Gå til innhold

Finnes der HD teste program med logg funksjon?

Anbefalte innlegg

Japp det er akkurat det jeg trenger.

Grunnen er at jeg har "hjemme-pc" ordning gjennom jobben og har fått problemer med hard disken. Jeg har fått CRC feil på en rekke filer og det har blant annet sørget for et tap på 40 timers arbeid for meg. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Så har jeg lest en god del om CRC feil og gjengs er at når dette skjer på HD og det ikke er i forbindelse med nedlastet materiale som en zip/rar fil så er det tegn på at HD er på vei i seng.

Så har jeg snakket med de som leverer PC - ikke nok med at de må ha inn HELE PC istedet for bare HD de forteller meg det at dersom de ikke finner noen feil på disken så MÅ desverre jeg selv betale for undersøkelsen. (Bastards).

Men dersom jeg kjører noen teste programmer på disken som viser feil vil jeg sannsynligvis slippe unna.

DERFOR trenger jeg fortrinnsvis et gratis program som kan benyttes til å DYP teste HD.

Kan forøvrig legge til at jeg reeinstallerte XP for 1,5 uker siden. Da brukte OS 3,5 timer på å formatere disken (40 GB) så det er åpenbart at det er noe riv ruskende gale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en tur inn på hjemmesiden til produsenten av harddisken, de har gjerne et diagnoseprogram som sjekker disken og gir deg en status ved endt gjennomgang. Noen av disse kan "reparere" feilene, andre gir deg bare en feilkode som du bruker som reklamasjonsgrunnlag.

Lenke til kommentar

Det hadde jeg satt veldig stor pris på. Cluet er at jeg skal levere inn PC på garantien, men dersom de ikke finner noe feil så må jeg selv betale regningen. jeg vet da JÆLA godt at det er noe feil grunnet gjentagende CRC feil og 40 timer med tapt arbeid på grunn av dritten.

Lenke til kommentar

Takk for hjelp gutter! Programmet fant en rekke feil. Så da ryker den i retur. Regner med at de feilene den finner er fysiske feil som ikke lar seg reparere med en formatering. Det har jeg jo forsøkt så...

Lenke til kommentar

Dersom jeg kjører HDTUNE og den ikke finner noen feil, kan jeg være ganske sikker på at disken er i god behold eller kan det være noe alvorlig galt med den som ikke hdtune fant? Er det da annet program jeg bør teste med som finner feil hdtune ikke finner?

Lenke til kommentar

Du kan sjekke SMART (Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology) statusen til harddisken for å oppdage potensielle feil før feilen inntreffer. Jeg vet ikke helt hvilket program som er greiest å bruke til dette, men det er veldig lett å finne ut.

Men ellers, hvis du ikke har noen mistanke at det er noe galt med harddisken din og HDTune ikke viser noen feil, så er den sikkert i god stand :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...