Gå til innhold

Hva syntes du om systemet


Anbefalte innlegg

Har sett litt rundt og satt sammen et litt nice system som jeg forhåpentligvis kommer til å få råd til en dag.

Lurte bare på hva dere hær på forumet syntes om det er det noe bra kan jeg oppgradere det til SLI etter en stund (Når jeg får penger nok)?

 

Hdd:Kr2089: Seagate Barracuda ES 750GB SATA2, 16MB 7200RPM

Operativ system:Kr2795: Microsoft Windows Vista Home Premium, Norsk, Fullv, DVD

Kabinett:Kr2498: Cooler Master Stacker 830 Sølv/Sort,, Aluminium (Uten Strømforsyning)

Grafikkort:Kr3666: Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, 320bit

Ram:Kr1277: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimms

Hovedkort:Kr2772: Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

CPU:Kr1949: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

PSU:1290:BeQuiet Straight Power 700W

DVD:443: Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM

 

Det kommer på en samlet pris på nøyaktig 18779,NOK

Hvor mye vill disse delene være verdt etter sommerferien ca:september tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når du først skal bruke så mye penger hvorfor går du ikke får 8800ultra?

eller 8800gtx å klokker det selv (jeg bare spør)

8636646[/snapback]

 

Har ikke særlig lyst til å klokke et nytt system før det er blitt et år gammelt.

8638520[/snapback]

neida kjøper du deg 8800gtx da å kjører det orginalt

Lenke til kommentar
hvorfor sosevekk nesten 3k på vista retail versj? oem er MYE billigere.. det eneste den ikke tåler at du bytter ut er HK'et. skulle hovedkortet ditt gå istykker og få et erstatnings-kort går det an å ringe MS og be om en reaktiverings-nøkkel

8665680[/snapback]

 

Det er jeg helt enig i. Ikke skjønner jeg hvorfor man skal ha en stacker om det kun skal være 1 stk HDD og en optisk enhet. Ei heller hvorfor man kjøper det dyreste 8800GTS kortet som finnes, omtrent. Faktisk, så skjønner jeg ikke hvorfor man kjøper en 750GB disk, når du får 2 stk 500GB fra Seagate til samme pris. Også hovedkortet er temmelig dyrt med mindre du har tenkt å utnytte fasilitetene som er lagt til rette for. Ikke SLI og ingen OC. Da ville jeg ha kjøpt et billigere HK, f.eks 650chipsettet eller 965 fra Intel. Og hvorfor en 700W PSU? Det er jo sjukt mye for et slikt oppsett. Snakk om overkill..

 

Greit nok at trådstarter har penger til å blåse unna, men snakk om skuffelsen når man kan få en minst like god maskin for ganske mye mindre penger. Bare spør ;)

 

ps.. skjønner godt at det er kult med dyr og fet hw, men jeg tror man lurer seg selv ved å lese på fete etiketter og ytelsesgrafer...

Lenke til kommentar
hvorfor sosevekk nesten 3k på vista retail versj? oem er MYE billigere.. det eneste den ikke tåler at du bytter ut er HK'et. skulle hovedkortet ditt gå istykker og få et erstatnings-kort går det an å ringe MS og be om en reaktiverings-nøkkel

8665680[/snapback]

 

Det er jeg helt enig i. Ikke skjønner jeg hvorfor man skal ha en stacker om det kun skal være 1 stk HDD og en optisk enhet. Ei heller hvorfor man kjøper det dyreste 8800GTS kortet som finnes, omtrent. Faktisk, så skjønner jeg ikke hvorfor man kjøper en 750GB disk, når du får 2 stk 500GB fra Seagate til samme pris. Også hovedkortet er temmelig dyrt med mindre du har tenkt å utnytte fasilitetene som er lagt til rette for. Ikke SLI og ingen OC. Da ville jeg ha kjøpt et billigere HK, f.eks 650chipsettet eller 965 fra Intel. Og hvorfor en 700W PSU? Det er jo sjukt mye for et slikt oppsett. Snakk om overkill..

 

Greit nok at trådstarter har penger til å blåse unna, men snakk om skuffelsen når man kan få en minst like god maskin for ganske mye mindre penger. Bare spør ;)

 

ps.. skjønner godt at det er kult med dyr og fet hw, men jeg tror man lurer seg selv ved å lese på fete etiketter og ytelsesgrafer...

8665768[/snapback]

hehe kommer ann på hva pc-en skal brukes til da:P

edit: så hvis han bare f.eks sitter på msn hehe så ville jeg gått for en pc til 3000

Endret av rulator
Lenke til kommentar
hvorfor sosevekk nesten 3k på vista retail versj? oem er MYE billigere.. det eneste den ikke tåler at du bytter ut er HK'et. skulle hovedkortet ditt gå istykker og få et erstatnings-kort går det an å ringe MS og be om en reaktiverings-nøkkel

8665680[/snapback]

 

Det er jeg helt enig i. Ikke skjønner jeg hvorfor man skal ha en stacker om det kun skal være 1 stk HDD og en optisk enhet. Ei heller hvorfor man kjøper det dyreste 8800GTS kortet som finnes, omtrent. Faktisk, så skjønner jeg ikke hvorfor man kjøper en 750GB disk, når du får 2 stk 500GB fra Seagate til samme pris. Også hovedkortet er temmelig dyrt med mindre du har tenkt å utnytte fasilitetene som er lagt til rette for. Ikke SLI og ingen OC. Da ville jeg ha kjøpt et billigere HK, f.eks 650chipsettet eller 965 fra Intel. Og hvorfor en 700W PSU? Det er jo sjukt mye for et slikt oppsett. Snakk om overkill..

 

Greit nok at trådstarter har penger til å blåse unna, men snakk om skuffelsen når man kan få en minst like god maskin for ganske mye mindre penger. Bare spør ;)

 

ps.. skjønner godt at det er kult med dyr og fet hw, men jeg tror man lurer seg selv ved å lese på fete etiketter og ytelsesgrafer...

8665768[/snapback]

hehe kommer ann på hva pc-en skal brukes til da:P

edit: så hvis han bare f.eks sitter på msn hehe så ville jeg gått for en pc til 3000

8665959[/snapback]

 

Nå misforstod du, tror jeg. Poenget mitt var at systemet kan nok være basert på samme type CPU, RAM og disker, men hvorfor kjøpe et 8800GTS, når du kan få et like bra til 1000,- billigere. Også dette med diskene, hvorfor en stor og bråkete disk, når du kan få 2 stk 500GB (MERK: Mer lagringsplass) for en billigere penge? Samtidig som at diskene er mer stillegående. HVorfor kjøpe et dyrt hovedkort når du får et billigere som gjør samme jobben, og du merker ikke ytelsesforskjellen engang. Den er ikke-eksisterende.

 

Men hvis hobbyen din er å benche 3Dmark hele dagen og tweake maskina, så skjønner jeg hvorfor et merke er å foretrekke over andre, eller at minnet må være bedre enn valueram.

 

Som sagt, det er lov å tenke litt over hva man får igjen for kr sine. For det er ikke så mye mer enn et kult navn fremfor høyere ytelestall.

Lenke til kommentar
hvorfor sosevekk nesten 3k på vista retail versj? oem er MYE billigere.. det eneste den ikke tåler at du bytter ut er HK'et. skulle hovedkortet ditt gå istykker og få et erstatnings-kort går det an å ringe MS og be om en reaktiverings-nøkkel

8665680[/snapback]

 

Det er jeg helt enig i. Ikke skjønner jeg hvorfor man skal ha en stacker om det kun skal være 1 stk HDD og en optisk enhet. Ei heller hvorfor man kjøper det dyreste 8800GTS kortet som finnes, omtrent. Faktisk, så skjønner jeg ikke hvorfor man kjøper en 750GB disk, når du får 2 stk 500GB fra Seagate til samme pris. Også hovedkortet er temmelig dyrt med mindre du har tenkt å utnytte fasilitetene som er lagt til rette for. Ikke SLI og ingen OC. Da ville jeg ha kjøpt et billigere HK, f.eks 650chipsettet eller 965 fra Intel. Og hvorfor en 700W PSU? Det er jo sjukt mye for et slikt oppsett. Snakk om overkill..

 

Greit nok at trådstarter har penger til å blåse unna, men snakk om skuffelsen når man kan få en minst like god maskin for ganske mye mindre penger. Bare spør ;)

 

ps.. skjønner godt at det er kult med dyr og fet hw, men jeg tror man lurer seg selv ved å lese på fete etiketter og ytelsesgrafer...

8665768[/snapback]

hehe kommer ann på hva pc-en skal brukes til da:P

edit: så hvis han bare f.eks sitter på msn hehe så ville jeg gått for en pc til 3000

8665959[/snapback]

 

Nå misforstod du, tror jeg. Poenget mitt var at systemet kan nok være basert på samme type CPU, RAM og disker, men hvorfor kjøpe et 8800GTS, når du kan få et like bra til 1000,- billigere. Også dette med diskene, hvorfor en stor og bråkete disk, når du kan få 2 stk 500GB (MERK: Mer lagringsplass) for en billigere penge? Samtidig som at diskene er mer stillegående. HVorfor kjøpe et dyrt hovedkort når du får et billigere som gjør samme jobben, og du merker ikke ytelsesforskjellen engang. Den er ikke-eksisterende.

 

Men hvis hobbyen din er å benche 3Dmark hele dagen og tweake maskina, så skjønner jeg hvorfor et merke er å foretrekke over andre, eller at minnet må være bedre enn valueram.

 

Som sagt, det er lov å tenke litt over hva man får igjen for kr sine. For det er ikke så mye mer enn et kult navn fremfor høyere ytelestall.

8666167[/snapback]

yes kommer med et eksempel jeg da:

cpu:amd 4600

hk: asus m2n sli deluxe

gfx: pov 8800gtx

psu: 500w++?

ram: 2gb hyperx minne

hehe dette er mitt oppsett yter bra det ass 8895 i 3dmark 06 :thumbup:

lagring: 1x320gb 1x 500gb

Lenke til kommentar

Det var noe av mitt poeng også. Bare at man kan fortsatt ha Intel systemer som ikke trenger å koste like mye som trådstarter har tenkt å sløse bort. Og siden dette er en "hva-synes-du" tråd, så er det rom for litt mer krass kritikk enn om dette var en "dette-er-min-nye-maskin" tråd.

 

Jeg bryr meg ikke nevneverdig om noen kjøper maskinvare som koster blod. Det som irriterer meg er at vedkommende da ikke vet at ved å gå litt ned i kravene for HW, så får man noe som yter like bra. Man ser blindt på store flotte testgrafer og tror at man kan lese seg til peiling på HW.

 

Ikke bare det, svært få ser ut til å bry seg om det faktisk passer sammen. Halve jobben er jo å få HW til å gli sømløst sammen med drivere og programvare. Dette er noe man til tider lett glemmer, eller overser, eller ikke har kunnskap nok om å gjøre.

 

Jeg ville ha anbefalt følgende oppsett i dag:

ASUS P5B 965 chipset

Intel E6600

2GB kit PC5300/PC6400 (velg noe billig og bra)

8800GTS 320MB

Antec P182

2*500GB Samsung T166

Samsung SATA DVD-r

 

ca pris ~ 9500 hos komplett.no

 

Alt dette koster en del mindre enn hva trådstarter har begynt med, men det yter like bra og kan klokke bedre. Forbehold om minnet.

Lenke til kommentar
hvorfor sosevekk nesten 3k på vista retail versj? oem er MYE billigere.. det eneste den ikke tåler at du bytter ut er HK'et. skulle hovedkortet ditt gå istykker og få et erstatnings-kort går det an å ringe MS og be om en reaktiverings-nøkkel

8665680[/snapback]

 

...

 

Og hvorfor en 700W PSU? Det er jo sjukt mye for et slikt oppsett. Snakk om overkill..

 

...

8665768[/snapback]

Nå synes jeg at vi skal berømme trådstarter. ENDELIG en som velger en litt skikkelig PSU. Nok av folk som setter opp sinnsyke systemer her, og skal ha en PSU som vil være som en 270W QTek til sammenlikning :thumbdown:

Lenke til kommentar

Se på dette. forslaget da. Kanskje ikke nødvendig med GTX kortet, men det var faktisk ikke så dyrt kort. Billig og veldig god RAM og. Her er det veldig mye lagringsplass og, kanskje litt for mye, men mye har aldri skadet noen før :thumbup:

 

Så, avhengig av hvor mye lagringsplass man skal ha, og hvor ekstremt skjermkort man skal ha. Så er dette oppsettet fra 10 000,- til litt over 12 000,-

Endret av ToLi
Lenke til kommentar
Se på dette forslaget da. Kanskje ikke nødvendig med GTX kortet, men det var faktisk ikke så dyrt kort. Billig og veldig god RAM og. Her er det veldig mye lagringsplass og, kanskje litt for mye, men mye har aldri skadet noen før  :thumbup:

 

Så, avhengig av hvor mye lagringsplass man skal ha, og hvor ekstremt skjermkort man skal ha. Så er dette oppsettet fra 10 000,- til litt over 12 000,-

8667078[/snapback]

feil link du må gjør den tiljenglig osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...