WheelMan Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hei Vurderer og kjøpe et peltierelement og sette mellom selve CPU og CPU kjøleren... Det jeg lurer på da, er om det er nødvendig og isolere rundt, og hva som kan skje hvis jeg ikke gjør det? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Hvis peltieren er så kraftig at du får minusgrader, så må du isolere for at ikke kondens skal oppstå.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2007 Tenke på det elementet her, vet ikke om det er god for minusgrader... Men hva skjer hvis jeg ikke isolerer, og kondens oppstår? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Du må isolere, da du ganske sikkert senker temperaturen under duggpunktet og du da får kondens. Og oppstår det kondens, kan du selv tenke deg konsekvensene: vann og elektronikk = ? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2007 Men vil ikke kjøleren og prosessoren dekke til peltierelementet?, så det ikke slipper noe kulde og varme utenfor? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det vil alltid være luft rundt socketen. Luft inneholder vann, og kommer du under duggpunktet vil vannet kondensere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå