^fmj Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 La oss si at jeg som privatperson importerer 50 elektroniske enheter, f. eks mp3-spillere og selger disse. Vil det være innenfor grensen av det man ser på som en hobby? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 La oss si at jeg som privatperson importerer 50 elektroniske enheter, f. eks mp3-spillere og selger disse. Vil det være innenfor grensen av det man ser på som en hobby? 8637795[/snapback] Så lenge du yter tjenester under 1000 ,- pr stk er det da en gave? Mener jeg å huske. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 La oss si at jeg som privatperson importerer 50 elektroniske enheter, f. eks mp3-spillere og selger disse. Vil det være innenfor grensen av det man ser på som en hobby? 8637795[/snapback] Så lenge du yter tjenester under 1000 ,- pr stk er det da en gave? Mener jeg å huske. 8638815[/snapback] Nei.. Grensen mellom hobby og næring er flytende. Søk på google, det er mange gode svar der. Jeg vil tippe det aktuelle eksempelet ditt ikke kvalifiserer som hobby, først og fremst fordi det åpenbare formålet er å tjene penger. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Man kan jo vinkle det og si at formålet er å teste ut hvordan ting fungerer. For å lære seg hvordan man gjør ting, før man eventuelt registrerer en bedrift. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Man kan jo vinkle det og si at formålet er å teste ut hvordan ting fungerer. For å lære seg hvordan man gjør ting, før man eventuelt registrerer en bedrift. 8638874[/snapback] Vel, det er lov å prøve seg.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Har lest endel rundt omkring og det står mye forskjellig. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Hvilken etat burde man henvende seg til? Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ligningskontoret og fylkesskattekontoret. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Konto i utlandet eller "mellom land" kan hjelpe det der. Send meg en PM og forklar foretningsideen. Det hele spors paa hvor mye penger du tjener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå