xMATRiXx Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Leser stadig at utlendinger med endelig avslag håper på å bli her, jeg synes de med endelige avslag bør selv klare å reise tilbake uten noe pågripelse, tvangsendelse eller noe sånn. Personlig jeg blir så sint når jeg leser om det. Det bor jo millioner mennesker i deres opprinnelige hjemmeland, de klarer å leve, de dør ikke av sult, men klart de lever dårlig liv. Jeg synes det er bedere å leve i dårlige vilkår enn å leve i så skammelige vilkår som de få prosent av innvandrere her i landet gjør. ( gjleder de som har fått endelig avslag, de som noen ganger sultestreiker, andre ganger demonstrer, og nå skal de gå til fots fra Trondheim til Oslo, jøss, hurra, norske idrettshelter. Når de er så dumme at de ikke fatter hva endelig avslag er, så tror jeg ikke de er til noe nytte her i landet, når de ikke er velkommen, hva faen vil de her`? Hvor dum går det an å bli? Den dagen jeg ikke er velkommen av Staten Norge, vil jeg faen meg reise selv, uten å plage noen stkkars politifolk for å pågripe meg og tvangsende meg. Når Staten Norge ikke vil ha meg, så bør jeg selv klare å gi rævagir og stikke av. EDIT: emnetittel Endret 18. mai 2007 av xMATRiXx Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg er tilbøyelig til å være svært enig med deg. Og ihvertfall skulle det ikke være noe nåde når staten attpåtil tar kostnaden med tilbakesending, og i mange tilfeller også gir deg penger slik at du skal greie deg i en overgangsfase. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg tror ikke flykninger som får avslag på sine asylsøknader er dummere enn en gjennomsnittnordmann (selv om det kan diskuteres om nordmenn er spesielt smarte). Jeg tror heller de er desperate og nesten villig til å gjøre hva som helst for å slippe å bli sendt tilbake. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Alternativt grådige som fy og har veldig lyst til å tjene masse penger Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Leser stadig at utlendinger med endelig avslag håper på å bli her, jeg synes de med endelige avslag bør selv klare å reise tilbake uten noe pågripelse, tvangsendelse eller noe sånn. 8637675[/snapback] De klarer det nok, de har bare ikke lyst. Noe som er svært forståelig hvis man setter seg inn i hva de flykter fra. Personlig jeg blir så sint når jeg leser om det. Det bor jo millioner mennesker i deres opprinnelige hjemmeland, de klarer å leve, de dør ikke av sult, men klart de lever dårlig liv. Jeg synes det er bedere å leve i dårlige vilkår enn å leve i så skammelige vilkår som de få prosent av innvandrere her i landet gjør. ( gjleder de som har fått endelig avslag, de som noen ganger sultestreiker, andre ganger demonstrer, og nå skal de gå til fots fra Trondheim til Oslo, jøss, hurra, norske idrettshelter. 8637675[/snapback] Jeg vet ikke hvilket hjemland det er snakk om, du har ikke vært så spesifikk, men i de fleste land hvor flyktninger kommer til Norge så er det slik at mens mange "klarer å leve", så er det også en god del som dør. Det er gjerne noe sånt de prøver å rømme fra, ingen fortjener å leve i slike vilkår og de skal ikke klandres for å ville leve i noe annet enn slike forkastlige kår. De kan ihvertfall ikke klandres av oss, så mette og varme som vi er. Når de er så dumme at de ikke fatter hva endelig avslag er, så tror jeg ikke de er til noe nytte her i landet, når de ikke er velkommen, hva faen vil de her`?Hvor dum går det an å bli? 8637675[/snapback] Her er det mye som ikke henger på greip. De forstår det nok like godt som alle andre at de har fått avslag, grunnen til at de gjør slike ting er for å få oppmerksomheten vår, slik at søkerne som har fått avslag får et ansikt. Det er veldig enkelt å si "send dem hjem, de har det ikke så vondt, de overlever tross alt", men å se ansiktet til en sultende asylsøker og si til ansiktet hans at til tross for hvor godt vi har det her i landet, hvilken overflod vi opplever, så er han ikke ønsket er mye vanskeligere. Det er for øvrig ingen sammenheng mellom å ikke ha en nytte og å ikke være velkommen, at de som behandler søknaden har valgt å sende dem hjem betyr ikke at de ikke har noen nytte eller at de ikke kunne blitt verdifulle medlemmer av vårt samfunn, det betyr bare at de ikke får sjansen til å bevise at de kan bidra med noe. Det har ingenting med intelligens å gjøre, det har med hva de (og mange andre) føler er urettferdig behandling av folk som har det mye verre enn oss. Den dagen jeg ikke er velkommen av Staten Norge, vil jeg faen meg reise selv, uten å plage noen stkkars politifolk for å pågripe meg og tvangsende meg.Når Staten Norge ikke vil ha meg, så bør jeg selv klare å gi rævagir og stikke av. 8637675[/snapback] Nå er du så heldig at selv om du blir en arbeidsledig, trygdesnyltende, barnebidragsskulkende pedovoldtektsmann, så kan ikke Norge kaste deg ut fordi du er (antageligvis) født i Norge og da har de ingen steder å sende deg. Lenke til kommentar
xMATRiXx Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) De klarer det nok, de har bare ikke lyst. Noe som er svært forståelig hvis man setter seg inn i hva de flykter fra. Hva flykter de fra? Er de etterlyst av politiet i sitt hjemland? kanskje folkemord? Gud vet Jeg vet ikke hvilket hjemland det er snakk om, du har ikke vært så spesifikk, men i de fleste land hvor flyktninger kommer til Norge så er det slik at mens mange "klarer å leve", så er det også en god del som dør. Det er gjerne noe sånt de prøver å rømme fra, ingen fortjener å leve i slike vilkår og de skal ikke klandres for å ville leve i noe annet enn slike forkastlige kår. De kan ihvertfall ikke klandres av oss, så mette og varme som vi er. For eksempel Afghanere, (klikk linken i første innleget mitt, men tema er gjenerelt, Afghanere er bare eksempel) Det er lov å prøve seg, og greit nok at de gjør det også, men de trenger ikke å overdrive. nok er nok. Når saken kommer til fult offentlighet, da er det ihverfall sjansen 0 for å få innvilget søknaden, ellers ville "alle de andre" også prøvd det samme trikset. Det er veldig enkelt å si "send dem hjem, de har det ikke så vondt, de overlever tross alt", men å se ansiktet til en sultende asylsøker og si til ansiktet hans at til tross for hvor godt vi har det her i landet, hvilken overflod vi opplever, så er han ikke ønsket er mye vanskeligere. Du må huske på noe som heter kapasitet også, Norge har kanskje ikke kapasitet til å ta imot flere, noe som er forstårlig. Nå er du så heldig at selv om du blir en arbeidsledig, trygdesnyltende, barnebidragsskulkende pedovoldtektsmann, så kan ikke Norge kaste deg ut fordi du er (antageligvis) født i Norge og da har de ingen steder å sende deg. Jeg har ikke tråkket på loven ennå, og jeg håper ikke at jeg gjør det heller, må bare si at jeg heller ikke er "den heldige grisen" som ikke kan sendes tilbake, jeg har vært ca 5 år i Norge, og kan bli sendt tilbake når politikere måtte ønske seg. Endret 18. mai 2007 av xMATRiXx Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 For eksempel Afghanere, (klikk linken i første innleget mitt, men tema er gjenerelt, Afghanere er bare eksempel)Det er lov å prøve seg, og greit nok at de gjør det også, men de trenger ikke å overdrive. nok er nok. Når saken kommer til fult offentlighet, da er det ihverfall sjansen 0 for å få innvilget søknaden, ellers ville "alle de andre" også prøvd det samme trikset. 8638167[/snapback] Vet du noe som helst om situasjonen i Afghanistan? Hvuis du hadde visst det, så hadde du nok ikke lurt på hvorfor folk gjør alt i sin makt for å ikke dra tilbake. Taliban har tatt tilbake kontrollen av store deler av sør-Afghanistan(Ikke fullt like mye som de hadde, men de hadde aldri kontroll over hele Afghanistan uansett), Kabul har kun vært under alliert kontroll i korte perioder, krigsherrene tidligere kjent som Nord-Alliansen kontrollerer sine deler av Nord-Afghanistan med like hard jernhånd som Taliban noensinne har hatt. Eneste forskjellen fra før invasjonen er at fler folk dør, og opium-markedet blomstrer. Og du synes det er kjipt at de som greier å flykte ikke har lyst til å dra tilbake?? Hvor kald går det ann å være? Norge var tross alt med på å ødelegge landet deres, og nå tjener vi milliarder av kroner på Statoils involvering i byggingen av oljelinjen fra svartehavet. Lenke til kommentar
xMATRiXx Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Hvuis du hadde visst det, så hadde du nok ikke lurt på hvorfor folk gjør alt i sin makt for å ikke dra tilbake. Jeg vet om situasjonen der nede, jeg også, hjelper ikke at Norge/Vesten tar imot X-antall flyktininger, hva skal vi med resten av 30 millioner? la dem slite eller hjelpe på en mer fornuftig måte? Taliban har tatt tilbake kontrollen av store deler av sør-Afghanistan(Ikke fullt like mye som de hadde, men de hadde aldri kontroll over hele Afghanistan uansett), Kabul har kun vært under alliert kontroll i korte perioder, krigsherrene tidligere kjent som Nord-Alliansen kontrollerer sine deler av Nord-Afghanistan med like hard jernhånd som Taliban noensinne har hatt. Eneste forskjellen fra før invasjonen er at fler folk dør, og opium-markedet blomstrer. Som nevnt ovenfor også, så hjelper det ikke å la de få leve i Norge, Krigsherrene, tidligere kjent som Nord allianse, er fremdeles kjent som Nord-Allinases krigherrer. Vesten og USa må stille dem for retten, i Haag, for eksempel, de har tross alt drept ufattelig mange mennesker, og de fortsetter med det fremdeles, med Vest, bl.a. Norge i ryggen. Hvor kald går det ann å være? Norge var tross alt med på å ødelegge landet deres, og nå tjener vi milliarder av kroner på Statoils involvering i byggingen av oljelinjen fra svartehavet. Ja da, og det betyr ikke at Norge har lov til å drepe så mange de klarer HVIS de tar imot x antall asylsøkere fra Afghanistan.En lettere måte å roe situasjonen der nede vil være at USA og deres allierte trekker seg like etter at de har klart å stile kjente krigsherrene for retten. De folkemordere fortjener sin straff! La de styre sitt land, sin økonomi og politikk. De folka der nede vet verdien av selvstendighet, de kommer ALDRI til å bøye seg for USA eller noen andre. jeg tror patriotismen vosker og vokser. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hvis de nekter å reise, bør man sende dem ut på billigste måte - taue dem ut i internasjopnalt farvann på en treflåte. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Ja da, og det betyr ikke at Norge har lov til å drepe så mange de klarer HVIS de tar imot x antall asylsøkere fra Afghanistan.En lettere måte å roe situasjonen der nede vil være at USA og deres allierte trekker seg like etter at de har klart å stile kjente krigsherrene for retten.De folkemordere fortjener sin straff! La de styre sitt land, sin økonomi og politikk. De folka der nede vet verdien av selvstendighet, de kommer ALDRI til å bøye seg for USA eller noen andre. jeg tror patriotismen vosker og vokser. 8641745[/snapback] Norge har kjøpt seg rett til å drepe fordi Norge tjener penger på det. Om vi tar oss av asylsøkere fra landene vi er med å drepe for penger i, er egentlig ikke noe særlig til plaster på såret. Å klage på at Afghanske flyktninger ikke vil dra hjem, grunnet at de kan helt fint overleve i Afghanistan, er kaldt og totalt ignorant tullball. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Tenk hverden hadde vært så enkel, at vi bare trengte å drepe ett bare folk for å skape fred... Synest å huske at det ikke funket i Irak =/ Er det bare jeg som tror at når man har fjernet én leder, så popper det opp 2nye for å ta plassen hans? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Da får man ta livet av de to også da - hvis de viser samme tendenser. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Da får man ta livet av de to også da - hvis de viser samme tendenser. 8647457[/snapback] Kortsiktig. Hva med de som kommer til å ta plassen deres igjen? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Kuler og krutt er det alltids nok av..... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Kuler og krutt er det alltids nok av..... 8647800[/snapback] Og liv. Lenke til kommentar
salah Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Dette her er noe av det mest kvalmende, kaldblodige jeg har lest på lenge! Du sitter hjemme foran din splitter nye PC og slapper av med en heftig LCD skjerm og storkoser deg med Cola og is og klager over at afghanere ikke har noe å gjøre her? Jeg skulle gjerne bidratt med diskusjonen, men jeg vet dessverre ikke hva jeg skal si, det eneste jeg kan si nå er at jeg håper du opplever det samme som disse flyktningene, så kommer du tilbake og sier din mening om dem igjen. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jada, vi skal alle til Afghanistan om ikke så lenge..... Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jada, vi skal alle til Afghanistan om ikke så lenge..... 8655046[/snapback] Just stay put, Kristin & Pølsa jobber intenst med å flytte Kabul hit til Norwegistan! Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Ja, det er det jeg vet....:-P Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Dette her er noe av det mest kvalmende, kaldblodige jeg har lest på lenge! Du sitter hjemme foran din splitter nye PC og slapper av med en heftig LCD skjerm og storkoser deg med Cola og is og klager over at afghanere ikke har noe å gjøre her? Jeg skulle gjerne bidratt med diskusjonen, men jeg vet dessverre ikke hva jeg skal si, det eneste jeg kan si nå er at jeg håper du opplever det samme som disse flyktningene, så kommer du tilbake og sier din mening om dem igjen. 8654796[/snapback] Ikke vår feil vi er født i et rikt land, og heller ikke vår feil at afghanere er født i Afghanistan. Vi kan selvfølgelig ikke ta inn alle de millioner av flyktningene fra Midt-Østen og Afrika, det har vi ikke kapasitet til - og det ville ikke vært for landets beste. Vi kan selvfølgelig ta inn noen, men de som ikke får permanent opphold må forstå at nei er nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå