Gjest anonym fyr Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 La oss si at meg og dama har hatt sex dagen etter at hun var ferdig med mensen, og jeg ikke kom i henne. Er det nødvendig med angrepille da? (brukte ikke prevensjon) Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Vi lærte nettop om dette på skolen Der lærte vi at sikkre perioder ikke er trygt. Men vet ikke hvordan det er RETT etter hun har hatt mensen? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Bedre føre var enn etter snar. Jeg vet ingenting om det du spør etter, men det kan da ikke skade å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Grunnen til at de har trukket tilbake de "sikre-periodene" er fordi det er mulig å bli gravid i de. Men det er ytterst få som gjør det. Så fra helsevesenets synspunkt så er dere ikke sikker, og burde helt sikkert ta en angrepille eller noe. Men hvis jeg skal snakke ut av egne erfaringer så vil jeg si at dere ikke trenger det.. Dere skal ha max uflaks hvis hun er gravid nå.. Men man kan jo aldri vite så.. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Det skal mye til at hun har blitt gravid, men allikevel, sjansen er der.. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg trodde ikke det var noen sjangs nå for at hun var gravid? 1 dag etter mensen lissom? Kunne forstått det om det var senere? Lenke til kommentar
Iril Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Jeg trodde ikke det var noen sjangs nå for at hun var gravid? 1 dag etter mensen lissom? Kunne forstått det om det var senere? 8636062[/snapback] Man er aldri sikker.. Desverre Lenke til kommentar
-Silje- Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Sjangsen er nok liten, men det er en ørliten sjangse. Sædcellene kan leve i jenta opptil 6 døgn, har hun denne syklusen tidlig eggløsning er det en sjangse for at hun kan bli gravid ja. Lite trolig, men mulig.... Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Etter som jeg forsto, så hoppet trådstarter av i svingen. Da burde vel sjansen reduseres ytterligere? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Kjøp en angrepille. Det er billig forsikring. Det kan komme ut en dråpe eller tre før man kommer også, så at hun har sæd i seg er fullt mulig. En kan bli gravid selv etter sex under menstruasjon, sjansen øker jo lenger tid det har gått fra første mensdag. Det heter sikker periode fordi hun sikkert blir gravid om du sjanser på det over tid... (sjansen er ihvertfall stor) Lenke til kommentar
Iril Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det heter sikker periode fordi hun sikkert blir gravid om du sjanser på det over tid... (sjansen er ihvertfall stor) 8638129[/snapback] Det gjør det vel ikke. Grunnen til at det ble kallt "sikker periode" er fordi da var man sikret mot å bli gravid. Dette trodde man før, men har gått vekk fra det nå.. Så det er ikke noe som heter "sikker periode" lenger.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Det heter sikker periode fordi hun sikkert blir gravid om du sjanser på det over tid... (sjansen er ihvertfall stor) 8638129[/snapback] Det gjør det vel ikke. Grunnen til at det ble kallt "sikker periode" er fordi da var man sikret mot å bli gravid. Dette trodde man før, men har gått vekk fra det nå.. Så det er ikke noe som heter "sikker periode" lenger.. 8638190[/snapback] Moderne "sikker periode" som innebærer måling av kroppstempratur, telling av dager og måling av sekret fra skjeden er en av de sikreste prevensjonsmetodene som finnes, om utført riktig. Men det krever god disiplin og at man bruker kondom om man er usikker eller på dager som ikke er sikre. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Hva er galt å ta en pille, for å være på den sikre siden? Så er dere enda mer beskyttet... Lenke til kommentar
frodeste Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 For å sitere Rolf 96 Johansen i The Mannshow. Kjør på, dama kan ikke bli gravid Hehe.. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Noen som vet hva sjansen er for å bli gravid under normale omstendigheter? Lenke til kommentar
Iril Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Noen som vet hva sjansen er for å bli gravid under normale omstendigheter? 8641967[/snapback] Den er bare 17% eller no (det er det jeg mener å huske) Men det er 17% for mye spør du meg.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 For å sitere Rolf 96 Johansen i The Mannshow. Kjør på, dama kan ikke bli gravid Hehe.. 8641951[/snapback] riiiight... Hadde det vært riktig så hadde jeg hatt en annen avatar. Han på det bildet ble nemlig unnfanget i en såkalt "sikker" periode. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) riiiight...Hadde det vært riktig så hadde jeg hatt en annen avatar. Han på det bildet ble nemlig unnfanget i en såkalt "sikker" periode. 9079776[/snapback] Vel, det burde overbevise trådstarter om å kjøpe angrepille i hvert fall. En klok bjørn sa en gang "ingen ting er så vondt at det ikke er godt for noe", eller noe i den dur, er ikke sikkert bjørnen var første ute med å si det en gang, men det er ikke poenget. Edit: Ville vel vært litt i seineste laget å kjøpe angrepille nå, men uansett. Endret 16. juli 2007 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 værste som kan skje er at hu blir gravid og må ta abort.. Får helle ta abort om det går så ille.. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 "ingen ting er så vondt at det ikke er godt for noe", eller noe i den dur, er ikke sikkert bjørnen var første ute med å si det en gang, men det er ikke poenget. 9085571[/snapback] litt off-topic, men det var faktisk Bakemester harepus som sa det i dyrene i hakkebakkeskogen etter han hadde gitt vonde kaker til reven(?) og overbeviste han om att kaker du stjeler smaker vondt, og de du kjøper smaker godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg