvis produsenten kan få det til. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) selv om det er hd / blu-ray så må man få lov til spille av filmen i en lavere kvalitet. fint hvis produsenten kan få det til. 8642755[/snapback] Slikt går an, med nedskalering og dårligere analog output. Problemet jeg skisserer over, som er mye mer alvorlig, er jo at nytt og teknologisk mer enn godt nok utstyr, likevel kan måtte byttes ut pga stadig nye kopibeskyttelser. For siden det er fysisk umulig å lage en skikkelig kopibeskyttelse, må produsentene stadig lage nye systemer eller oppgradere de eksisterende, i en evig katt-og-mus lek. Problemet er bare at forbrukerne sitter igjen med milliardregningen og inkompatible systemer Endret 18. mai 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) je trodde ikke at det også gikk ut over det som var nytt i år også men jeg tenkte egentlig på oss som må kaste den nesten nye CRT tven ( før lcd tok av ) bare fordi den ikke har rette oppløsningen på skjermen. altså hvis jeg ønsker å se en film som tilfeldigvis kun kan skaffes i hd skal ikke være nødvendig å kjøpe alt nytt av de grunnen. selv om det er hd / blu-ray så må man få lov til spille av filmen i en lavere kvalitet. fint hvis produsenten kan få det til. 8642755[/snapback] Jeg ser filmer som har høyere oppløsning enn PAL på min CRT tv via min mediaplayer. Spillere kan nedskalere til PAL. Endret 18. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 je trodde ikke at det også gikk ut over det som var nytt i år også men jeg tenkte egentlig på oss som må kaste den nesten nye CRT tven ( før lcd tok av ) bare fordi den ikke har rette oppløsningen på skjermen. altså hvis jeg ønsker å se en film som tilfeldigvis kun kan skaffes i hd skal ikke være nødvendig å kjøpe alt nytt av de grunnen. selv om det er hd / blu-ray så må man få lov til spille av filmen i en lavere kvalitet. fint hvis produsenten kan få det til. 8642755[/snapback] Jeg ser filmer som har høyere oppløsning enn PAL på min CRT tv via min mediaplayer. Spillere kan nedskalere til PAL. 8642895[/snapback] er det blue-ray / hd filmer du ser på da ? hva med hd spilleren kan den skalere direkte ? jeg hadde håpet på at filmen lå som vanlig dvd på samme plate, men de er antagelig ikke mulig p.g.a. teknologien ( vanlig dvd stjeler for mye plass av plata) Lenke til kommentar
Njål Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 er det blue-ray / hd filmer du ser på da ?hva med hd spilleren kan den skalere direkte ? jeg hadde håpet på at filmen lå som vanlig dvd på samme plate, men de er antagelig ikke mulig p.g.a. teknologien ( vanlig dvd stjeler for mye plass av plata) 8643612[/snapback] HD DVD'er har muligheten til å ha vanlig DVD med på plata, såkalte Combo-utgivelser. Det vanligste er HD DVD på den ene sida, og vanlig DVD på den andre, men det er også mulig å ha DVD og HD DVD på samme side (så vidt jeg vet er en eller to japansk(e) utgivelse® de(n) eneste kommersielle med begge på samme side så langt, men det er meldt om kommende titler i USA også). Combo'er er stort sett noe dyrere enn rene HD DVD'er, og det har vært noen problemer med noen av titlene (stort sett et par Universal-titler, der så vidt jeg har forstått lim-laget mellom de to sidene har vært utenfor spesifikkasjonene). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Hvorvidt en HD spiller kan nedskalere 720p og 1080i/p til PAL er jeg ikke sikker på. Men jeg kan alltids utføre en test på min D-LINK spiller her og nå. Tester med en 720P xvid fil jeg har liggende. EDIT: 720P 1.4GB(30-40min) xvid ble nedskalert helt nydelig på min D-LINK DSM520. Scart til TV. Endret 19. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 jeg trodde ikke at combo utgivelsene var så veldig aktuelle. stortsett blir nok den beste løsningen å ha en hd spiller med mulighter til pal signal Lenke til kommentar
Njål Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 jeg trodde ikke at combo utgivelsene var så veldig aktuelle.stortsett blir nok den beste løsningen å ha en hd spiller med mulighter til pal signal 8647241[/snapback] Combo-utgivelsene er ganske vanlige fra noen av selskapene i USA, men ikke så vanlige i Europa og Japan (bortsett fra når det er en identisk utgivelse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå