Gå til innhold

Oppgradere, klarer strømforsyningen det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oi oi oi du har nok tat deg vann over hodet du må minst ha en PSU på 400W for å klare alt dette.

8638591[/snapback]

'

400? er du sikker? hva er det som trekker mest strøm? o_O det står 65watt på prosessoren. og resten av hardwaret burde da ikke bruke mere enn det jeg bruker nå., synes jeg så at det stå 40watt på skjermkortet..

Endret av Pavilion4
Lenke til kommentar
Oi oi oi du har nok tat deg vann over hodet du må minst ha en PSU på 400W for å klare alt dette.

8638591[/snapback]

'

400? er du sikker? hva er det som trekker mest strøm? o_O det står 65watt på prosessoren. og resten av hardwaret burde da ikke bruke mere enn det jeg bruker nå., synes jeg så at det stå 40watt på skjermkortet..

8638912[/snapback]

Ok kanje du har rett men jeg ville nok ha oppgradert PSU uansett.

Lenke til kommentar

8638591[/snapback]

'

8638912[/snapback]

Ok kanje du har rett men jeg ville nok ha oppgradert PSU uansett.

8639042[/snapback]

hakke helt peiling på psu, så jeg skriver det som står på den

AC Input: 200-240v /3a

DC Output +5v /23A +12v /10A

+3,3v /10a -12v/0,8A

+5VSB /2A

+5v & +3,3v shal not exceed 148w

+5v & +12v shal not exceed 168w

Max output power 200w

Lenke til kommentar

ouch :(, jaja, det er en stock pc, men forventet ikke at jeg ville trenge 350watt eller mer :

veit noen hvor jeg kan få tak i en m-ATX powersuply med 350watt eller mer, eller må jeg kjøpe nytt kabinett (noe jeg ikke vil siden kabinettet jeg har ser så fin ut! :) )

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar

Ikke hør på dem, de har ikke peiling.

Hvis ditt eksisterende system er stabilt, bør de oppgraderingene gå helt fint. Som en lett kan regne ut, det skal strengt tatt ikke bli behov for mer enn rundt 150 W.

Men hvis PSUen er gammel (>2 år) er det nok lurt å skifte for sikkerhets skyld. Da bør du først og fremst vurdere etter samlet +12V output (total er ikke så viktig).

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Ikke hør på dem, de har ikke peiling.

Hvis ditt eksisterende system er stabilt, bør de oppgraderingene gå helt fint. Som en lett kan regne ut, det skal strengt tatt ikke bli behov for mer enn rundt 150 W.

Men hvis PSUen er gammel (>2 år) er det nok lurt å skifte for sikkerhets skyld. Da bør du først og fremst vurdere etter samlet +12V output (total er ikke så viktig).

8642249[/snapback]

Det var fint å høre :) syntes 350-400watt hørtes litt overkill med tanke på at P4 suger strøm i forhold til Core 2 duo.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312209 Trur du denne vil funke?

Chieftec SI-A300-P3; her er specsa

b1.jpg

det er den beste m-atx psu'en jeg kunne finne, kansje lurt å oppdatere siden PSUen jeg har nå er 4-5år gammel. kan ikke bruke vanlig ATX siden det ikke vil passe.. og jeg synes ikke det å ha en PSU eksternt er eller høres så sikkert ut.

Takk på forhånd :)

Endret av Pavilion4
Lenke til kommentar
takk for hjelpen :) blir fint å puste nytt liv inn i pcen isteden for å kjøpe ny :)

Det er ikke akkurat en 100% gamer utstyr, men det er bedre enn det utstyret jeg har nå :)

8643754[/snapback]

238watt :) da klarer jeg meg med 270watt, de skal klare å gå litt over 270 i korte perioder, ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...