Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Elegant plassering av PC i stue

Anbefalte innlegg

Jeg har 2-roms leilighet så jeg har ikke noe rom jeg kan sette av til å være kontor-rom, og PCen står derfor midlertidlig (av gammel vane) på soverommet. Men soverommet er egentlig litt lite og jeg føler jeg ikke drar serlig nytte av kvadratene jeg betalte for hvis jeg skal sitte der inne når jeg bruker PC.

Stuen derimot er stor og romslig og jeg planlegger å flytte PCen inn der. Er bare redd for at den ikke skal "passe inn" og poster derfor her på jakt etter erfaring og tips fra folk som gjerne har sin egen elegante løsning.

Forruten å la flyttingen skje gradvis slik at PCen har tid til å venne seg til å stå på stuen (spøk :D ), hva kan jeg gjøre for at PCen skal passe best mulig inn?

For å være helt ærlig er jeg ikke sikker på hva jeg egentlig lurer på spesifikt, kanskje litt tips mht plassering i stuen (som også inneholder sofa, tv og spisebord), f.eks om jeg burde sette av et lite hjørne av stuen til å være kontor (og evt. hvordan best gjøre det), eller prøve å blende PC naturlig inn i 'omgivelsene'.

P.S. Jeg så 'Nerdebula' tråden :!:mye bra der, men de fleste eksemplene var litt *kremt* rotete og PC var på eget rom (ikke det at jeg tror jeg er bedre -- ikke lenge siden jeg bodde på hybel og hadde rom som så værre ut enn ca. 2/3 av bildene jeg så) (innrømmer også at jeg ikke browsa gjennom alle 300 sidene på jakt etter eksempel). Leter egentlig etter noe som er litt mindre 'bule' og litt mer 'presentabel stue' :p "Classy, men nerdete" hadde vært en fin stil.

P.P.S. Egentlig er det 2 skjermer, 2 PCer og 1 laptop, men later som det bare er 1 PC for å gjøre det litt lettere å forholde seg til. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg, eller lag, et ordentlig PC-bord, der du gjemmer unna de to stasjonære PCene, og trekk opp kabler til strøm, tastatur, mus og skjerm. Skaff deg flatskjerm til begge om du kan. Laptopen kan du jo bare ha "slengende" rundt i stua, det er jo det en laptop er til for :)

Lenke til kommentar
Skaff deg, eller lag, et ordentlig PC-bord, der du gjemmer unna de to stasjonære PCene, og trekk opp kabler til strøm, tastatur, mus og skjerm. Skaff deg flatskjerm til begge om du kan. Laptopen kan du jo bare ha "slengende" rundt i stua, det er jo det en laptop er til for :)

8636952[/snapback]

Ja det er jo sant det med laptopen -- den kan vel være hvor som helst. Utfordringen blir vel å finne PC-bord hvor jeg kan gjemme 2 PCer og en del kabler :D Men det er en god ide -- det meste kan jo gjemmes vekk og når jeg tenker slik på det blir det jo ikke så ille.

Kjøp deg et htpc kabinett og trådløs mus/tastatur, så setter du den i tv-benken sammen med resten av anlegget osv og kobler den til tv'n.

8636961[/snapback]

HTPC kabinett hadde vært fint, men jeg har ATX hovedkort så de små søte HTPC kabinettene blir litt for små, jeg trenger egentlig meste av plassen jeg har i kabinettenne allerede. (Flere harddisker, kjøling, osv). Men ellers er det jo en god ide og jeg har planer om å bygge HTPC når jeg får mer tid/penger ;)

Hva med å komme med bilde av stua?

8639361[/snapback]

Ja, stemmer det, jeg trodde jeg nevnte det i posten min, men kameraet mitt er lite sammarbeidsvillig nå til dags, ellers skulle jeg ha bidratt med ett. Men blir nok noen bilder før eller siden! Flyttet nylig inn så jeg har liksom ikke noen bilder liggende rundt heller. :ermm:

Lenke til kommentar
HTPC kabinett hadde vært fint, men jeg har ATX hovedkort så de små søte HTPC kabinettene blir litt for små, jeg trenger egentlig meste av plassen jeg har i kabinettenne allerede. (Flere harddisker, kjøling, osv). Men ellers er det jo en god ide og jeg har planer om å bygge HTPC når jeg får mer tid/penger ;)

8640102[/snapback]

Ett HTPC kabinett trenger ikke være trangt og upraktisk da. ;) Jeg har Silverstone SST-LC17 (i sort), tar ATX hovedkort og ATX PSU, plass til to cd/dvd drev, seks harddisker, godt med kjøling osv.. Tar ikke større plass enn en normal hjemmekino forsterker f.eks. Og med litt modifisering av vifter og vibrasjonsdemping av harddisk er det så godt som lydløst også.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...