Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Musa gjør at pcn fryser i bootscreen!?


Anbefalte innlegg

Ja, det har seg altså sånn at når jeg skal starte maskina så kommer det e bilde. (forskjellig bilde for hver type hovedkort) Når jeg starter datan og har musa kobla til, (G5) så fryser dette bilde. Vist jeg kobler musa ut og starter pcn på nytt funker alt.

 

Hva er galt?

Endret av Goez89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

driveren vil jeg ikke akkurat har noe og si med problemet, har du trykket noe feil inne i biosen ?

Fordi det hadde seg nemmelig slik med en HK jeg hadde for enstund siden, at plutselig skulle jeg boote elns, så funka ikke tastaturet mitt, det var derfor jeg hadde disablet usb helt til jeg loada xp :)

 

Prøv og restart BIOS og CMOS :)

Lenke til kommentar

Kanskje det kan hjelpe å deaktivere boot fra usb devices i bios. Kan jo hende at musen får det til å henge under søk etter usb disker.

 

Også mulig at det er en bug i bios som kan løses ved å flashe til nyere versjon.

 

Som nevnt tidligere i tråden kan dette ikke ha noe med musdriveren å gjøre, dersom feilen oppstår lenge før lasting av windows og drivere.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Det er USB mus? Virker den med USB til ps/2 overgang? Kan prøve det. Eller prøv forskjellige USB porter. Sjekk også BIOS etter USB relaterte ting slik Luunde nevner.

8637045[/snapback]

 

Prøvde ps2 inngangen men da funka ikke musa i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Kanskje det kan hjelpe å deaktivere boot fra usb devices i bios. Kan jo hende at musen får det til å henge under søk etter usb disker.

 

Også mulig at det er en bug i bios som kan løses ved å flashe til nyere versjon.

 

Som nevnt tidligere i tråden kan dette ikke ha noe med musdriveren å gjøre, dersom feilen oppstår lenge før lasting av windows og drivere.

8637111[/snapback]

Jeg fant ikke noe "boot fra usb devices" i biosen?

 

Hvordan flasher jeg til en nyere version? Tar ut batteriet? Eller flytte på den jumpern vedsiden av batteriet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...