muuto Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe meg LCD skjerm, og trenger noen anbefalinger. Nå har jeg sett på 20 forskjellige, og klarer ikke helt å bestemme meg..litt pga jeg ikke har særlig peiling på skjermer Jeg har noen kriterier: 22", prisklasse 5000, lav ms til spilling og være god på design (er grafisk designer, så jeg trenger en som viser farger bra) Skjermen skal også være fin å se på På forhånd, takk for all hjelp! Celina Fullfart Endret 18. mai 2007 av CelinaFullfart Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Kanskje denne frister?: https://prisguiden.no/product.php?productId=52398 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Eller hva med denne? Vil anbefale deg å søke litt rundt i forumet, finnes utallige tråder om akkurat det samme. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Kanskje denne frister?:https://prisguiden.no/product.php?productId=52398 8637714[/snapback] Hva er vitsen med å linke til en skjerm som er like dårlig som Acer, Samsung osv. utgavene i denne prisklassen ? Min anbefaling er å styre unna alle 22" du finner i denne prisklassen og gå heller for en kvalitetsskjerm som f.eks. NEC. En NEC 20" koster kanskje mer enn disse møkka 22" du får billig, men fargegjengivelsen, ingen lysblødning, bedre innsynsvinkel osv. forteller hvorfor. Lenke til kommentar
muuto Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Eller hva med denne? Vil anbefale deg å søke litt rundt i forumet, finnes utallige tråder om akkurat det samme. 8637735[/snapback] Ja, dette er den som frister mest egentlig..Leste endel i tråden om denne skjermen - men er det stor forskjell på 800:1 og 3000:1 i kontast? Har sett en dell som jeg liker og Dell™ E228WFP Er Samsung sin mye bedre enn denne? Jeg har bare erfaring med Dell fra tidligere, men dette var en CRT-skjerm. Lenke til kommentar
muuto Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Kanskje denne frister?:https://prisguiden.no/product.php?productId=52398 8637714[/snapback] Hva er vitsen med å linke til en skjerm som er like dårlig som Acer, Samsung osv. utgavene i denne prisklassen ? Min anbefaling er å styre unna alle 22" du finner i denne prisklassen og gå heller for en kvalitetsskjerm som f.eks. NEC. En NEC 20" koster kanskje mer enn disse møkka 22" du får billig, men fargegjengivelsen, ingen lysblødning, bedre innsynsvinkel osv. forteller hvorfor. 8637736[/snapback] Ja, ser ofte at 22" er billigere enn 20". Hvorfor det? Hvordan er det med 24" skjermene? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det sies at Samsung skjermen er bedre, har blant annet mindre blacklightbleeding, men husk at 3000:1 er dynamisk kontrast, samsungskjermen har 1000:1 i kontrast. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Rask respons (millisekunder) og gode farger går ofte dårlig sammen. Man må prioritere en av delene. Ellers så vil jeg si at begge deler er ganske bra på de fleste moderne skjermer. Mye bedre enn f.eks de beste skjermene fra 2 år tilbake. DVI-inngang synes jeg er viktig, ellers så synes jeg kontrast er en viktig parameter å gå etter. (Lysstyrke er mer enn bra nok på alle skjermer nå) Her er et utvalg jeg mener er gode til under 3000 kr. Noe mer enn det synes jeg ikke er verd å betale. Forskjellene mellom de til 2500 og de som er dyrere enn 3000 er ikke så store at det er verd prisforskjellen. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Kanskje denne frister?:https://prisguiden.no/product.php?productId=52398 8637714[/snapback] Hva er vitsen med å linke til en skjerm som er like dårlig som Acer, Samsung osv. utgavene i denne prisklassen ? 8637736[/snapback] Jo ser du, vitsen med det er at trådstarter ba om 22 tommere - og da dreier selvfølgelig svaret seg om 22 tommere også. Det var ett av kriteriene hans + at et annet kriterie var prisklassen han oppga. Lenke til kommentar
muuto Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 ok..Hvordan er 16ms når man spiller fps-spill? Jeg fant en skjerm på Dell sidene hjemmesider? http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...odhs1&sku=59238 Hvordan er denne sammenlignet med Samsung sin? Har ms så mye å si? Lenke til kommentar
muuto Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg har nå gått opp i pris hehe. 5000 er jeg villig til å betale, og det kan gjerne være 24" og. Men det er ikke så mange i den prisklassen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 ok..Hvordan er 16ms når man spiller fps-spill?8638130[/snapback] Response time / Brightness / Contrast Ratio : 16ms (black to white) or 6ms (grey to grey) Den er helt ok til spilling. Faktisk synes jeg den er raskere enn 2nm-skjermen fra Samsung som jeg har på jobben. Jeg har klødd meg i hodet over den erfaringen før og kan ikke forklare hvorfor jeg opplever det motsatte av det spesifikasjonene lover. De fleste oppgir bare grå-til-grå responsen så det er den du bør sammenligne. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Blir akkurat det samme som jeg erfarer. Har 2 stk. Acer 17 tommere med 20 ms respons, og 1 stk. ViewSonic 22 tommer med 5 ms. I spillsammenheng klarer jeg ikke å se at ViewSonic'en er noe bedre rent responsmessig. Jeg har ikke etterslep på de 2 Acer'ene heller......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå