alec1 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Jeg skal slette en enkelt linje fra en flatfil med denne koden PHP <?PHP $linjer = file('navn.txt') or die("Kunne ikke åpne fil!"); $fil = fopen('navn.txt', 'w') or die("Kunne ikke skrive til fil!"); for($teller=0; $teller<count($linjer); $teller++){ if( $teller != //her skal det stå ett tall ) fwrite($fil, $linjer[$teller]); } fclose($fil); ?> Ved å skrive inn et tall der det står skrevet fungerer det utmerket, men spørsmålet mitt er hvordan jeg kan sette inn et tall der fra en annen fil? Endret 17. mai 2007 av alec1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) du kan sikkert bruke denne på noe vis: $fil = "fil.txt"; $cont = file($fil); $linje_som_skal_slettes = 98; unset( $cont[$linje_som_skal_slettes] ); $hnd = fopen($fil, "w"); fwrite($hnd, implode("\n", $cont)); fclose($hnd); ...Finnes sikkert bedre metoder, men gidder ikke lage noe slikt nå edit: har jeg misforstått? Endret 17. mai 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Men kan du bestemme hvilken linje som skal sletten ved hjelp av et tall fra en annen fil? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) $fil = "fil.txt"; $cont = file($fil); $fil2_nr = file("tallfil.txt"); $fil2_nr = $fil2_nr[0]; $linje_som_skal_slettes = $fil2_nr; unset( $cont[$linje_som_skal_slettes] ); $hnd = fopen($fil, "w"); fwrite($hnd, implode("\n", $cont)); fclose($hnd); Noe slikt da? Endret 17. mai 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Jepp. Dette virket. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå