Exilim Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hallo:) Er helt ny både innenfor det å bygge egne høytalere/sub-kasser, og her på forumet. Har allerede bestilt meg 2x 15" GX-15 MKII. Er ikke ute etter å høre deres meninger om 15" eller det å være ny innenfor dette, vil heller ha litt god gammeldags hjelp! Lurer ennå veldig på hvilken forsterker jeg burde ha, har ikke allverden med økonomi, og alt jeg har nå er en gammel SANYO 90W forsterker:s Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) 90 watt tror jeg blir litt i minste laget til å drive 2x15". F.eks de nyeste subbene til B&W som består av ett enkelt 10"-element har 200w og 400w (begge klasse D-forsterkere). Disse er integrerte forsterkere kun for subwoofer-elementet. Om du skal bygge en passiv sub (uten egen forsterker), og koble denne til på en 90w forsterker sammen med resten av høyttalerne vil forsterkeren din "kveles" ganske fort. For 2x15" burde du minst ha 250w til rådighet (kun for subben alene) om det er klasse A/B, og elementene er på over 4 ohm. Endret 18. mai 2007 av skag1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Hypex DS 4.0 vil nok funke bra. Men hvis den ikke skal være aktiv så ville jeg lett etter noen brukt NAD feks Endret 19. mai 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå