Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Var en del her, http://forums.xbox.com/14/ShowForum.aspx, som sa de var blitt utestengt med alt originalt.

8637248[/snapback]

joda.. men jeg er automatisk skeptisk til slikt helt til jeg får det fra troverdige kilder..

 

Vet fra gamle xboxen sin tid at mange klaget over feilaktig ban selv om de hadde moddet. Så tar de første reaksjonene med en klype salt inntil jeg ser dette fra noen jeg "stoler" på :) random forumbrukere kommer ikke i den kategorien

 

Edit: Hjelper ikke troverdigheten her at det er MS vi snakker om.. Er veldig mange rundtomkring som tar enhver mulighet til å rakke ned på MS og slikt som dette er flamebait delux for MS-hatere.

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok de fleste som sier de ikke har gjort noe har moddet sin jeg da. :p

 

Da er de ikke særlig smart, de som klager over dette på det offisielle 360 forumet hvor de står oppført sin egen gamertag og alt, om det skulle vise seg at metoden for å finne ut om man har en modifisert 360 er dønn vanntett.

Lenke til kommentar

Leser på xbox-scene forum nå at noen som mener de har blitt feilaktig bannet faktisk har hatt modifisert firmware tidligere, men har blitt "lovlydige" rett før springupdaten.. Det vil si at de hadde en "umodda" box når de ble bannet men har hatt ugler i mosen tidligere.

 

Så kan være at MS har logget backup-bruk i lang tid, men ventet til nå med å banne folk fra Live.

 

Får håpe at dette stemmer og at MS ikke har begynt med tilfeldige bans :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Dette er jo ganske enkelt. Har man modifisert maskinen og blir oppdaget, så er det byebye til xbox live hvis man ikke investerer i ekstra konsoll.

 

Det er vel ingen som er/blir overrasket over dette ?

Lenke til kommentar
Men må si at jeg har en liten skadefryd for folk som bryter reglene til Live for senere og sutre over at MS tar dem for dette.. Man har tross alt trykket OK for disse reglene så er lite å sutre over.

 

Folk skal få modde så mye de vil for min del.. Bare ikke klag når du blir tatt med buksene nede.

 

Er ingen som klager i denne tråden ihvertfall, heller påpeker det faktum at det skjer. For min del spiller det fint liten rolle, jeg har flere 360'er.

 

Men mange her virker som de tror de er så mye mer perfekte sjøl? Aldri forbigått en eneste kopisperre i andre sammenhenger? Folk er latterlige...

8637121[/snapback]

 

Det skal jeg ærlig si jeg har, men faktumet er at jeg ikke klager og griner som mange gjorde hos major nelnson om jeg blir tatt. Jeg er mer enn klar over konsekvensene om jeg blir tatt.

 

Blir det samme som at jeg skulle snylte på skatt/jobbe svart så kjefte og sjelle ut staten om jeg ble tatt og fikk alskens staff og bot. For min del er det det faktumet at de ikke erkjenner at de har gjort noe galt og får som forventet, men heller greier å legge skylden på Microsoft som "kun" opprettholder sine egne regler for bruk av Xbox Live.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Hvis man blir bannet og løper og kjøper en Core for å spille på Live, vil også denne boksen kunne bli bannet bare fordi man har brukt hd'en til kopierte spill tidligere?

 

Vet det høres søkt ut, men se for dere følgende scenario. Man har to boxer i tv-hylla, én som er modda og én som er kobla til Live. Så kan man spille så mye piratkopierte spill man vil på den modda boxen, så kan man flytte over HD'en til den ikke-modda og få uploada den nye gamerscoren sin og alle achievements. Man får to drawbacks. 1. Man må flytte disken fram og tilbake, og 2. Man kan ikke spille piratkopierte spill over Live, men ellers er det omtrent som før.

 

Er dette en greie som MS også vil ta tak i? Eller kanskje de allerede har gjort det, og at det ligger lagret på disken, slik at de som kjøper seg en Core for å få spille igjen før eller siden får banna den nye boxen sin også...

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på. Hvis man blir bannet og løper og kjøper en Core for å spille på Live, vil også denne boksen kunne bli bannet bare fordi man har brukt hd'en til kopierte spill tidligere?

8637519[/snapback]

Dette er det vel kun MS som kan svare deg på akkurat nå..

 

Det er vel enda ingen som vet hvordan MS finner ut at man har moddet boxen sin enda og derfor kan vi jo heller ikke vite hva som kan sørge for at man blir bannet.. Er bare å vente og se egentlig.

 

Personlig tviler jeg på at de bruker harddisken til dette formålet men 100% kan man jo ikke være.

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på. Hvis man blir bannet og løper og kjøper en Core for å spille på Live, vil også denne boksen kunne bli bannet bare fordi man har brukt hd'en til kopierte spill tidligere?

 

Alt tyder på at man kan flytte sin HD til en umodifisert 360 og man kan spille på LIVE som normalt. Jeg har lest flere som har gjort dette etter at de har fått sin modifiserte utestengt.

Lenke til kommentar

Å legge til forsinkelser på utestengelser er helt vanlig prosedyre, noe de f.eks. bruker i VAC systemet i Counter-Strike spillene. Å gjøre noe annet ville jo være dumt fra utvikler sin side da nyheter som dette sprer seg med lysets hastighet. Sier det igjen, blir spennende å se hvordan dette påvirker salgstallene de neste ukene :)

Lenke til kommentar
Det har vel blitt rapportert fra MS-hold at uskyldige brukere har blitt bannet pga. en litt overivrig server som har bannet ALLE istedet for de som er på "lista".

Skulle visst bli fikset i løpet av døgnet.

 

ALLE er vel litt overdrevet. Det er fremdeles mange som ikke er utestengt, både med umodifiserte men faktisk også med modifiserte konsoller. Det vil nok gå en god stund før det viser seg hvor gjennomført denne utestengnings-"aksjonen" faktisk er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Det heteste ryktet sier at hvis du har spilt på Live med en backup så er du screwed. Hvis du derimot har spillt bare for deg selv så er du utenfor fare. Det vil sannsynligvis vise seg i løpet av de neste dagene.

 

-C-

8637923[/snapback]

Da melder jeg meg som test-kanin. :p Har ikke spilt med backup-discer på Live, så skal teste Halo3 når jeg kommer hjem.

 

 

-Ø-

Lenke til kommentar

Ja, veit dette er et tåpelig spm, men håper noen gidder å svare :p Det å spille på Live, betyr det å spille over internett, eller bare at du logger på med brukeren, og spiller for deg selv?

 

edit: leif

Endret av hmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...