Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Da kunne du da bare hoppet "frem og tilbake" mellom firmware...

8664410[/snapback]

Ja, jeg ser den. Men det er ikke så store forskjellen til slik det blir for meg nå. Én konsoll til Live og én konsoll til kopierte disker. Mindre strev å flytte kabler og HD enn å bytte FW.

 

Alternativt kunne man bli midlertidig bannet selv når du spilte single ("u-Live"). Spiller du en kopiert disk, blir du bannet for en måned. Enkelt og greit. Så har du muligheten til å starte et nytt og bedre liv. Klarer du ikke det, da er du utestengt fra Live. Dette ville passet greit med avtalen man godtar mhp Live. Jeg godtok ikke noen slik avtale da jeg kjøpte boksen, så de kan ikke ødelegge boksen. Men Live har de alle rettigheter til å stenge meg ute fra. Da ville et slikt opplegg funke helt fint.

 

OT: Begynner å bli rimelig lei av dette pratet om banning, egentlig. Har mest lyst til å finne meg et spill jeg kan gå og glede meg til istedet... :hmm:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Da kunne du da bare hoppet "frem og tilbake" mellom firmware...

8664410[/snapback]

Ja, jeg ser den. Men det er ikke så store forskjellen til slik det blir for meg nå. Én konsoll til Live og én konsoll til kopierte disker. Mindre strev å flytte kabler og HD enn å bytte FW.

 

Alternativt kunne man bli midlertidig bannet selv når du spilte single ("u-Live"). Spiller du en kopiert disk, blir du bannet for en måned. Enkelt og greit. Så har du muligheten til å starte et nytt og bedre liv. Klarer du ikke det, da er du utestengt fra Live. Dette ville passet greit med avtalen man godtar mhp Live. Jeg godtok ikke noen slik avtale da jeg kjøpte boksen, så de kan ikke ødelegge boksen. Men Live har de alle rettigheter til å stenge meg ute fra. Da ville et slikt opplegg funke helt fint.

8666236[/snapback]

 

At det ikke er stor forskjell for deg betyr da ingenting.

 

Ødelegge boksen ? hva snakker du om

Lenke til kommentar
At det ikke er stor forskjell for deg betyr da ingenting.

8666285[/snapback]

Nei, jeg vet at MS bryr seg døyten om hva jeg mener. Poenget mitt var bare at dette ikke er veien å gå hvis de skal få pirater til å bli lovlydige. Men det er vel ikke det som er meningen heller.

 

Ødelegge boksen ? hva snakker du om

8666285[/snapback]

Jeg mener, som noen her på forumet ville være en passende straff for de som modder, de beryktede tre røde ringene. Men det ville nok ikke juristene deres gått med på. Det hadde nok blitt et større ramaskrik enn det har blitt nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Du mener altså at veien å gå for å konvertere pirater er å begynne med mildere straffer slik at det blir mer fristende å modde konsollen ?

 

Det å utestenge brukere fra xbox live er en utmerket straffe.

Lenke til kommentar
Du mener altså at veien å gå for å konvertere pirater er å begynne med mildere straffer slik at det blir mer fristende å modde konsollen ?

8666405[/snapback]

Poenget er at en permanent banning ikke stopper piratkopiering. Da blir bare den banna boxen brukt til piratkopierte spill, og så har man en umodda en til å spille Live og få lasta opp achievements. Ja, det er en hard straff, men den får ikke folk til å slutte å kopiere. Bare se på det w0d00 og Dark by Design (og jeg selv) sier.

 

Hadde man derimot hatt en mulighet til å kunne komme på Live igjen uten å måtte kjøpe en ny box, bare ved å bli "lovlydig", ville nok mange heller foretrukket det. Det er ikke alltid slik at straffen er mer effektiv jo strengere den er...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Du mener altså at veien å gå for å konvertere pirater er å begynne med mildere straffer slik at det blir mer fristende å modde konsollen ?

8666405[/snapback]

Poenget er at en permanent banning ikke stopper piratkopiering. Da blir bare den banna boxen brukt til piratkopierte spill, og så har man en umodda en til å spille Live og få lasta opp achievements. Ja, det er en hard straff, men den får ikke folk til å slutte å kopiere. Bare se på det w0d00 og Dark by Design (og jeg selv) sier.

 

Hadde man derimot hatt en mulighet til å kunne komme på Live igjen uten å måtte kjøpe en ny box, bare ved å bli "lovlydig", ville nok mange heller foretrukket det. Det er ikke alltid slik at straffen er mer effektiv jo strengere den er...

8666570[/snapback]

 

Mildere straff stopper da definitivt ikke piratkopiering.

En løsning hvor man kan "angre" gang på gang åpner jo bare for at man kan selv velge når man skal åpne for å spille på live, for så å bytte tilbake igjen etterpå. Det er jo ingenting annet enn en gavepakke til de som ønsker å piratkopiere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det dummeste er at noen faktisk hardnakket påstår at det lureste vil være at Microsoft kommer opp med en løsning som gagner de som piratkopierer.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg tenker å kjøpe xbox360 denne uken og vil egentlig flashe for å kunne spille backups, men hva om jeg hver gang flasher tilbake til original FW før jeg går live. Vil jeg ikke da være trygg?

8666974[/snapback]

Det er vanskelig å si noe om enda, da vi ikke enda vet hvordan MS har klart å finne ut hvordan vi har moddet firmware.

Men det smarteste er nok å ha en modifisert xbox for kun backup spill og en Core for online bruk.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Hva med å faktisk bare holde seg til orginal HW og SW?

Irriterer meg at folk tar så jævlig lett på dette med piratkopiering, mens vi faktisk snakker om håndverk som folk har jobbet med i mange år.

Mens mange her tar det som en folkerett å kan stjele hva de nå skal ønske av software og spill.

 

Håper faenskapen eksploderer i trynet på dere. :wallbash:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg tenker å kjøpe xbox360 denne uken og vil egentlig flashe for å kunne spille backups, men hva om jeg hver gang flasher tilbake til original FW før jeg går live. Vil jeg ikke da være trygg?

8666974[/snapback]

 

Nei. Man blir mest sannsynlig tatt.

 

 

Jeg har 2stk. 360'er. En med med Hitachi v59j drev og en med 78fk. Begge er moddet med maximus 1,7 via toolbox 3,1b. Har spilt Halo 3 beta på begge og ingen er blitt bannet. Men min bror har en 360(hit. v59j) som er bannet. Jeg har moddet/flashet alle maskinene med samme fw. Jeg har ikke spilt live på mange måneder, har kun vært innom en sjelden gang. Min bror har ikke spilt på 3 uker, men spilte mye live ukene før han sluttet. D.v.s. at m$ har lagret informasjon om 360'en hans for ca. 3-6 uker siden.

Maskinene hans var bannet da vi prøvde den idag, men den virket på live på onsdag etter jeg oppdaterte FW og lastet ned vår oppdateringen fra xbl .

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg tenker å kjøpe xbox360 denne uken og vil egentlig flashe for å kunne spille backups, men hva om jeg hver gang flasher tilbake til original FW før jeg går live. Vil jeg ikke da være trygg?

8666974[/snapback]

 

Nei. Man blir mest sannsynlig tatt.

 

 

Jeg har 2stk. 360'er. En med med Hitachi v59j drev og en med 78fk. Begge er moddet med maximus 1,7 via toolbox 3,1b. Har spilt Halo 3 beta på begge og ingen er blitt bannet. Men min bror har en 360(hit. v59j) som er bannet. Jeg har moddet/flashet alle maskinene med samme fw. Jeg har ikke spilt live på mange måneder, har kun vært innom en sjelden gang. Min bror har ikke spilt på 3 uker, men spilte mye live ukene før han sluttet. D.v.s. at m$ har lagret informasjon om 360'en hans for ca. 3-6 uker siden.

Maskinene hans var bannet da vi prøvde den idag, men den virket på live på onsdag etter jeg oppdaterte FW og lastet ned vår oppdateringen fra xbl .

8667380[/snapback]

Sorry hvis jeg mistforstår litt, du sier altså at hans xbox er banned men så virket den live på Onsdag etter du oppdatete FW på dvd-drevet og lastet ned oppdatering? :ohmy:

Lenke til kommentar
Hva med å faktisk bare holde seg til orginal HW og SW?

Irriterer meg at folk tar så jævlig lett på dette med piratkopiering, mens vi faktisk snakker om håndverk som folk har jobbet med i mange år.

Mens mange her tar det som en folkerett å kan stjele hva de nå skal ønske av software og spill.

 

Håper faenskapen eksploderer i trynet på dere.  :wallbash:

8667312[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Lenke til kommentar
Du mener altså at veien å gå for å konvertere pirater er å begynne med mildere straffer slik at det blir mer fristende å modde konsollen ?

8666405[/snapback]

Poenget er at en permanent banning ikke stopper piratkopiering. Da blir bare den banna boxen brukt til piratkopierte spill, og så har man en umodda en til å spille Live og få lasta opp achievements. Ja, det er en hard straff, men den får ikke folk til å slutte å kopiere. Bare se på det w0d00 og Dark by Design (og jeg selv) sier.

 

Hadde man derimot hatt en mulighet til å kunne komme på Live igjen uten å måtte kjøpe en ny box, bare ved å bli "lovlydig", ville nok mange heller foretrukket det. Det er ikke alltid slik at straffen er mer effektiv jo strengere den er...

8666570[/snapback]

 

Ja, dere hadde vel foretrukket det nettopp fordi det var dere det gikk ut over. Skal vi spørre hvor mange kriminelle som ikke hadde ønske mildere straffer? Hvor mange som har fått sin cd-key perma-bannet og ønsket de ikke tok det så alvorlig?

 

De det går utover vil alltid at det ikke skal være så strengt, skal vi se på sutringen til en viss hotell arving for 45 lusne dager? Få syns de får passende straff.

 

Men det er rart, jeg har enda ikke sett noe særlig til at de som ikke modder har hatt noe imot at de som modder blir bannet. Og, når det kun er ens egen gruppe som syns dette er galt så sier det kanskje litt om hvilket hull man sitter i?

 

Er jeg enig i hvordan Microsoft har gjort dette er jeg fortsatt litt usikker på siden jeg enda ikke vet fult ut kosekvensene (gamertag, HDD?) og hvis noen uskyldinga har blitt truffet og hva som eventuelt skjer med de. Derimot er jeg glad de gjør noe enn ett håpløst kappløp med oppdatteringer som blir brutt dagen etterpå. Hvorfor? Dette gir risiko til noen som bryter regler de har sagt de skal følge, noe de vet er galt og hva er poenget med lover og regler om det ikke finnes noen straff om de brytes?

Lenke til kommentar
Hva med å faktisk bare holde seg til orginal HW og SW?

Irriterer meg at folk tar så jævlig lett på dette med piratkopiering, mens vi faktisk snakker om håndverk som folk har jobbet med i mange år.

Mens mange her tar det som en folkerett å kan stjele hva de nå skal ønske av software og spill.

 

Håper faenskapen eksploderer i trynet på dere.  :wallbash:

8667312[/snapback]

 

Kunne ikke sagt det bedre selv!

8667425[/snapback]

Indeed, Dragoncrest = :thumbs:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg tenker å kjøpe xbox360 denne uken og vil egentlig flashe for å kunne spille backups, men hva om jeg hver gang flasher tilbake til original FW før jeg går live. Vil jeg ikke da være trygg?

8666974[/snapback]

 

Nei. Man blir mest sannsynlig tatt.

 

 

Jeg har 2stk. 360'er. En med med Hitachi v59j drev og en med 78fk. Begge er moddet med maximus 1,7 via toolbox 3,1b. Har spilt Halo 3 beta på begge og ingen er blitt bannet. Men min bror har en 360(hit. v59j) som er bannet. Jeg har moddet/flashet alle maskinene med samme fw. Jeg har ikke spilt live på mange måneder, har kun vært innom en sjelden gang. Min bror har ikke spilt på 3 uker, men spilte mye live ukene før han sluttet. D.v.s. at m$ har lagret informasjon om 360'en hans for ca. 3-6 uker siden.

Maskinene hans var bannet da vi prøvde den idag, men den virket på live på onsdag etter jeg oppdaterte FW og lastet ned vår oppdateringen fra xbl .

8667380[/snapback]

 

Vet ikke om dere misforstår. Jeg snakker altså her om å skru av hele modemet mens jeg spiller backups og har "hacket" firmware for så å flashe originial firmware tilbake i spillern før jeg i det hele tatt går online.

 

Vil dere tro at MS kan vite om en dvd-spiller har vært flashet, selv om den identifiserer seg med en kopi av sin originale firmware innstallert når den er online? Høres urimelig ut spør du meg da firmwaren vil være identisk som den var ny.

Lenke til kommentar
Sorry hvis jeg mistforstår litt, du sier altså at hans xbox er banned men så virket den live på Onsdag etter du oppdatete FW på dvd-drevet og lastet ned oppdatering?

 

Ja. Den har ikke vært online siden månedskiftet, ca. 3 uker siden. På onsdag oppdaterte jeg FW og koblet den til nettet. Oppdaterte xboxen med spring updaten. No problems. Xboxen har ligget i en plastpose siden onsdag og idag var den bannet.

MS må ha sjekket om denne xboxen var hacket for 3-6 uker siden.

 

Jeg har samme xboxen med samme FW, oppdatert samtidig, lastet ned spring update'n på onsdag... men jeg har vært online, lastet ned halo 3 med crackdown kopi og spilt/testet ut flere online spill. IKKE BANNET. NB! Denne xboxen har ikke vært brukt siden jul/nyttår.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dere misforstår. Jeg snakker altså her om å skru av hele modemet mens jeg spiller backups og har "hacket" firmware for så å flashe originial firmware tilbake i spillern før jeg i det hele tatt går online.

 

Vil dere tro at MS kan vite om en dvd-spiller har vært flashet, selv om den identifiserer seg med en kopi av sin originale firmware innstallert når den er online? Høres urimelig ut spør du meg da firmwaren vil være identisk som den var ny.

 

Trur det skal gå bra. Men har ikke lest om noen som vet 100% om hvorfor man blir bannet. MS har jo bannet mange forskjellige dvd drev med mange forskjellige firmware's.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...