Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sikker periode - trygt?

Gjest anonym fyr

Anbefalte innlegg

Gjest anonym fyr

La oss si at meg og dama har hatt sex dagen etter at hun var ferdig med mensen, og jeg ikke kom i henne. Er det nødvendig med angrepille da? (brukte ikke prevensjon)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at de har trukket tilbake de "sikre-periodene" er fordi det er mulig å bli gravid i de. Men det er ytterst få som gjør det.

Så fra helsevesenets synspunkt så er dere ikke sikker, og burde helt sikkert ta en angrepille eller noe.

Men hvis jeg skal snakke ut av egne erfaringer så vil jeg si at dere ikke trenger det.. Dere skal ha max uflaks hvis hun er gravid nå..

Men man kan jo aldri vite så..

Lenke til kommentar

Sjangsen er nok liten, men det er en ørliten sjangse.

Sædcellene kan leve i jenta opptil 6 døgn, har hun denne syklusen tidlig eggløsning er det en sjangse for at hun kan bli gravid ja. Lite trolig, men mulig....

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Kjøp en angrepille. Det er billig forsikring.

Det kan komme ut en dråpe eller tre før man kommer også, så at hun har sæd i seg er fullt mulig.

En kan bli gravid selv etter sex under menstruasjon, sjansen øker jo lenger tid det har gått fra første mensdag. Det heter sikker periode fordi hun sikkert blir gravid om du sjanser på det over tid... (sjansen er ihvertfall stor)

Lenke til kommentar
Det heter sikker periode fordi hun sikkert blir gravid om du sjanser på det over tid... (sjansen er ihvertfall stor)

8638129[/snapback]

Det gjør det vel ikke.

Grunnen til at det ble kallt "sikker periode" er fordi da var man sikret mot å bli gravid.

Dette trodde man før, men har gått vekk fra det nå.. Så det er ikke noe som heter "sikker periode" lenger..

Lenke til kommentar
Det heter sikker periode fordi hun sikkert blir gravid om du sjanser på det over tid... (sjansen er ihvertfall stor)

8638129[/snapback]

Det gjør det vel ikke.

Grunnen til at det ble kallt "sikker periode" er fordi da var man sikret mot å bli gravid.

Dette trodde man før, men har gått vekk fra det nå.. Så det er ikke noe som heter "sikker periode" lenger..

8638190[/snapback]

Moderne "sikker periode" som innebærer måling av kroppstempratur, telling av dager og måling av sekret fra skjeden er en av de sikreste prevensjonsmetodene som finnes, om utført riktig. Men det krever god disiplin og at man bruker kondom om man er usikker eller på dager som ikke er sikre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
For å sitere Rolf 96 Johansen i The Mannshow.

Kjør på, dama kan ikke  bli gravid  :D

Hehe..

8641951[/snapback]

riiiight...

Hadde det vært riktig så hadde jeg hatt en annen avatar. Han på det bildet ble nemlig unnfanget i en såkalt "sikker" periode.

Lenke til kommentar
riiiight...

Hadde det vært riktig så hadde jeg hatt en annen avatar. Han på det bildet ble nemlig unnfanget i en såkalt "sikker" periode.

9079776[/snapback]

Vel, det burde overbevise trådstarter om å kjøpe angrepille i hvert fall.

En klok bjørn sa en gang "ingen ting er så vondt at det ikke er godt for noe", eller noe i den dur, er ikke sikkert bjørnen var første ute med å si det en gang, men det er ikke poenget.

Edit:

Ville vel vært litt i seineste laget å kjøpe angrepille nå, men uansett.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
"ingen ting er så vondt at det ikke er godt for noe", eller noe i den dur, er ikke sikkert bjørnen var første ute med å si det en gang, men det er ikke poenget.

9085571[/snapback]

litt off-topic, men det var faktisk Bakemester harepus som sa det i dyrene i hakkebakkeskogen etter han hadde gitt vonde kaker til reven(?) og overbeviste han om att kaker du stjeler smaker vondt, og de du kjøper smaker godt :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...